Motoryzacja

Ustawodawcy z Kalifornii chcą zakazać w pełni autonomicznych ciężarówek

  • 31 stycznia, 2023
  • 4 min read
Ustawodawcy z Kalifornii chcą zakazać w pełni autonomicznych ciężarówek


Gdy kalifornijskie organy regulacyjne zastanawiają się, czy uchylić zakaz autonomicznych ciężkich samochodów ciężarowych na drogach publicznych, organizatorzy pracy i sojusznicy w legislaturze stanowej odpychają się.

Kalifornijska Federacja Pracy i kilku lokalnych kierowców Teamsters zebrało się w poniedziałek w Sacramento, aby zaproponować przepisy wymagające obecności wyszkolonego kierowcy bezpieczeństwa w kabinie podczas wszelkich testów lub operacji autonomicznych pojazdów ważących ponad 10 000 funtów.

Członkowie California Assembly Cecilia Aguiar-Curry, D-Winters, Ash Kalra, D-San Jose i Tom Lackey, R-Palmdale, przedstawili przepisy. Kierowcy i ustawodawcy wymieniali bezpieczeństwo jako troskę o utrzymanie zatrudnionych osób za kierownicą.

Ustawa działa jako zabezpieczenie na wypadek, gdyby Kalifornijski Departament Pojazdów Silnikowych zezwolił na autonomiczne ciężarówki na drogach, powiedział Jason Rabinowitz, przewodniczący Teamsters Joint Council 7 Wiadomości motoryzacyjne.

„Jeśli mamy zamiar wprowadzić tę technologię, powinno to zostać wykonane przez ustawodawcę, a nie przez agencję regulacyjną” – powiedział Rabinowitz. „Powinno to być dobrze przemyślane. Ochrona naszej gospodarki powinna być sprawą numer jeden, a nie zyski tych korporacji, które forsują tę technologię, próbując zmusić nas do zbyt szybkiego działania”.

Warto przeczytać!  Kumar Galhotra z Forda mówi o cięciach kosztów, potencjale wzrostu ICE

Joe Garner, członek Teamsters Local 315, powiedział, że jest zaniepokojony utratą pracy przez maszynę.

„Nie możemy również przeoczyć potencjalnych cięć w dobrych miejscach pracy i tego, jak te miejsca pracy wspierają środki do życia tak wielu rodzin w Kalifornii” – powiedział Garner. „To nie jest tylko praca dla mnie. To wsparcie dla mojej rodziny”.

Kalra powiedział, że wziął udział w wiecu, aby wesprzeć ochronę miejsc pracy kierowców ciężarówek.

„Jeśli ciężarówka zepsuje się na poboczu drogi, chcę, aby jeden z was tam był, aby ją naprawić. Chcę, żeby jeden z was tam był, aby upewnić się, że bezpiecznie zjedzie z drogi” – powiedziała Kaira.

Firmy testują już autonomiczną jazdę w innych stanach, głównie na południowym zachodzie, gdzie warunki pogodowe i drogowe sprzyjają pojazdom samojezdnym.

„Zakazując pojazdów AV o dużej ładowności, rzeczywistość jest taka, że ​​​​Kalifornia stała się odstająca” – powiedział Ariel Wolf, główny radca prawny Stowarzyszenia Przemysłu Pojazdów Autonomicznych, na warsztacie Kalifornijskiego Departamentu Pojazdów Silnikowych na temat przepisów w zeszłym tygodniu.

Odrzucenie w pełni zrobotyzowanych ciężarówek poruszających się po drogach publicznych pojawia się również, ponieważ autonomiczne ciężarówki mają stać się pierwszą znaczącą komercjalizacją technologii samojezdnej w USA

Warto przeczytać!  AutoNation, Ken Garff Automotive wśród kupujących w transakcjach w III i IV kwartale

Konstruktorzy samochodów ciężarowych, tacy jak Daimler Truck Group i Volvo Trucks, wraz z firmami zajmującymi się technologią autonomicznej jazdy, takimi jak Waymo i Aurora Innovation, dążą do przemieszczania ładunków za pomocą technologii autonomicznej jazdy.

Wiele wczesnych testów i programów pilotażowych obejmuje transport towarów na długich trasach w Teksasie. Na razie wszystkie ciężarówki obsługują kierowców bezpieczeństwa. Ale firmy zaangażowane w programy pilotażowe zasygnalizowały zamiar ostatecznego wycofania kierowców bezpieczeństwa z kabin, prawdopodobnie w przyszłym roku lub w 2025 roku.

Branża transportowa i logistyczna chce zbudować biznes oparty na operacjach transportowych między hubami. W tym modelu kierowca-człowiek przewozi ładunek do sąsiedniego węzła autostradowego. Autonomiczna duża platforma przejmuje i przewozi ładunek do podobnego węzła oddalonego o setki mil, skąd inny człowiek zabiera ładunek do miejsca przeznaczenia.

Daimler, Volvo i inni producenci samochodów ciężarowych projektują specjalistyczne podwozia wyposażone w redundancje, które zapewniają systemy rezerwowe dla technologii jazdy autonomicznej.

Aguiar-Curry powiedział, że zbyt szybkie przekształcenie flot w autonomiczne ciężarówki jest krótkowzroczne i może spowodować niedobór pracowników.

„Kryzys łańcucha dostaw w ciągu ostatnich trzech lat powinien nas nauczyć, aby nie ignorować pojawiających się potrzeb w tym bardzo złożonym międzynarodowym systemie towarowym” – powiedział Aguiar-Curry.

Warto przeczytać!  Wiadomości o Gasgoo Auto - Gasgoo

Jednak „konieczne” jest, aby kalifornijski DMV rozpoczął teraz tworzenie przepisów dotyczących autonomicznych ciężarówek, aby pracownicy mogli przygotować się do zmiany, powiedział Jeff Farrah, dyrektor wykonawczy Autonomous Vehicle Industry Association, w oświadczeniu po warsztacie stanowym.

„Ważne jest, aby pamiętać, że osiągnięcie pełnego potencjału ciężarówek AV w Golden State zajmie trochę czasu, a wdrażanie odbywa się stopniowo na przestrzeni lat, aby wypełnić obecne i przyszłe niedobory siły roboczej” – powiedział Farrah.


Źródło