Motoryzacja

Unifor organizuje TRQSS głównego dostawcy pasów bezpieczeństwa NA w Windsor, Ont.

  • 23 stycznia, 2023
  • 4 min read
Unifor organizuje TRQSS głównego dostawcy pasów bezpieczeństwa NA w Windsor, Ont.


Pracownicy fabryki części samochodowych TRQSS Inc. w Windsor w stanie Ontario głosowali za przystąpieniem do Unifor, odnosząc duże zwycięstwo organizacyjne dla związku, które zdaniem prezesa Lany Payne daje Uniforowi dodatkowy rozmach w kanadyjskim sektorze motoryzacyjnym.

„To zdecydowanie największy magazyn części samochodowych, jaki zorganizowaliśmy od początku istnienia Unifor” — powiedział Payne Wiadomości motoryzacyjne Kanada.

„To ekscytujące, że ci pracownicy głosowali, aby mieć wpływ na ich przyszłe warunki pracy”.

TRQSS, która zatrudnia prawie 600 pracowników, produkuje pasy bezpieczeństwa dla Toyota Motor Manufacturing Canada i kilku innych producentów samochodów w Kanadzie i Stanach Zjednoczonych. Jest częścią TRAM Group, północnoamerykańskiej filii japońskiego dostawcy Tokai Rika Company Ltd.

TRQSS zaopatruje również General Motors, Mazdę, Nissana i Subaru.

Payne powiedział, że głosowanie w sprawie uzwiązkowienia było zwieńczeniem „wielu, wielu lat” dyskusji z pracownikami zakładu. Pracownicy oddawali swoje głosy przez 48 godzin na początku grudnia. Głosy zostały policzone 10 stycznia, a około 70 procent pracowników głosowało za wstąpieniem do Unifor, podał związek. Rada ds. Stosunków Pracy w Ontario zatwierdziła wyniki głosowania dzień później.

Warto przeczytać!  Firmy produkujące czujniki chcą się wyróżnić na targach CES 2023

Personel zakładu dołączy do około 17 000 pracowników części samochodowych, które są już reprezentowane przez Unifor. Związek, założony w 2013 r., kiedy połączyły się Canadian Auto Workers Union i Communications, Energy and Paperworkers Union, reprezentuje pracowników w ponad 100 fabrykach części w Ontario i Quebecu.

„WZMOCNIĆ WEZWANIA” DO ZWIĄZKU

Payne powiedział, że głosowanie TRQSS spowodowało już nowy wzrost wezwań do wydziału organizacyjnego związku, który ostatnio był aktywny we wszystkich sektorach, ponieważ pracownicy ponownie interesują się związkami.

„To tego rodzaju moment… obserwujemy organizowanie takich momentów przez ostatni rok w całej Ameryce Północnej”.

Jako kolejny wybitny przykład Payne wskazał udane dążenie United Auto Workers do uzwiązkowienia fabryki akumulatorów Ultium Cells LLC w Lordstown w stanie Ohio. Pracownicy spółki joint venture General Motors i LG Energy Solution większością głosów głosowali w grudniu za przystąpieniem do UAW.

Dla pracowników branży motoryzacyjnej Payne powiedział, że przejście na pojazdy elektryczne wywołuje zarówno podekscytowanie, jak i niepokój. Związek szacuje, że mniej więcej jedno na trzy miejsca pracy w kanadyjskim sektorze części jest zagrożone w wyniku przejścia na pojazdy elektryczne.

Warto przeczytać!  Odpowiedzi na największe pytania dotyczące pojazdów elektrycznych

„Każda zmiana, która się wydarzy, będzie trudna” – powiedziała. „Myślę, że pracownicy dostrzegają znaczenie związku zawodowego, kiedy przechodzą przez tego rodzaju zmiany, że jest tam ktoś, kto nie tylko pomaga poprawić warunki pracy, ale walczy o ciebie podczas tej zmiany”.

Mimo to uzwiązkowione miejsca pracy w kanadyjskim sektorze części są znacznie mniej powszechne niż ich niezrzeszone odpowiedniki. Unifor szacuje, że w kraju działa około 1000 dostawców samochodów, którzy zatrudniają 70 000 pracowników, co oznacza, że ​​związek reprezentuje mniej więcej jednego na czterech pracowników w sektorze.

Payne powiedział, że Unifor aktywnie pracuje nad dodaniem większej liczby miejsc pracy, ale nie powiedział, czy związek posunął się naprzód w jakichkolwiek innych działaniach organizacyjnych w kanadyjskich fabrykach części do punktu zbliżającego się głosowania w sprawie uzwiązkowienia.

„Mamy strategię organizacyjną, którą będziemy wdrażać w sektorze motoryzacyjnym, biorąc pod uwagę niewiarygodną liczbę możliwości, które będą tam dostępne – nowe miejsca pracy, które zostaną utworzone, ale także bycie tam, aby bronić pracowników kto może być zagrożony”.

Warto przeczytać!  Odbicie Mitsubishi Motors do zainwestowania ponad 10 miliardów dolarów w pojazdy elektryczne

Nowi członkowie Unifor w TRQSS zostaną włączeni do komórki 444, która reprezentuje również pracowników godzinowych w zakładzie montażowym Stellantis w Windsor oraz szeregu zakładów części, między innymi w rejonie Windsor.


Źródło