Technologia

Unreal Engine 5.2 elektryzuje uczestników GDC 2023 fotorealistyczną grafiką

  • 26 marca, 2023
  • 3 min read
Unreal Engine 5.2 elektryzuje uczestników GDC 2023 fotorealistyczną grafiką


Dlaczego jest to ważne: Firma Epic Games opublikowała ekscytujące nowe materiały prezentujące Unreal 5.2 podczas konferencji Game Developers Conference w San Francisco. Wersja demonstracyjna, zatytułowana Electric Dreams, przedstawia Rivian EV poruszający się po bezdrożach w wyjątkowych szczegółach. W prezentacji poruszono także kilka innych technologii, w tym Metahuman, platformę Epic do tworzenia realistycznych postaci do wykorzystania w projektach opartych na Unreal.

Coroczna konferencja Game Developers Conference (GDC) to forum dla programistów, grafików i innych profesjonalistów z branży, aby rozwiązywać problemy, wymieniać się pomysłami i prezentować nowe technologie w branży tworzenia gier. Firma Epic Games zapewniła tegorocznym uczestnikom konferencji głębszy wgląd w firmowy silnik Unreal Engine 5.2, a na podstawie opinii zespół firmy Epic nie zawiódł.

Wiceprezes firmy Epic ds. inżynierii, Nick Penwarden, przedstawił i zaprezentował demo Electric Dreams oraz kilka nowych funkcji silnika Unreal Engine 5.2. Demonstracja koncentruje się na Rivian R1T podczas jazdy terenowej przez bogate w liście i wodę środowisko stworzone przy użyciu fizyki chaosu, symulacji płynów w czasie rzeczywistym i narzędzi renderujących, takich jak Lumen i Nanit. Rezultatem jest bardzo szczegółowy model składający się z 71 milionów wielokątów renderowanych w czasie rzeczywistym.

Warto przeczytać!  Apple uruchamia nową aplikację do strumieniowego przesyłania muzyki klasycznej w przedsprzedaży

Firma Epic wprowadziła również Substrate, nową strukturę materiałów, która zapewnia fantastyczny zakres wyglądów powierzchni, obszerną przestrzeń parametrów i wydajność skalowalną w zależności od złożoności i budżetu.

Prezentacja firmy Epic obejmowała również imponującą demonstrację platformy Metahuman Animator firmy, która umożliwia artystom tworzenie fotorealistycznych, realistycznych postaci w czasie rzeczywistym. Firma Epic zaprojektowała Metahuman Animator tak, aby każdy mógł wybrać i używać tego narzędzia, niezależnie od swojego doświadczenia w animacji, i zapewniać potrójną jakość wyników. Występy na żywo można rejestrować i przesyłać do Metahuman przy użyciu sprzętu klasy studyjnej lub wysokiej jakości smartfona.

W prezentacji Metahuman wystąpiła Melina Juergens, znana z roli w serii Hellblade studia Ninja Theory, która nagrywała występ na żywo za pomocą iPhone’a. Zdolność Metahumana do natychmiastowego przetłumaczenia głosu, ekspresji i ruchów Juergensa jako wysoce realistyczne cyfrowe podobieństwo była zdecydowanie niesamowitym materiałem doliny.

Pokazuje jednak, jak daleko zaszła realistyczna animacja człowieka, szczególnie w wydajności przechwytywania ruchu. Metahuman znacznie skraca czas realizacji, zamieniając to, co Juergens opisał jako proces trwający od tygodni do miesięcy, w sesję przechwytywania w czasie rzeczywistym. Demonstracja pokazała inne możliwości przechwytywania wydajności Metahumana, w tym zastosowanie różnych wizualizacji postaci Metahumana na tym samym początkowym przechwyceniu, co dodatkowo usprawnia możliwość tworzenia wielu fotorealistycznych postaci.

Warto przeczytać!  Meta blokuje niektóre odpowiedzi związane z wyborami w swoim chatbocie AI w Indiach – India TV

Epic nie miał daty premiery Metahuman Animator. Jednak Epic nawiązał do jego dostępności w nadchodzących miesiącach. Użytkownicy zainteresowani Unreal Engine 5.2 mogą znaleźć podgląd dostępny w Epic Games Store lub GitHub.


Źródło