Biznes

Ulubiony samochód Indii jest podłączony do respiratora? » MotorOctane

  • 13 czerwca, 2024
  • 3 min read
Ulubiony samochód Indii jest podłączony do respiratora?  » MotorOctane


Maruti Suzuki Alto jest powszechnie znaną marką na rynku indyjskim od ponad dwudziestu lat. Jako pierwszy samochód dla wielu rodzin sprzedał się w liczbie ponad 45 milionów egzemplarzy i przez ponad 15 lat był najlepiej sprzedającym się samochodem w kraju. Jednak dzisiaj, gdy w kraju panuje moda na SUV-y, sprzedaż Alto spadła. Popularny niegdyś model ma teraz trudności z zapewnieniem sobie miejsca nawet w pierwszej 25. Przekonajmy się, jak Maruti Alto stopniowo traci swoją obecność na indyjskim rynku samochodowym i czy oznacza to koniec drogi dla tego modelu.
Uwaga Czytelnicy! Dołącz do nas w społeczności Whatsapp, aby otrzymywać codzienne aktualizacje wiadomości motoryzacyjnych.

Zapotrzebowanie na bezpieczniejsze samochody w Indiach

Maruti AltoMaruti Alto

Trend rynkowy zmierza w stronę bezpieczniejszych samochodów i kompaktowych SUV-ów, co prowadzi do znacznego spadku popytu na hatchbacki klasy podstawowej. Podczas gdy inni producenci aktualizują swoje modele za pomocą ulepszonego wyposażenia bezpieczeństwa, Maruti pozostaje w tyle. Obecnie Maruti Swift to jedyny model w ofercie marki, który w standardzie oferuje 6 poduszek powietrznych.

Co więcej, dodanie 6 poduszek powietrznych do modelu takiego jak Alto wiąże się ze znacznie wysokimi kosztami inżynieryjnymi. Oprócz poduszek powietrznych modernizację wymagałoby podwozie, aby wytrzymało zwiększone obciążenie i uderzenia. Chociaż zmiany te niewątpliwie zwiększyłyby bezpieczeństwo modelu, podniosłyby również koszty, ostatecznie podważając propozycję wartości Alto.

Warto przeczytać!  Polska w czołówce eksporterów czekolady. Za tabliczkę zapłacimy jednak wkrótce więcej

Przeczytaj więcej: 5 samochodów, które wkrótce wymagają aktualizacji – część 1

Brak funkcji

Śmierć Maruti AltoŚmierć Maruti Alto

W 2024 r. konsumenci będą zainteresowani samochodami ze względu na ich obszerną listę funkcji. Kupujący są skłonni zapłacić dodatkowo za takie kluczowe funkcje, jak duży ekran dotykowy, szyberdach, bezprzewodową ładowarkę, tempomat i inne.

Maruti Alto oferuje 7-calowy ekran dotykowy w swoich topowych modelach, ale ogólny wygląd kabiny sprawia wrażenie prostego i przestarzałego. Za nieco więcej pieniędzy klienci mogą wybrać samochody bogate w funkcje, takie jak Maruti Swift, Hyundai i20 czy Tata Punch. To sprawia, że ​​trudno polecić komukolwiek nowe Maruti Alto.

Przeczytaj więcej: 10 najlepszych SUV-ów w Indiach – wielki cios dla Taty!

Firma EMI ułatwiła to zadanie

Główną przyczyną niskiej sprzedaży małych samochodów jest dostępność elastycznych opcji kredytowych. Porównajmy hatchbacka klasy podstawowej (Maruti WagonR) i mikro SUV-a (Tata Punch). Podstawowy model obu samochodów kosztuje 6,49 lakh rupii i 7,27 lakh rupii (na drodze, Bombaj). Chociaż różnica w cenie na papierze wynosi 1 lakh Rs, EMI ułatwia zakup większego samochodu. W przypadku podstawowego wariantu WagonR EMI wynosi 10 600 rupii, podczas gdy Punch będzie kosztować 11 700 rupii miesięcznie. Za dodatkową składkę w wysokości 1000 Rs możesz otrzymać wygodniejszy, bezpieczniejszy i wyposażony w funkcje samochód zamiast podstawowego hatchbacka.

Warto przeczytać!  Zboża na paryskiej giełdzie pogłębiają spadki cen

Biorąc pod uwagę te powody, rozsądne jest założenie, że dni Maruti Suzuki Alto na rynku indyjskim są ograniczone. Czy Maruti w cudowny sposób ocali Alto przed wyginięciem? Tylko czas powie.

Jeśli masz wątpliwości dotyczące zakupu samochodu, kliknij tutaj i zapytaj! Aby uzyskać więcej takich treści, subskrybuj MotorOctane Youtube, Google News Facebook i Świergot.




Źródło