Unifor przygotowuje się do rozmów w Detroit 3
Unifor jest na wczesnym etapie ustalania priorytetów przed kolejną rundą przetargów samochodowych z Ford Motor Co., General Motors i Stellantis tej jesieni.
Prezes związku Lana Payne powiedziała, że korekty kosztów utrzymania i zabezpieczenia dochodów będą prawdopodobnie jednymi z głównych problemów członków Unifor, którzy stoją w obliczu wysokich stóp inflacji i długich okresów nieobecności w pracy, ponieważ fabryki samochodów są przezbrojone na pojazd elektryczny produkcja.
„Ludzie chcą mieć pewność, że nie pozostaną w tyle, więc podejrzewam, że tego rodzaju bardzo podstawowe kwestie gospodarcze będą jednymi z priorytetów, które zobaczymy podczas negocjacji w sierpniu” – powiedziała. Wiadomości motoryzacyjne Kanada.
Payne powiedziała, że nie może zbyt głęboko zagłębiać się w szczegóły, ponieważ nie chce zakładać żądań członków. Wewnętrzny proces Unifor mający na celu określenie priorytetów rozpoczyna się tej zimy od lokalnych mieszkańców, po czym wiosną i latem obejmuje komitety negocjacyjne związku dla każdego producenta samochodów oraz przedstawicieli krajowego związku zawodowego.
„Rozpoczynają tę pracę, gdy mówimy, aby zebrać propozycje od członków i naprawdę przyjrzeć się zajęciu się w jak największym stopniu lokalnymi kwestiami negocjacyjnymi, zanim dojdziemy do głównego stołu negocjacyjnego”.
Unifor reprezentuje około 22 000 pracowników godzinowych Detroit 3 montowni i fabryk układów napędowych w Kanadzie. Większość z tych pracowników — z godnym uwagi wyjątkiem pracowników GM’s CAMI Assembly Plant w Ingersoll, Ont. — podlegają kluczowym układom zbiorowym związku z Detroit 3. Wszystkie trzy umowy wygasają 18 września.
EMERYTURY „PRIORYTETEM”
Payne podkreślił także kilka priorytetów związku podczas 28. dorocznego sympozjum Automotive Insights organizowanego przez Bank Rezerwy Federalnej w Chicago 12 stycznia.
Emerytury, powiedziała na imprezie, będą na porządku dziennym.
„Mogę ci zagwarantować, że kiedy przez 15 lat nie dokonasz istotnych zmian, będzie to priorytet”.
Żaden z 3 producentów samochodów z Detroit nie był chętny do przedyskutowania swoich priorytetów w negocjacjach.
Rzeczniczka GM Canada, Jennifer Wright, powiedziała, że firma oczekuje rozmów w tym roku, ale nie odniosła się do tego, czy firma wyznaczyła sobie jakieś cele.
„Cieszymy się na współpracę z naszymi partnerami Unifor w celu stworzenia konkurencyjnej umowy o pracę dla naszych operacji w Oshawie, St. Catharines i Woodstock” – napisała w e-mailu.
Rzeczniczka Stellantis, LouAnn Gosselin, również powiedziała, że firma nie jest jeszcze gotowa do podzielenia się swoimi priorytetami negocjacyjnymi.
Podobnie Steven Majer, starszy dyrektor i partner biznesowy HR w firmie Ford Canada, powiedział, że firma ceni sobie partnerstwo z Unifor. Ford zamierza wykorzystać „nasz sukces w negocjacjach w 2023 r., gdy wspólnie realizujemy nasz globalny plan Ford +”, powiedział w oświadczeniu przesłanym pocztą elektroniczną.
UAW, UNIFOR TALKS ZBIERA SIĘ
Na przyczepkę do rozmów w Kanadzie, trzech automakers będzie siadać do rokowań z UAW w NAS tej jesieni. Po raz pierwszy rozmowy z dwoma związkami zawodowymi reprezentującymi kanadyjskich i amerykańskich pracowników przemysłu motoryzacyjnego zbiegły się w czasie od czasu powstania Unifor w 2013 roku.
Payne powiedział, że Unifor czeka na wyniki wyborów UAW, zanim poważnie zaangażuje się w możliwą koordynację ze swoim odpowiednikiem w USA Wiadomości motoryzacyjne Kanada.
„Będziemy nadal mieć z nimi dobrą komunikację, bez względu na to, kim jest ich nowy zespół, i postaramy się współpracować najlepiej, jak potrafimy, aby zapewnić wszystkim naszym członkom, którzy wychodzą z negocjacji w tym roku”.
Jeśli chodzi o radzenie sobie z Detroit 3, Unifor nie będzie prowadził rozmów psujących sobie walki, ale będzie trudny, kiedy zajdzie taka potrzeba, powiedział Payne, który został wybrany na szefa związku w sierpniu, podczas imprezy w Chicago.
„Nigdy nie biorę udziału w negocjacjach — i nie sądzę, by robiły to nasze komisje lub nasi pracownicy — myśląc, że skończy się to sporem. Myślę, że to niewłaściwe podejście”.
Niemniej jednak, dodał Payne, rozmowy są „zawsze trudne”.
„Spójrzmy prawdzie w oczy, są to jedne z największych korporacji na świecie. To nie będzie bułka z masłem”.