Biznes

Uziemienie kosztuje IndiGo udział w pasażerach międzynarodowych, grupa Tata najwięcej zyskuje w pierwszym kwartale tego roku

  • 16 czerwca, 2024
  • 6 min read
Uziemienie kosztuje IndiGo udział w pasażerach międzynarodowych, grupa Tata najwięcej zyskuje w pierwszym kwartale tego roku


Gdy organ regulacyjny Dyrekcja Generalna Lotnictwa Cywilnego (DGCA) ogłosiła dane dotyczące pasażerów międzynarodowych za pierwszy kwartał roku obrotowego 2024, podała kilka interesujących liczb.

W połowie stycznia IndiGo dotknięte zostało falą dodatkowych uziemień. Linia lotnicza zachowała jednak ostrożność w swoim planie odwołań i skupiła się na trasach, na których jest mniej konkurentów lub na trasach monopolistycznych (plik AFP)

Chociaż IndiGo w dalszym ciągu było największym przewoźnikiem pod względem ruchu międzynarodowego do i z Indii, w kolejności odnotowało spadek o 2,9% wśród wszystkich indyjskich przewoźników. Co ciekawe, w tym samym okresie Air India uzyskało dokładnie 2,9% ruchu.

Teraz obejrzyj swoją ulubioną grę w Crickit. W każdej chwili w dowolnym miejscu. Dowiedz się jak

Czy to początek odzyskiwania przez grupę linii lotniczych Tata swojego udziału w rynku międzynarodowym? Jak na razie stopniowo zwiększa swój udział w rynku krajowym i dzieje się to kosztem innych przewoźników, a nie IndiGo. Jednakże po stronie międzynarodowej – niewielu innych indyjskich przewoźników ma znaczącą obecność na arenie międzynarodowej, przy czym SpiceJet, Akasa Air i Alliance Air mają obecność międzynarodową, którą najlepiej można opisać jako „token”.PRZECZYTAJ TAKŻE: Dlaczego Air India, które dominuje na trasach Indie-USA, stało się piekłem dla pasażerów?

Według danych opublikowanych przez DGCA, w I kwartale roku bieżącego roku ruch międzynarodowy (z i do Indii) wyniósł 1 78 69 231 pasażerów. 44,5% tego ruchu wykonali przewoźnicy indyjscy, niemal identycznie jak w poprzednim kwartale (IV kw. 2020 r.). Jednakże w analogicznym kwartale ubiegłego roku (44,6 %) ruch utrzymał się na tym samym poziomie (44,6 %), co wskazuje, że indyjscy przewoźnicy nie byli w stanie zdobyć większego udziału w rynku, mimo że rynek wzrósł w tym samym czasie o 17 % czas.PRZECZYTAJ TAKŻE: Jet, Let, Go: Ekonomia stojąca za strategią klasy biznesowej IndiGo

Warto przeczytać!  Używane auta na wynajem – swoboda korzystania bez potrzeby zakupu

Jak to się stało?

W połowie stycznia IndiGo dotknięte zostało falą dodatkowych uziemień. Linia lotnicza zachowała jednak ostrożność w przypadku planu odwołań i skupiła się na trasach, na których jest mniej konkurentów lub na trasach monopolistycznych, a także na lotniskach, na których odzyskanie slotów było stosunkowo łatwe.

Po stronie międzynarodowej linia lotnicza odnotowała w I kwartale-CY24 o 4% mniej odlotów niż w poprzednim kwartale (IV-CY23).

Wśród linii lotniczych należących do grupy Tata prym w ekspansji przejęły Vistara i Air India Express, przy czym Vistara odnotowała sekwencyjny wzrost liczby pasażerów o 16%, podczas gdy Air India Express przewiozła o 10% więcej pasażerów. Spółka dominująca Air India odnotowała 5% wzrost. Z drugiej strony IndiGo mogło utrzymać odloty, ale odnotowało spadek liczby pasażerów o 4,3%.

W porównaniu do Q4-CY23; Linie Air India odnotowały o 2% więcej odlotów, podczas gdy Vistara i Air India Express odnotowały odpowiednio 15,4% i 9% więcej odlotów w pierwszym kwartale roku bieżącego. Dzieje się tak dzięki operacjonalizacji floty szerokokadłubowej Vistary i uruchomieniu kilku nowych tras oraz rozbudowie Air India Express i przejęciu niektórych tras od macierzystej Air India.PRZECZYTAJ TAKŻE: Jak linie lotnicze zachowują punktualność pomimo opóźnień lotów

Warto przeczytać!  5 Zmiany w pieniądzu w maju 2024 r.: Nowe opłaty za prowadzenie konta oszczędnościowego, zasady dotyczące kart kredytowych dla największych banków, terminy płatności FD i nie tylko | Wiadomości biznesowe z Indii

Co to oznacza dla IndiGo?

Wraz z wejściem Tata do branży lotniczej i trwającą mega-fuzją, w dużej mierze oczekiwano, że IndiGo znajdzie się pod presją. Jednak prawie dwa lata, odkąd Air India zmieniło właściciela z rządu na Tata, wpływ na IndiGo był niewielki. Kontynuowała realizację własnego planu ekspansji nawet w obliczu nieprzewidzianych problemów z silnikiem.

W ciągu ostatnich sześciu miesięcy Air India wprowadziło na rynek sześć samolotów A350, które nie zostały jeszcze w pełni wykorzystane na trasach międzynarodowych. Linia Air India Express ogłosiła, że ​​w ciągu 15 miesięcy przyjmie 50 samolotów, ale miało to miejsce, zanim w Boeingu pojawiły się wyzwania.

Nie jest jasne, czy cel zostanie osiągnięty. Grupa nie będzie zajęta fuzją AIX Connect (dawniej AirAsia India) z Air India Express i Vistara z Air India. Chociaż skupiono by się na tym, efektem końcowym byłoby to, że Air India ponownie będzie numerem jeden w ruchu międzynarodowym z Indii, tak jak miało to miejsce przed pandemią COVID.

Razem z Air India Express grupa znacząco wyprzedzi IndiGo. Zarówno IndiGo, jak i Air India mają plany ekspansji międzynarodowej. Do 2027 r. IndiGo będzie musiało skoncentrować się na lotach wąskokadłubowych, które mogą być szybsze, natomiast Air India rozpocznie ekspansję szerokokadłubową już w tym roku, a od przyszłego roku pojawi się dodatkowa przepustowość, co da mu co najmniej 24 miesiące przewagi nad wdrożeniem szerokokadłubowych IndiGo.

Warto przeczytać!  Warner Bros. Discovery David Zaslav prezydent Andrzej Duda spotkanie TVN TVN24 Jan Paweł II Powstanie w Getcie Warszawskim

Uwaga dotycząca ogona

Wzrost ruchu międzynarodowego i indyjskich przewoźników obsługujących trasy międzynarodowe jest obecnie zsynchronizowany. Aby indyjskie linie lotnicze mogły jednak zdobyć większy rynek, musiałyby wykorzystać przepustowość, a osiągnięcie takiej przepustowości jest trudne ze względu na różne problemy, przed którymi stoi ekosystem lotniczy, począwszy od silników po siedzenia i części samolotów, a w niektórych przypadkach także jakość .

Spowodowało to wzrost cen biletów lotniczych, ale nie wpłynęło znacząco na ruch, ponieważ ludzie chętnie podróżowali po pandemii Covid. Liczba przyjazdów zagranicznych do Indii jeszcze nie dogoniła liczby sprzed pandemii, a obecny boom jest w dużej mierze napędzany przez Hindusów chcących podróżować za granicę.

W miarę powrotu przepustowości IndiGo interesujące będzie sprawdzenie, czy Air India zaczęło zyskiwać na popularności na trasach międzynarodowych, czy też utrata udziału IndiGo w rynku wynikała wyłącznie ze zmniejszenia przepustowości.

Otrzymuj najnowsze aktualizacje cen benzyny, kursu złota, dzisiejszej pogody i budżetu na rok 2024 w Hindustan Times.


Źródło