Usterka ICICI Bank iMobile: alerty portalu, bank ogranicza dostęp. Co robić?
Usterka ICICI Bank iMobile: Użytkownicy wyrazili obawy dotyczące usterki w aplikacji iMobile firmy ICICI na platformie mediów społecznościowych X (dawniej Twitter), ponieważ wielu twierdziło, że mogą zobaczyć dane kart kredytowych innych klientów. Sumanta Mandal, założycielka TechnoFino, oznaczyła bank i Bank Rezerw Indii (RBI) w poście na platformie X, aby pilnie zająć się tą sprawą.
W poście powiedział: „Kilku użytkowników zgłosiło, że może przeglądać karty kredytowe ICICI Bank innych klientów w swojej aplikacji iMobile Pay. Ponieważ pełny numer karty, data ważności i kod CVV są widoczne w iMobile i można zarządzać międzynarodowymi ustawień transakcji, łatwo jest niewłaściwie wykorzystać kartę kredytową innej osoby do transakcji międzynarodowych.”
Napisał też, że najlepszym sposobem na zabezpieczenie się jest zablokowanie lub wymiana karty.
Co ICICI Bank powiedział na temat usterki?
Bank ICICI oświadczył w oświadczeniu dla Hindustan Times: „Nasi klienci są dla nas najwyższym priorytetem i całym sercem jesteśmy oddani bezpiecznej ochronie ich interesów. Dotarło do nas, że około 17 000 nowych kart kredytowych wydanych w ciągu ostatnich kilku dni zostało błędnie przypisanych w naszych kanałach cyfrowych do niewłaściwych użytkowników. Stanowią one około 0,1% portfela kart kredytowych Banku. W ramach natychmiastowego działania zablokowaliśmy te karty i wydajemy klientom nowe. Przepraszamy za spowodowane niedogodności. Nie zgłoszono nam żadnego przypadku niewłaściwego użycia karty z tego zestawu. Zapewniamy jednak, że Bank odpowiednio zrekompensuje klientowi jakąkolwiek stratę finansową.”
Użytkownik napisał: „Mam dostęp do cudzej usługi Amazon Pay CC ze względu na lukę w zabezpieczeniach aplikacji iMobile. Chociaż OTP ogranicza transakcje krajowe, ale mogę wykonywać transakcje międzynarodowe, korzystając z danych z aplikacji iMobile. Aplikacja pozwala mi nawet włączyć transakcji międzynarodowych w przypadku, gdy została wyłączona przez faktycznego użytkownika.”
Inny napisał: „Ich obecna technologia jest najgorsza, aplikacja wyświetla różne dane na różnych ekranach. Nie mogę powiązać mojego numeru telefonu komórkowego, różnych identyfikatorów e-mail dla hasła jednorazowego i alertu. Odwiedziłem oddział i wielokrotnie kontaktowałem się z centrum obsługi telefonicznej, ale bez rozwiązania.
W jaki sposób klienci ICICI mogą zgłosić oszustwo?
Aby zgłosić transakcje bankowości internetowej, kredytu lub debetu, które nie zostały wykonane przez Ciebie, zadzwoń pod numer Obsługi Klienta – 18002662.
Możesz także skontaktować się z National Cyber Crime pod adresem cybercrime.gov.in, zadzwonić na infolinię pod numer 1930 lub zadzwonić pod numer infolinii ICICI Bank 18002662.
Bądź na bieżąco z wiadomościami biznesowymi, Gold Rates Today, India News i innymi powiązanymi aktualizacjami na stronie internetowej i w aplikacjach Hindustan Times