Ustawodawcy z Kalifornii chcą zakazać w pełni autonomicznych ciężarówek
![Ustawodawcy z Kalifornii chcą zakazać w pełni autonomicznych ciężarówek](https://oen.pl/wp-content/uploads/2023/01/AURORA-MAIN-770x470.gif)
Gdy kalifornijskie organy regulacyjne zastanawiają się, czy uchylić zakaz autonomicznych ciężkich samochodów ciężarowych na drogach publicznych, organizatorzy pracy i sojusznicy w legislaturze stanowej odpychają się.
Kalifornijska Federacja Pracy i kilku lokalnych kierowców Teamsters zebrało się w poniedziałek w Sacramento, aby zaproponować przepisy wymagające obecności wyszkolonego kierowcy bezpieczeństwa w kabinie podczas wszelkich testów lub operacji autonomicznych pojazdów ważących ponad 10 000 funtów.
Członkowie California Assembly Cecilia Aguiar-Curry, D-Winters, Ash Kalra, D-San Jose i Tom Lackey, R-Palmdale, przedstawili przepisy. Kierowcy i ustawodawcy wymieniali bezpieczeństwo jako troskę o utrzymanie zatrudnionych osób za kierownicą.
Ustawa działa jako zabezpieczenie na wypadek, gdyby Kalifornijski Departament Pojazdów Silnikowych zezwolił na autonomiczne ciężarówki na drogach, powiedział Jason Rabinowitz, przewodniczący Teamsters Joint Council 7 Wiadomości motoryzacyjne.
„Jeśli mamy zamiar wprowadzić tę technologię, powinno to zostać wykonane przez ustawodawcę, a nie przez agencję regulacyjną” – powiedział Rabinowitz. „Powinno to być dobrze przemyślane. Ochrona naszej gospodarki powinna być sprawą numer jeden, a nie zyski tych korporacji, które forsują tę technologię, próbując zmusić nas do zbyt szybkiego działania”.
Joe Garner, członek Teamsters Local 315, powiedział, że jest zaniepokojony utratą pracy przez maszynę.
„Nie możemy również przeoczyć potencjalnych cięć w dobrych miejscach pracy i tego, jak te miejsca pracy wspierają środki do życia tak wielu rodzin w Kalifornii” – powiedział Garner. „To nie jest tylko praca dla mnie. To wsparcie dla mojej rodziny”.
Kalra powiedział, że wziął udział w wiecu, aby wesprzeć ochronę miejsc pracy kierowców ciężarówek.
„Jeśli ciężarówka zepsuje się na poboczu drogi, chcę, aby jeden z was tam był, aby ją naprawić. Chcę, żeby jeden z was tam był, aby upewnić się, że bezpiecznie zjedzie z drogi” – powiedziała Kaira.
Firmy testują już autonomiczną jazdę w innych stanach, głównie na południowym zachodzie, gdzie warunki pogodowe i drogowe sprzyjają pojazdom samojezdnym.
„Zakazując pojazdów AV o dużej ładowności, rzeczywistość jest taka, że Kalifornia stała się odstająca” – powiedział Ariel Wolf, główny radca prawny Stowarzyszenia Przemysłu Pojazdów Autonomicznych, na warsztacie Kalifornijskiego Departamentu Pojazdów Silnikowych na temat przepisów w zeszłym tygodniu.
Odrzucenie w pełni zrobotyzowanych ciężarówek poruszających się po drogach publicznych pojawia się również, ponieważ autonomiczne ciężarówki mają stać się pierwszą znaczącą komercjalizacją technologii samojezdnej w USA
Konstruktorzy samochodów ciężarowych, tacy jak Daimler Truck Group i Volvo Trucks, wraz z firmami zajmującymi się technologią autonomicznej jazdy, takimi jak Waymo i Aurora Innovation, dążą do przemieszczania ładunków za pomocą technologii autonomicznej jazdy.
Wiele wczesnych testów i programów pilotażowych obejmuje transport towarów na długich trasach w Teksasie. Na razie wszystkie ciężarówki obsługują kierowców bezpieczeństwa. Ale firmy zaangażowane w programy pilotażowe zasygnalizowały zamiar ostatecznego wycofania kierowców bezpieczeństwa z kabin, prawdopodobnie w przyszłym roku lub w 2025 roku.
Branża transportowa i logistyczna chce zbudować biznes oparty na operacjach transportowych między hubami. W tym modelu kierowca-człowiek przewozi ładunek do sąsiedniego węzła autostradowego. Autonomiczna duża platforma przejmuje i przewozi ładunek do podobnego węzła oddalonego o setki mil, skąd inny człowiek zabiera ładunek do miejsca przeznaczenia.
Daimler, Volvo i inni producenci samochodów ciężarowych projektują specjalistyczne podwozia wyposażone w redundancje, które zapewniają systemy rezerwowe dla technologii jazdy autonomicznej.
Aguiar-Curry powiedział, że zbyt szybkie przekształcenie flot w autonomiczne ciężarówki jest krótkowzroczne i może spowodować niedobór pracowników.
„Kryzys łańcucha dostaw w ciągu ostatnich trzech lat powinien nas nauczyć, aby nie ignorować pojawiających się potrzeb w tym bardzo złożonym międzynarodowym systemie towarowym” – powiedział Aguiar-Curry.
Jednak „konieczne” jest, aby kalifornijski DMV rozpoczął teraz tworzenie przepisów dotyczących autonomicznych ciężarówek, aby pracownicy mogli przygotować się do zmiany, powiedział Jeff Farrah, dyrektor wykonawczy Autonomous Vehicle Industry Association, w oświadczeniu po warsztacie stanowym.
„Ważne jest, aby pamiętać, że osiągnięcie pełnego potencjału ciężarówek AV w Golden State zajmie trochę czasu, a wdrażanie odbywa się stopniowo na przestrzeni lat, aby wypełnić obecne i przyszłe niedobory siły roboczej” – powiedział Farrah.