Motoryzacja

Unifor przygotowuje się do rozmów w Detroit 3

  • 25 stycznia, 2023
  • 4 min read
Unifor przygotowuje się do rozmów w Detroit 3


Unifor jest na wczesnym etapie ustalania priorytetów przed kolejną rundą przetargów samochodowych z Ford Motor Co., General Motors i Stellantis tej jesieni.

Prezes związku Lana Payne powiedziała, że ​​korekty kosztów utrzymania i zabezpieczenia dochodów będą prawdopodobnie jednymi z głównych problemów członków Unifor, którzy stoją w obliczu wysokich stóp inflacji i długich okresów nieobecności w pracy, ponieważ fabryki samochodów są przezbrojone na pojazd elektryczny produkcja.

„Ludzie chcą mieć pewność, że nie pozostaną w tyle, więc podejrzewam, że tego rodzaju bardzo podstawowe kwestie gospodarcze będą jednymi z priorytetów, które zobaczymy podczas negocjacji w sierpniu” – powiedziała. Wiadomości motoryzacyjne Kanada.

Payne powiedziała, że ​​nie może zbyt głęboko zagłębiać się w szczegóły, ponieważ nie chce zakładać żądań członków. Wewnętrzny proces Unifor mający na celu określenie priorytetów rozpoczyna się tej zimy od lokalnych mieszkańców, po czym wiosną i latem obejmuje komitety negocjacyjne związku dla każdego producenta samochodów oraz przedstawicieli krajowego związku zawodowego.

„Rozpoczynają tę pracę, gdy mówimy, aby zebrać propozycje od członków i naprawdę przyjrzeć się zajęciu się w jak największym stopniu lokalnymi kwestiami negocjacyjnymi, zanim dojdziemy do głównego stołu negocjacyjnego”.

Warto przeczytać!  Akira Marumoto z Mazdy o ostrożnym podejściu do pojazdów elektrycznych

Unifor reprezentuje około 22 000 pracowników godzinowych Detroit 3 montowni i fabryk układów napędowych w Kanadzie. Większość z tych pracowników — z godnym uwagi wyjątkiem pracowników GM’s CAMI Assembly Plant w Ingersoll, Ont. — podlegają kluczowym układom zbiorowym związku z Detroit 3. Wszystkie trzy umowy wygasają 18 września.

EMERYTURY „PRIORYTETEM”

Payne podkreślił także kilka priorytetów związku podczas 28. dorocznego sympozjum Automotive Insights organizowanego przez Bank Rezerwy Federalnej w Chicago 12 stycznia.

Emerytury, powiedziała na imprezie, będą na porządku dziennym.

„Mogę ci zagwarantować, że kiedy przez 15 lat nie dokonasz istotnych zmian, będzie to priorytet”.

Żaden z 3 producentów samochodów z Detroit nie był chętny do przedyskutowania swoich priorytetów w negocjacjach.

Rzeczniczka GM Canada, Jennifer Wright, powiedziała, że ​​firma oczekuje rozmów w tym roku, ale nie odniosła się do tego, czy firma wyznaczyła sobie jakieś cele.

„Cieszymy się na współpracę z naszymi partnerami Unifor w celu stworzenia konkurencyjnej umowy o pracę dla naszych operacji w Oshawie, St. Catharines i Woodstock” – napisała w e-mailu.

Rzeczniczka Stellantis, LouAnn Gosselin, również powiedziała, że ​​firma nie jest jeszcze gotowa do podzielenia się swoimi priorytetami negocjacyjnymi.

Warto przeczytać!  Paneliści Fed zmagają się z problemami pracowniczymi w branży motoryzacyjnej

Podobnie Steven Majer, starszy dyrektor i partner biznesowy HR w firmie Ford Canada, powiedział, że firma ceni sobie partnerstwo z Unifor. Ford zamierza wykorzystać „nasz sukces w negocjacjach w 2023 r., gdy wspólnie realizujemy nasz globalny plan Ford +”, powiedział w oświadczeniu przesłanym pocztą elektroniczną.

UAW, UNIFOR TALKS ZBIERA SIĘ

Na przyczepkę do rozmów w Kanadzie, trzech automakers będzie siadać do rokowań z UAW w NAS tej jesieni. Po raz pierwszy rozmowy z dwoma związkami zawodowymi reprezentującymi kanadyjskich i amerykańskich pracowników przemysłu motoryzacyjnego zbiegły się w czasie od czasu powstania Unifor w 2013 roku.

Payne powiedział, że Unifor czeka na wyniki wyborów UAW, zanim poważnie zaangażuje się w możliwą koordynację ze swoim odpowiednikiem w USA Wiadomości motoryzacyjne Kanada.

„Będziemy nadal mieć z nimi dobrą komunikację, bez względu na to, kim jest ich nowy zespół, i postaramy się współpracować najlepiej, jak potrafimy, aby zapewnić wszystkim naszym członkom, którzy wychodzą z negocjacji w tym roku”.

Jeśli chodzi o radzenie sobie z Detroit 3, Unifor nie będzie prowadził rozmów psujących sobie walki, ale będzie trudny, kiedy zajdzie taka potrzeba, powiedział Payne, który został wybrany na szefa związku w sierpniu, podczas imprezy w Chicago.

Warto przeczytać!  Styczeń Sprzedaż samochodów w USA: slajdy Toyoty; Hondy, Hyundai, Kia, Subaru i Mazda rosną

„Nigdy nie biorę udziału w negocjacjach — i nie sądzę, by robiły to nasze komisje lub nasi pracownicy — myśląc, że skończy się to sporem. Myślę, że to niewłaściwe podejście”.

Niemniej jednak, dodał Payne, rozmowy są „zawsze trudne”.

„Spójrzmy prawdzie w oczy, są to jedne z największych korporacji na świecie. To nie będzie bułka z masłem”.


Źródło