Fotografia

Unikaj tych pozujących czerwonych flag podczas sesji walentynkowych

  • 13 lutego, 2024
  • 4 min read
Unikaj tych pozujących czerwonych flag podczas sesji walentynkowych


Film z YouTube'a

Jeśli kiedykolwiek zmagałeś się ze sztuką pozowania do fotografii, nie jesteś sam. Pozowanie jest wyzwaniem i wymaga delikatnej równowagi między osobistym kontaktem, pewnością siebie i twórczą ekspresją. Ale jak ze wszystkim, dzięki praktyce możesz lepiej kierować klientami i tworzyć piękne, naturalne portrety par.

W tym filmie fotografka ślubna i portretowa Katelyn James omawia dziesięć najczęstszych sygnałów ostrzegawczych, których należy unikać podczas pozowania par.

Czerwona flaga: sztywne i sztywne pozy

Rozwiązanie: Przyjmij koncepcję, że jeśli część ciała może się zgiąć, powinna się zgiąć. Zachęcaj klientów, aby unikali prostych nadgarstków, łokci i kolan, ponieważ tworzy to bardziej autentyczny i zrelaksowany wygląd.

Czerwona flaga: Straszne oczy

Rozwiązanie: Zbyt dużo białka w oczach może sprawić, że fotografowana osoba będzie wyglądać na zaskoczoną lub przerażoną. Eksperymentuj z subtelnymi zmianami w miejscu, w którym patrzą, pomagając klientom uzyskać naturalny i przystępny wzrok.

Czerwona flaga: niezręczne nogi

Rozwiązanie: Klientom z niewygodnie wyglądającymi nogami, szczególnie tym z dłuższymi kończynami, zasugeruj proste regulacje, takie jak skrzyżowanie nóg lub skrzyżowanie kostek. Te drobne zmiany sprawiają, że każdy wygląda bardziej naturalnie.

Czerwona flaga: poleganie na zapamiętanych pozycjach

Rozwiązanie: Odejdź od sztywnego zestawu zapamiętanych pozycji i przyjmij bardziej dynamiczne podejście oparte na przepływie. Naucz się dostosowywać i ewoluować swoje pozy w oparciu o unikalne cechy każdej pary, co pozwoli na większą różnorodność i kreatywność.

Czerwona flaga: klienci wydają się więksi niż w rzeczywistości

Rozwiązanie: Zwróć uwagę na względne ułożenie głowy i bioder klienta. Upewnij się, że biodra nie znajdują się bliżej aparatu niż głowa, ponieważ może to stworzyć wrażenie większego wyglądu. Poinstruuj swoich klientów, aby lekko pochylili się w stronę aparatu, aby zachować odpowiednią perspektywę.

Czerwona flaga: brak dostosowania do tematu

Rozwiązanie: Dostosuj podejście do pozowania do konkretnych potrzeb i cech każdej pary. Weź pod uwagę takie czynniki, jak wzrost, budowa i komfort fizyczny, upewniając się, że Twoje pozy są zarówno pochlebne, jak i wykonalne dla Twoich klientów.

Czerwona flaga: Ściśnięty podbródek

Rozwiązanie: Zamiast bezpośrednio zwracać się do drugiego podbródka, poinstruuj swoich klientów, aby skierowali czoła w stronę aparatu. Ta subtelna regulacja pomaga złagodzić ucisk, nie powodując poczucia skrępowania.

Czerwona flaga: Skompresowane ramiona

Rozwiązanie: Unikaj ściśniętych ramion, tworząc przestrzeń do oddychania. Zachęcaj do naturalnego odstępu, prosząc klientki o uszczypnięcie sukienek, położenie rąk na biodrach lub przytrzymanie kosmyk włosów – proste gesty, które mogą otworzyć kompozycję.

Czerwona flaga: strzelanie klientowi w nos

Rozwiązanie: Zwróć uwagę na kąt fotografowania, szczególnie jeśli jesteś niższy od swoich klientów. Podnieś się lub poproś klientów, aby pochylili się lekko w twoją stronę, aby uniknąć fotografowania od dołu i tworzenia niepochlebnych perspektyw.

Czerwona flaga: klienci nie są pewni

Rozwiązanie: Daj jasne i szczegółowe instrukcje, aby Twoi klienci poczuli się bardziej zrelaksowani. Stwórz pozytywną i pewną atmosferę podczas sesji, upewniając się, że klienci czują się podekscytowani i pewni siebie, nie kwestionując ich działań.

Wydaje się, że jest mnóstwo rzeczy do przemyślenia, zwłaszcza gdy starasz się nawiązać kontakt ze swoimi klientami, a jednocześnie sprawić, by poczuli się zrelaksowani. Uważam jednak, że metodyczne sprawdzanie tych szczegółów faktycznie pomaga zrelaksować fotografowanych osób, ponieważ mają wrażenie, że to ty kontrolujesz sesję.

Dodatkowo, jeśli masz pomoc asystenta lub stylisty, możesz poprosić ich o pomoc w dostrzeżeniu tych czerwonych flag. Zawsze lepiej jest naprawić coś przed kamerą, niż później wysłać pocztą.

Jeżeli masz wątpliwości, rób to co ja i rozśmieszaj swoich klientów. Uważam, że to zwykle najlepiej je relaksuje i pomaga uzyskać najbardziej naturalnie wyglądające portrety. Jeśli są zbyt zajęci myśleniem o czymś innym, nie mogą myśleć o tym, jak niezręcznie się czują.




Źródło

Warto przeczytać!  Fotografowanie malowania światłem na magicznym czerwonym niebie Uyuni