Podróże

Unikalny układ kampera przenosi modułowość na wyższy poziom. Można go zbudować jak klocki Lego

  • 18 lutego, 2024
  • 7 min read
Unikalny układ kampera przenosi modułowość na wyższy poziom. Można go zbudować jak klocki Lego


Konstruując samochody kempingowe, musisz upewnić się, że wybrany układ jest jak najbardziej efektywny. Staje się to jeszcze ważniejsze, gdy mamy do czynienia z krótszymi wersjami samochodów dostawczych, takimi jak Mercedes-Benz Sprinter z rozstawem osi 144 cale. Dzisiaj sprawdzam konwersję opartą na tym modelu, która może poszczycić się prawdziwie modułowym wnętrzem.

Konstrukcja ta została wykonana przez New Way Van Life, wyspecjalizowaną firmę zajmującą się konwersją samochodów dostawczych z siedzibą w San Diego w Kalifornii. Podstawowymi zasadami projektowania New Way Van Life są elastyczność i prawdziwa modułowość, coś, co wkrótce zobaczysz w tym zestawie.

Sprinter 144″, o którym dzisiaj mówię, ma firmowy układ River Runner, który wyróżnia się świeżym „Projekt przepływowy”, jak to nazywa firma. Jednak ten projekt zawiera różne dodatki wymagane przez klienta. Zanim przejdziemy do środka, opowiem więcej o akcesoriach zewnętrznych.

Zestaw ten został wzbogacony o 2-calowy zestaw podnoszenia zawieszenia. Co więcej, jeździ na felgach Black Rhino owiniętych 32-calowymi oponami terenowymi BFGoodrich Baja Champion. Mimo że ten pojazd podstawowy nie jest pojazdem z napędem 4×4, nadal radzi sobie w lekkim terenie. Ma nawet rozwiązanie na wypadek, gdybyś utknął – z przodu znajdziesz dwa 9-calowe światła Baja Design i wyciągarkę z hakami holowniczymi. Ponadto po stronie pasażera konstruktorzy zamontowali stopnie Van Speed.

Unikalny układ kampera przenosi modułowość na wyższy poziom. Można go zbudować jak klocki Lego

Zdjęcie: Zrzut ekranu YouTube / New Way Van Life

Na dachu zauważysz ostatnie akcesoria zewnętrzne – New Way Van Life zamontował niskoprofilowy bagażnik dachowy mieszczący drewniany pokład i panele słoneczne o mocy 325 W, po których można chodzić. Inne godne uwagi funkcje to światła zewnętrzne, wentylator Maxxair i ogromny moduł klimatyzacji Houghton.

Wejdź do środka, a odkryjesz otwarty układ z zachęcającą atmosferą. Jak wspomniałem wcześniej, układ jest zaprojektowany tak, aby przepływał. Ważną rzeczą, którą należy wiedzieć o tym wnętrzu, jest to, że jest zbudowane na tym, co firma nazywa „Zestaw paneli SuperStructure” – zawiera trwałe, lekkie, wstępnie wykończone panele z aluminiowym profilem wytłaczanym i osprzętem ze stali nierdzewnej. Co więcej, rama i szyny w tym zestawie są również wykonane przy użyciu wytłaczanego aluminium.

Warto przeczytać!  Najpotężniejsze paszporty świata na rok 2023

Ten zestaw paneli umożliwia zaprojektowanie i zbudowanie niestandardowego wnętrza, a nawet można go później modyfikować, jeśli chcesz odświeżyć wygląd i układ wnętrza. Ponadto, jeśli chodzi o projektowanie, firma wykorzystuje panele drewniane Okume wykonane z rdzenia klasy morskiej i wodoodpornej żywicy. Inne godne uwagi cechy to niestandardowe tapicerowane akcenty.

Unikalny układ kampera przenosi modułowość na wyższy poziom. Można go zbudować jak klocki Lego

Zdjęcie: Zrzut ekranu YouTube / New Way Van Life

Wejdźmy do środka. Z tyłu New Way Van Life zainstalował modułowy system łóżek, co jest jedną z charakterystycznych cech tej platformy. Ta część wypoczynkowa/sypialnia składa się z dwóch ławek – każda ławka ma składane przedłużenia, co pozwala przekształcić je w dużą kanapę, jak to nazywają budowniczowie „Stacja Relaksu”.

Jedną z funkcji, której nie widziałem dotychczas w żadnym innym samochodzie kempingowym, jest składany stolik. Ale to nie jest byle jaki rozkładany stolik – wykonany jest ze szklanego panelu zamontowanego na aluminiowej ramie od strony kierowcy. Panel ten wsparty jest na amortyzatorach gazowych, a po złożeniu może służyć jako przestronny stół warsztatowy.

Co więcej, obok niego znajduje się jeszcze jeden, zasłaniający kolejne okno. Ponieważ są wykonane ze szkła, po odwróceniu nadal przepuszczają światło słoneczne, a Ty możesz podziwiać widoki.

Unikalny układ kampera przenosi modułowość na wyższy poziom. Można go zbudować jak klocki Lego

Zdjęcie: Zrzut ekranu YouTube / New Way Van Life

Idąc dalej w stronę przodu, znajdziesz dwie dodatkowe ławki. W urządzeniu, które sprawdzamy, jedno jest zajęte przez lodówkę/zamrażarkę Dometic, którą chciał zamontować klient. Te dwie ławki również posiadają przedłużenia – po rozłożeniu wszystkich nadstawek w tylnej części furgonetki można stworzyć łóżko typu queen-size.

Warto przeczytać!  Oderwij się od tego sezonu świątecznego, wybierając się na wycieczkę samochodową Van Life

Nawiasem mówiąc, pod wszystkimi ławkami znajdują się miejsca do przechowywania. Inne opcje przechowywania w tym zestawie obejmują duże szafki nad głową: trzy po stronie kierowcy i dwie po stronie pasażera. Wszystkie są wyposażone w zatrzaski kompresyjne i oświetlenie, zarówno wewnątrz, jak i pod spodem.

Dalej mamy kuchnię zlokalizowaną po stronie pasażera, przy drzwiach. Posiada głęboki zlew z wysuwaną baterią, dwupalnikową kuchenkę indukcyjną, pojemne szuflady i bojler. Oto fajna rzecz w tej konfiguracji: ta kuchnia jest samodzielną jednostką, co oznacza, że ​​można ją umieścić w dowolnym miejscu w furgonetce. Aby tak było, firma wyposażyła go w podgrzewacz wody, zbiornik o pojemności 16 galonów (61 litrów) i zbiornik na szarą wodę o pojemności 12 galonów (45 litrów).

Unikalny układ kampera przenosi modułowość na wyższy poziom. Można go zbudować jak klocki Lego

Zdjęcie: Zrzut ekranu YouTube / New Way Van Life

Po przeciwnej stronie zauważysz jadalnię z małą ławką i dużym stołem. Stół można złożyć, a ławki po obu stronach można połączyć, tworząc dodatkową sypialnię.

Choć na to nie wygląda, obszar ten służy również jako łazienka. Dzieje się tak dlatego, że za ławką kryje się toaleta Wrappon, a w podłogę wbudowano także brodzik ze stali nierdzewnej. Co więcej, duże okno obok jadalni jest jednocześnie wyjściem awaryjnym, ponieważ można je całkowicie otworzyć.

Aby wziąć prysznic, należy podnieść panel podłogowy, podłączyć słuchawkę prysznicową do baterii zintegrowanej z szafką kuchenną, przymocować ją do sufitu i przytwierdzić zasłonę do podłogi.

I w końcu dotarliśmy do kabiny kierowcy. Godnymi uwagi elementami są obrotowe siedzenie pasażera, system nawigacji Alpine Halo, ogromna półka podsufitowa oraz kilka wtyczek i gniazdek USB.

Ostatnią rzeczą, o której chcę wspomnieć, jest układ elektryczny. W tylnej narożnej ławce po stronie kierowcy znajdziesz zestaw zasilający EcoFlow, rozwiązanie typu plug-and-play. Ta konkretna wersja jest dostarczana z dwoma 5 kWh baterie. Co więcej, panele słoneczne o mocy 325 W również utrzymują energię akumulatora, a dostępna jest również opcja wykorzystania 30-amperowego przyłącza zasilania lądowego.

Rozwiązanie New Way Van Life w zakresie układu elektrycznego jest również zgodne z jego modułową, elastyczną wizją – firma w pełni zintegrowała zestawy zasilania EcoFlow z zestawem paneli SuperStrcture za pośrednictwem swojego „Wiązka przewodów typu „podłącz i używaj”. Krótko mówiąc, okablowanie stanowi podstawę, która umożliwia porzucenie elektrycznego panelu dostępowego i dodanie połączenia elektrycznego w dowolnym miejscu.

Unikalny układ kampera przenosi modułowość na wyższy poziom. Można go zbudować jak klocki Lego

Zdjęcie: Zrzut ekranu YouTube / New Way Van Life

Podsumowując, jest to naprawdę modułowy van wyposażony we wszystkie udogodnienia potrzebne do oderwania się od sieci i cieszenia się przytulnym, mobilnym stylem życia. Nie ma ograniczeń co do możliwości stworzenia wnętrza za pomocą zestawu paneli Super Structure. Widziałem wiele samochodów kempingowych rzekomo modułowych, ale ten naprawdę spełnia pokładane w nich nadzieje.

Jeśli chodzi o ceny, konwersja New Way Van zwykle zaczyna się od 65 000 dolarów (60 310 euro), nie licząc kosztu pojazdu podstawowego. Jak wspomniałem, ten, który dzisiaj sprawdziliśmy, miał pewne dodatki, więc jego cena jest na pewno wyższa. Więcej informacji na temat New Way Van Life oraz jej produktów i usług można znaleźć na stronie internetowej firmy.

Miniatura wideo


Źródło