Podróże

Ustawodawcy chcą więcej regulacji dotyczących mediów społecznościowych. Oto przeszkody prawne, które mogą napotkać

  • 1 maja, 2023
  • 5 min read
Ustawodawcy chcą więcej regulacji dotyczących mediów społecznościowych.  Oto przeszkody prawne, które mogą napotkać


Kiedy Sophie Szew po raz pierwszy pobrała Instagram na swoich 10. Powiedziała, że ​​w wieku 15 lat przestrzegała „każdego schematu głodówki zalecanego” na stronie „eksploruj” na Instagramie.

Szew, obecnie 20-letni, przemawiał w Sacramento na przesłuchaniu w Senacie w kwietniu, popierając ekspansywną ustawę przechodzącą przez legislaturę. Pociągnęłoby to firmy do odpowiedzialności prawnej za używanie algorytmów i funkcji projektowych, które uzależniają młodych ludzi.

„Stoi dziś ze mną pokolenie, które aż za dobrze wie, jak to jest być poszkodowanym przez wadliwe systemy” – powiedziała.

W ciągu ostatnich kilku lat można było zaobserwować stały strumień badań i raportów na temat wpływu mediów społecznościowych na nastolatków. Przełożyło się to na strumień działań legislacyjnych w całym kraju, a kilka stanów uchwaliło lub rozważyło przepisy regulujące sposób prowadzenia działalności przez firmy z branży mediów społecznościowych.

W 2022 roku, kiedy badacze z organizacji non-profit stworzyli profile TikTok udające 13-letnie dziewczynki w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Australii i Kanadzie, przeglądali udostępniane im filmy, zatrzymując się, aby obejrzeć i polubić filmy o zaburzeniach odżywiania, obrazie ciała i zdrowie psychiczne. Okazało się, że TikTok polecał treści samobójcze w ciągu 2,6 minuty, a treści dotyczące zaburzeń odżywiania w ciągu 8 minut.

Warto przeczytać!  Van Life: Nowa alternatywa dla kamperów

W 2021 r., po ujawnieniu dokumentów przez sygnalistę, dziennik „Wall Street poinformowali, że badacze z Meta, wcześniej znanej jako Facebook, odkryli, że 32% nastolatek powiedziało, że kiedy źle się czują w swoim ciele, Instagram sprawia, że ​​czują się gorzej. Meta jest właścicielem Instagrama.

CalMatters skontaktował się z Twitterem, Reddit, Mastodon, TikTok i Meta, która jest również właścicielem WhatsApp, w celu uzyskania komentarza. Prasowa skrzynka odbiorcza Twittera odpowiedziała automatycznie emoji kupy. Reddit, Mastodon i TikTok nie odpowiedzieli.

W oświadczeniu, Global Head of Safety Meta, Antigone Davis, napisał, że Meta chce, aby nastolatki były bezpieczne w Internecie: „Nie zezwalamy na treści promujące samobójstwo, samookaleczanie lub zaburzenia odżywiania, a także treści, które usuwamy lub podejmujemy działania włączony, identyfikujemy ponad 99% z nich, zanim zostaną nam zgłoszone”.

Rachel Holland, rzeczniczka Meta, przedstawiła informacje na temat różnych funkcji, z których mogą korzystać nastolatki i rodzice, aby kształtować to, co widzą młodzi ludzie, na przykład ustawienie, które sprawia, że ​​nowi nastoletni użytkownicy są mniej narażeni na kontakt z wrażliwymi treściami, oraz funkcja, która zachęca nastolatków, gdy „ od jakiegoś czasu przewijam ten sam rodzaj treści.

Warto przeczytać!  Dlaczego europejska polityka azylowa rozpaczliwie potrzebuje ponownego uruchomienia

Co robi ustawa kalifornijska

Ustawa ma na celu sprawdzenie, w jaki sposób firmy mediów społecznościowych udostępniają treści młodym ludziom poniżej 18 roku życia. W szczególności zabrania firmom mediów społecznościowych korzystania z projektu, algorytmu, funkcji lub praktyki, o których firmy wiedzą (lub powinny wiedzieć), co powoduje, że młodzi ludzie:

  • Rozwinąć zaburzenia odżywiania, wyrządzić krzywdę sobie lub innym lub uzależnić się od platformy mediów społecznościowych;
  • Otrzymuj treści ułatwiające zakup substancji kontrolowanych, takich jak opioidy; które ułatwiają samobójstwo, oferując informacje o tym, jak umrzeć w wyniku samobójstwa; lub ułatwia nielegalną sprzedaż broni.

Obejmuje firmy mediów społecznościowych, które zarabiają ponad 100 milionów dolarów rocznie i mają użytkowników w Kalifornii. Firmy, które naruszają prawo, mogą zostać pozwane przez adwokatów publicznych i grozić im kary w wysokości nawet 250 000 USD za każde naruszenie.

Ale ustawa tworzy również sposób, w jaki firmy mogą chronić się przed procesami sądowymi: poprzez audyt ich projektów, algorytmów, funkcji i więcej co najmniej raz na kwartał pod kątem ich potencjalnego spowodowania szkód wymienionych w ustawie i naprawianie problemów w ciągu 30 dni.

Kalifornia nie jest jedynym stanem, w którym ustawodawcy dążą do uregulowania platform mediów społecznościowych. W marcu gubernator Utah podpisał podobną ustawę, a także inną ustawę, która wprowadza godzinę policyjną w mediach społecznościowych dla nastolatków poniżej 18 roku życia i wymaga od nastolatków uzyskania zgody rodziców na zakładanie kont w mediach społecznościowych. Arkansas uchwalił również ustawę wymagającą zgody rodziców dla nastolatków na zakładanie kont w mediach społecznościowych. Stanowi ustawodawcy w New Jersey rozważają ustawę, która zabrania firmom mediów społecznościowych korzystania z funkcji, które uzależniają dzieci, a prawodawcy w Minnesocie również zastanawiają się nad ustawą o mediach społecznościowych. Są też ustawy, które regulowałyby media społecznościowe w innym celu: w Teksasie uchwalono prawo, które zabraniało banowania użytkowników na podstawie ich „punktów widzenia”, a na Florydzie uchwalono również prawo ograniczające możliwość blokowania użytkowników przez platformy.

Warto przeczytać!  Odkryj najlepsze miejsca do odwiedzenia w Azji w 2024 roku

Oprócz wszystkich nowych propozycji, przez sądy toczy się mnóstwo procesów sądowych, które mogą zmienić przepisy dotyczące mediów społecznościowych. Prawa Teksasu i Florydy zostały zakwestionowane za naruszenie Pierwszej Poprawki; o ich losie zadecyduje Sąd Najwyższy. Ponad 80 spraw zostało połączonych w jeden ogromny proces sądowy, w którym powodowie twierdzą, że platformy mediów społecznościowych są zasadniczo wadliwymi produktami – jak eksplodujący toster – ponieważ uzależniają dzieci.




Źródło