Umieszczanie OTA w Twoim Digital Marketing Mix
![Umieszczanie OTA w Twoim Digital Marketing Mix](https://oen.pl/wp-content/uploads/2023/02/Umieszczanie-OTA-w-Twoim-Digital-Marketing-Mix.jpg)
![Hotelowa fasada z balkonami - Source vizergy](https://oen.pl/wp-content/uploads/2023/02/Umieszczanie-OTA-w-Twoim-Digital-Marketing-Mix.jpg)
![Wyszergija;](https://oen.pl/wp-content/uploads/2023/02/1675792387_696_Umieszczanie-OTA-w-Twoim-Digital-Marketing-Mix.jpg)
Jako profesjonalista ds. Marketingu w branży hotelarskiej może być trudno wiedzieć, gdzie najlepiej zainwestować środki marketingowe. Pomiędzy reklamami SEO, PPC, Metasearch i OTA jest tak wiele kanałów do wyboru, a zwrot z inwestycji będzie się znacznie różnić w zależności od kanału. Ale jedno jest pewne – musisz być widoczny tam, gdzie twoi potencjalni goście robią zakupy, a OTA (internetowe biura podróży) są często pierwszym przystankiem na drodze do rezerwacji podróży.
OTA często mają dużą bazę klientów, silny globalny marketing i znaczącą obecność w Internecie, co może ułatwić mniejszym obiektom promowanie się wśród większej liczby odbiorców. Hotelarze mogą również skorzystać z tego, jak OTA agregują recenzje i zdjęcia użytkowników, co daje potencjalnym klientom ważne informacje, które pomogą im dokonać rezerwacji.
W drugim kwartale 2022 roku Expedia odnotowała zarezerwowane 82,5 miliona pokojonocy. Jako jedna z największych witryn OTA na świecie, Expedia ma udział w rynku, co czyni ją ważnym kanałem wydatków marketingowych. Ich produkt Expedia TravelAds okazał się cennym narzędziem do kierowania reklam do wykwalifikowanych kupujących i przekształcania ich w gości hotelowych.
Ale czy bezpośrednie rezerwacje nie są najlepszymi rezerwacjami?
Tak, oczywiście bezpośrednie rezerwacje są najbardziej wartościowe dla Twojego obiektu. Ale wraz z rosnącymi trudnościami w uzyskaniu widoczności w przypadku wyszukiwań na wysokich ścieżkach, ignorowanie OTA i celu, któremu służą, byłoby szkodliwe dla twojego planu marketingowego.
Jak wspomnieliśmy wcześniej w naszym ostatnim blogu dotyczącym strategii słów kluczowych (link), OTA dominują w wynikach wyszukiwania na stronie 1 w Google dla konkurencyjnych ogólnych terminów dotyczących lokalizacji, takich jak „hotele w Denver”. Ma to sens, gdy patrzy się na OTA nie jako pojedyncze witryny, ale raczej jako miniwyszukiwarki specyficzne dla hoteli i podróży. To tam ludzie zawężają swoje wybory, porównują ceny i filtrują hotele według pożądanych udogodnień i lokalizacji. Bycie widocznym tutaj, gdzie ludzie podejmują decyzje, to sposób na uzyskanie rezerwacji od razu lub później, gdy gość będzie gotowy do konwersji. Kiedy myślisz o tym, ile osób rezerwuje podróże, korzystają z OTA do wyszukiwania i udoskonalania, a następnie ostatecznie dokonują rezerwacji bezpośrednio w hotelu. Reklamy na portalach OTA niekoniecznie powstrzymają ludzi od dokonywania bezpośrednich rezerwacji, ale sprawią, że znajdziesz się przed tymi, którzy jeszcze nie zastanawiali się nad Twoją posiadłością.
Tak więc, chociaż w Vizergy zawsze reklamowaliśmy korzyści płynące z projektowania kampanii marketingowych w celu zachęcenia do bezpośrednich rezerwacji, wiemy również, że trzymanie OTA poza menu może prowadzić do utraty świetnych okazji do nawiązania kontaktu i nawrócenia kolejnego gościa!
O marketingu cyfrowym Vizergy®
Od ponad 20 lat Vizergy obsługuje branżę hotelarską dzięki wiodącym technologiom marketingowym, kompetentnym talentom i wyjątkowej obsłudze klientów na całym świecie. Firma wdraża kompletne rozwiązania marketingowe obejmujące cały cykl życia podróży, od projektów witryn zoptymalizowanych pod kątem konwersji po wielokrotnie nagradzane cyfrowe programy marketingowe, rozwiązania w zakresie rezerwacji, planowanie i realizację mediów. Platforma Vizergy jest reklamowana jako system marketingu cyfrowego nr 1 – łatwy w użyciu, gotowy do użycia i SMART oraz stale wzbogacany o narzędzia pomagające hotelom konkurować i maksymalizować przychody. W Vizergy marketing hotelarski to nie tylko nasza misja, to nasz jedyny cel. Więcej informacji można znaleźć na stronie Vizergy.com.
Kontakt:
Ryana Ridge’a
904-389-1130
Ryan.R@vizergy.com