Ulubiony samochód Indii jest podłączony do respiratora? » MotorOctane
Maruti Suzuki Alto jest powszechnie znaną marką na rynku indyjskim od ponad dwudziestu lat. Jako pierwszy samochód dla wielu rodzin sprzedał się w liczbie ponad 45 milionów egzemplarzy i przez ponad 15 lat był najlepiej sprzedającym się samochodem w kraju. Jednak dzisiaj, gdy w kraju panuje moda na SUV-y, sprzedaż Alto spadła. Popularny niegdyś model ma teraz trudności z zapewnieniem sobie miejsca nawet w pierwszej 25. Przekonajmy się, jak Maruti Alto stopniowo traci swoją obecność na indyjskim rynku samochodowym i czy oznacza to koniec drogi dla tego modelu.
Uwaga Czytelnicy! Dołącz do nas w społeczności Whatsapp, aby otrzymywać codzienne aktualizacje wiadomości motoryzacyjnych.
Zapotrzebowanie na bezpieczniejsze samochody w Indiach
Trend rynkowy zmierza w stronę bezpieczniejszych samochodów i kompaktowych SUV-ów, co prowadzi do znacznego spadku popytu na hatchbacki klasy podstawowej. Podczas gdy inni producenci aktualizują swoje modele za pomocą ulepszonego wyposażenia bezpieczeństwa, Maruti pozostaje w tyle. Obecnie Maruti Swift to jedyny model w ofercie marki, który w standardzie oferuje 6 poduszek powietrznych.
Co więcej, dodanie 6 poduszek powietrznych do modelu takiego jak Alto wiąże się ze znacznie wysokimi kosztami inżynieryjnymi. Oprócz poduszek powietrznych modernizację wymagałoby podwozie, aby wytrzymało zwiększone obciążenie i uderzenia. Chociaż zmiany te niewątpliwie zwiększyłyby bezpieczeństwo modelu, podniosłyby również koszty, ostatecznie podważając propozycję wartości Alto.
Przeczytaj więcej: 5 samochodów, które wkrótce wymagają aktualizacji – część 1
Brak funkcji
W 2024 r. konsumenci będą zainteresowani samochodami ze względu na ich obszerną listę funkcji. Kupujący są skłonni zapłacić dodatkowo za takie kluczowe funkcje, jak duży ekran dotykowy, szyberdach, bezprzewodową ładowarkę, tempomat i inne.
Maruti Alto oferuje 7-calowy ekran dotykowy w swoich topowych modelach, ale ogólny wygląd kabiny sprawia wrażenie prostego i przestarzałego. Za nieco więcej pieniędzy klienci mogą wybrać samochody bogate w funkcje, takie jak Maruti Swift, Hyundai i20 czy Tata Punch. To sprawia, że trudno polecić komukolwiek nowe Maruti Alto.
Przeczytaj więcej: 10 najlepszych SUV-ów w Indiach – wielki cios dla Taty!
Firma EMI ułatwiła to zadanie
Główną przyczyną niskiej sprzedaży małych samochodów jest dostępność elastycznych opcji kredytowych. Porównajmy hatchbacka klasy podstawowej (Maruti WagonR) i mikro SUV-a (Tata Punch). Podstawowy model obu samochodów kosztuje 6,49 lakh rupii i 7,27 lakh rupii (na drodze, Bombaj). Chociaż różnica w cenie na papierze wynosi 1 lakh Rs, EMI ułatwia zakup większego samochodu. W przypadku podstawowego wariantu WagonR EMI wynosi 10 600 rupii, podczas gdy Punch będzie kosztować 11 700 rupii miesięcznie. Za dodatkową składkę w wysokości 1000 Rs możesz otrzymać wygodniejszy, bezpieczniejszy i wyposażony w funkcje samochód zamiast podstawowego hatchbacka.
Biorąc pod uwagę te powody, rozsądne jest założenie, że dni Maruti Suzuki Alto na rynku indyjskim są ograniczone. Czy Maruti w cudowny sposób ocali Alto przed wyginięciem? Tylko czas powie.
Jeśli masz wątpliwości dotyczące zakupu samochodu, kliknij tutaj i zapytaj! Aby uzyskać więcej takich treści, subskrybuj MotorOctane Youtube, Google News Facebook i Świergot.