Podróże

„Van life” nabiera rozpędu w Bay Area, gdy startupy wykorzystują dynamicznie rozwijający się trend wynajmu kamperów

  • 29 czerwca, 2022
  • 6 min read
„Van life” nabiera rozpędu w Bay Area, gdy startupy wykorzystują dynamicznie rozwijający się trend wynajmu kamperów


Więcej takich historii znajdziesz w cotygodniowym biuletynie podróżniczym The Chronicle!
Podpisz tutaj.

Van life znalazł dom w Bay Area.

W ciągu ostatnich pięciu lat zapuściło tu korzenie co najmniej pół tuzina firm wynajmujących wyposażone samochody kempingowe lub samochody kempingowe, a kolejne są w drodze. Każdy robi to trochę inaczej: niektóre to targowiska, które reklamują się w stylu „Airbnb dla samochodów kempingowych”, podczas gdy inne kładą nacisk na luksusowe udogodnienia lub całodobową pomoc w planowaniu podróży.

Ale wszyscy starają się wykorzystać rosnące zainteresowanie nomadyczną, samowystarczalną kulturą #vanlife spopularyzowaną w mediach społecznościowych i spotęgowaną przez obawy związane z podróżowaniem w erze COVID. Zajmują się przede wszystkim dużymi samochodami dostawczymi – kamperami, furgonetkami, sprinterami – dostosowanymi z platformami do spania, aneksami kuchennymi i schowkami na sprzęt i zaprojektowanymi dla par lub małych rodzin, które nie mają nic przeciwko kucaniu w przytulnych wnętrzach każdej nocy.

Jeśli trend się utrzyma, oznacza to nową ewolucję klasycznej amerykańskiej wycieczki samochodowej.

„Naprawdę uważam, że wynajem kamperów i styl życia są w powijakach, więc interesujące jest obserwowanie, jak wszystkie te startupy wypełniają różne nisze i potrzeby” – powiedziała Camila Ramirez, dyrektor generalny Go Camp, usługi wynajmu peer-to-peer założonej w Portland, Ore., w 2017 roku, który wymienia San Francisco jako najlepszy rynek.

Warto przeczytać!  10 najlepszych dzielnic w LA, aby jak najlepiej wykorzystać swoją wizytę

Bay Area szczyci się rozwijającym się przemysłem chałupniczym tych firm.

Keith Fletcher, prosty lokator kamperów, kładzie Lolę do jej łóżka, zanim wyruszą na ucieczkę kamperem.

Keith Fletcher, prosty lokator kamperów, kładzie Lolę do jej łóżka, zanim wyruszą na ucieczkę kamperem.

Lea Suzuki/Kronika

Osoby podróżujące z ograniczonym budżetem mogą wypożyczyć jaskrawo kolorowe furgonetki z łóżkami, umywalkami i kuchenkami od Escape Campervans, nowozelandzkiej firmy z 13 lokalizacjami w Ameryce Północnej, w tym magazynem w Hayward. W przypadku opcji średniego poziomu w południowym San Francisco dostępny jest Trekker Vans, który został wprowadzony na rynek w 2017 roku i wynajmuje 15 niestandardowych samochodów dostawczych Ford Transit. Powstający w San Francisco start-up Campago rozwija małą flotę „elastycznych” kamperów, których wewnętrzne platformy rozkładają się na prycze, miejsce na biurko lub pojedynczą dużą część sypialną.

Jeśli chodzi o rynki peer-to-peer, na których właściciele pojazdów wynajmują kampery i samochody kempingowe, największym graczem jest Outdoorsy, który działa w całym kraju i wymienia około 2000 pojazdów w Bay Area. RVShare, gdzie można znaleźć Winnebegos i tym podobne, zawiera listę ponad 1000 RV tutaj. Go Camp oferuje około 30 samochodów dostawczych w regionie, więcej w Sacramento i Fresno. Turo, firma zajmująca się wypożyczaniem samochodów, założona w San Francisco w 2009 roku, wymienia tylko garstkę wczasowiczów – głównie dlatego, że składki ubezpieczeniowe za tego typu pojazdy mogą być drogie, według dyrektora ds. danych, Alberta Mangahasa.

Europejska firma Indie Campers otworzyła swoje pierwsze centrum odbioru w Los Angeles w zeszłym roku i zaczęła oferować wynajem w San Francisco kilka miesięcy temu.

Nic dziwnego, że firmy wynajmujące otwierają tutaj sklepy.

Bay Area jest idealną bazą wypadową dla podróżników na świeżym powietrzu, będąc w zasięgu światowej klasy miejsc, takich jak Napa Valley, Lake Tahoe, parki narodowe Yosemite i Sequoia-Kings Canyon oraz lasy sekwoi w hrabstwie Humboldt, nie wspominając o autostradzie 1. Oraz podczas gdy Północna Kalifornia jest usiana kempingami, samochody kempingowe pozwalają podróżnym ominąć walkę o rezerwacje kempingów, które często są wynajmowane z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem w ciągu kilku chwil od otwarcia online.

„Kalifornia to zdecydowanie nasz największy rynek” — powiedziała Claire Walsh, dyrektor ds. marketingu marki w firmie Outdoorsy.

Kolejnym, który wejdzie na rynek Bay Area, jest Cabana, luksusowy serwis kamperów z siedzibą w Seattle, który rozszerzył swoją działalność na Los Angeles w zeszłym roku i przyjeżdża do San Francisco tego lata. Zarządza flotą 40 kamperów i planuje powiększyć ją do około 200 do końca roku, według założyciela i dyrektora generalnego Scotta Kubly’ego. Samochody dostawcze jego firmy są wyposażone w prysznice, toalety, lodówki, umywalki i małe sejfy.

„Chodzi o to, aby zabrać ze sobą wszystkie trudne rzeczy związane z podróżowaniem, abyś mógł skupić się na doświadczeniu i być całkowicie w tej chwili” – powiedział Kubly.

Jason Sibley-Liddle, właściciel firmy Simple Camper, pokazuje Sophie Fletcher niektóre przyciski sterowania prysznicem w samochodzie kempingowym, w którym Keith Fletcher ładuje ich rzeczy.

Jason Sibley-Liddle, właściciel firmy Simple Camper, pokazuje Sophie Fletcher niektóre przyciski sterowania prysznicem w samochodzie kempingowym, w którym Keith Fletcher ładuje ich rzeczy.

Lea Suzuki/Kronika

Samochody kempingowe wynajmują nie tylko turyści z Europy. Ambitne interesy mają początkujący miłośnicy samochodów dostawczych z Bay Area — tłum „wypróbuj, zanim kupisz”, testujący życie na drodze. Jest nowa grupa demograficzna pracowników korzystających z laptopów, którzy woleliby rejestrować się u podnóża góry (jeśli pozwala na to Internet) niż w swoich mieszkaniach w mieście.

Niektórzy ludzie używają samochodów kempingowych do budowania osobistych wakacji wokół, powiedzmy, docelowych wesel lub festiwali muzycznych. Inni wynajmują je, aby świętować rocznice, babymoon, a nawet rozstania.

„Mieliśmy pięciu studentów MBA ze Stanford, którzy wybrali się pięcioma naszymi samochodami dostawczymi do Nevady na własną małą wycieczkę wiosenną do Burning Man” — powiedział Kubly.




Źródło