Unreal Engine 5.2 elektryzuje uczestników GDC 2023 fotorealistyczną grafiką
Dlaczego jest to ważne: Firma Epic Games opublikowała ekscytujące nowe materiały prezentujące Unreal 5.2 podczas konferencji Game Developers Conference w San Francisco. Wersja demonstracyjna, zatytułowana Electric Dreams, przedstawia Rivian EV poruszający się po bezdrożach w wyjątkowych szczegółach. W prezentacji poruszono także kilka innych technologii, w tym Metahuman, platformę Epic do tworzenia realistycznych postaci do wykorzystania w projektach opartych na Unreal.
Coroczna konferencja Game Developers Conference (GDC) to forum dla programistów, grafików i innych profesjonalistów z branży, aby rozwiązywać problemy, wymieniać się pomysłami i prezentować nowe technologie w branży tworzenia gier. Firma Epic Games zapewniła tegorocznym uczestnikom konferencji głębszy wgląd w firmowy silnik Unreal Engine 5.2, a na podstawie opinii zespół firmy Epic nie zawiódł.
Wiceprezes firmy Epic ds. inżynierii, Nick Penwarden, przedstawił i zaprezentował demo Electric Dreams oraz kilka nowych funkcji silnika Unreal Engine 5.2. Demonstracja koncentruje się na Rivian R1T podczas jazdy terenowej przez bogate w liście i wodę środowisko stworzone przy użyciu fizyki chaosu, symulacji płynów w czasie rzeczywistym i narzędzi renderujących, takich jak Lumen i Nanit. Rezultatem jest bardzo szczegółowy model składający się z 71 milionów wielokątów renderowanych w czasie rzeczywistym.
Firma Epic wprowadziła również Substrate, nową strukturę materiałów, która zapewnia fantastyczny zakres wyglądów powierzchni, obszerną przestrzeń parametrów i wydajność skalowalną w zależności od złożoności i budżetu.
Prezentacja firmy Epic obejmowała również imponującą demonstrację platformy Metahuman Animator firmy, która umożliwia artystom tworzenie fotorealistycznych, realistycznych postaci w czasie rzeczywistym. Firma Epic zaprojektowała Metahuman Animator tak, aby każdy mógł wybrać i używać tego narzędzia, niezależnie od swojego doświadczenia w animacji, i zapewniać potrójną jakość wyników. Występy na żywo można rejestrować i przesyłać do Metahuman przy użyciu sprzętu klasy studyjnej lub wysokiej jakości smartfona.
W prezentacji Metahuman wystąpiła Melina Juergens, znana z roli w serii Hellblade studia Ninja Theory, która nagrywała występ na żywo za pomocą iPhone’a. Zdolność Metahumana do natychmiastowego przetłumaczenia głosu, ekspresji i ruchów Juergensa jako wysoce realistyczne cyfrowe podobieństwo była zdecydowanie niesamowitym materiałem doliny.
Pokazuje jednak, jak daleko zaszła realistyczna animacja człowieka, szczególnie w wydajności przechwytywania ruchu. Metahuman znacznie skraca czas realizacji, zamieniając to, co Juergens opisał jako proces trwający od tygodni do miesięcy, w sesję przechwytywania w czasie rzeczywistym. Demonstracja pokazała inne możliwości przechwytywania wydajności Metahumana, w tym zastosowanie różnych wizualizacji postaci Metahumana na tym samym początkowym przechwyceniu, co dodatkowo usprawnia możliwość tworzenia wielu fotorealistycznych postaci.
Epic nie miał daty premiery Metahuman Animator. Jednak Epic nawiązał do jego dostępności w nadchodzących miesiącach. Użytkownicy zainteresowani Unreal Engine 5.2 mogą znaleźć podgląd dostępny w Epic Games Store lub GitHub.