Podróże

Van life, samochody kempingowe utrudniają parkowanie dla ciężarówek

  • 2 czerwca, 2023
  • 6 min read
Van life, samochody kempingowe utrudniają parkowanie dla ciężarówek


Rosnący trend w życiu vanów – w połączeniu z letnimi wczasowiczami za kierownicami pojazdów rekreacyjnych (RV) i kamperów – zwiększa zmagania kierowców ciężarówek, którzy już teraz konkurują o ograniczone miejsca parkingowe na parkingach i postojach dla ciężarówek.

Właściciel i operator Manitoba, Joshua Giesbrecht, znany jako Trucker Josh na YouTube i innych kanałach społecznościowych, mówi, że sytuacja go frustruje.

„Nie mamy wyboru, musimy się zatrzymać. Mogą pójść trochę dalej i znaleźć miejsce, jeśli muszą. Może nie są świadomi sytuacji parkingowej dla nas. Nie muszą się zatrzymywać legalnie” – mówi Giesbrecht, odnosząc się do zasad dotyczących godzin pracy. „To frustrujące, gdy ludzie na wakacjach zajmują miejsce”.

Zdjęcie kampera zaparkowanego w miejscu wyznaczonym dla ciężarówek.
Samochód kempingowy z przyczepą zaparkowany na parkingu w prowincji Ontario na granicy z Manitobą. Zaklinowane koło wskazuje, że było zaparkowane przez jakiś czas, mówi kierowca ciężarówki Joshua Giesbrecht. (Zdjęcie: Joshua Giesbrecht)

Złożone wyzwania, Giesbrecht mówi, że pojazdy rekreacyjne i kampery z przyczepami są grupowane z pojazdami użytkowymi na parkingach. „Byłoby miło, gdyby można to było zmienić tylko na samochody ciężarowe. Niech samochody kempingowe zaparkują gdzie indziej” – mówi.

Kierowca Lee Wood podkreśla problem. „Nie jest oznaczony jako „parking tylko dla ciężarówek”. Jest bezpłatny dla wszystkich i to jest połowa problemu” – mówi doświadczony kierowca ciężarówki.

Obozowicze zajmujący dwa lub trzy miejsca

Wood mówi, że obszar wypoczynkowy Pine Grove na obrzeżach Reynolds w stanie Man. jest pełen samochodów kempingowych o tej porze roku, dopóki pogoda nie zmieni się na chłodniejszą. „Możesz [get] dwie ciężarówki, ponieważ może tam być 10 kamperów lub ludzi śpiących w swoich samochodach”.

Warto przeczytać!  Czy muzułmanie powinni odwiedzać Jerozolimę? | Meczet Al-Aksa

Dodaje, że problem czasami przenosi się również na postoje dla ciężarówek. Obozowicze otworzą zadaszenia przyczep i zajmą dwa miejsca. Czasami parkują swoje pojazdy na trzecim miejscu. „Więc teraz jeden facet z 25-metrową przyczepą zajmuje trzy miejsca. Jeśli jest ich trzech, to jest dziewięć miejsc. Jest dziewięciu kierowców ciężarówek, którzy nie mogą zaparkować”.

Leah Gorham, właścicielka-operatorka z Nowego Brunszwiku, która jeździ jako część zespołu przewoźnika z Ontario, mówi, że cały czas widzi samochody kempingowe zaparkowane w miejscach postojowych ONroute. Lokalizacja Barrie na Hwy. 400 na północ od Toronto oraz lokalizacje Cambridge i Port Hope wzdłuż Hwy. 401, należą do najgorszych.

„Nie możemy nawet zatrzymać się, aby skorzystać z łazienki”.

Leah Gorham, kierowca ciężarówki

„Po godzinie 18:00 jest źle, ponieważ ludzie w kamperach i pojazdach z przyczepami wjeżdżają na miejsca parkingowe dla ciężarówek. Nie możemy nawet zatrzymać się, żeby skorzystać z łazienki” — mówi Gorham. Jeśli na oknach wiszą ręczniki i ubrania, najprawdopodobniej leżały tam już jakiś czas – dodaje.

Ciężarówki zaparkowane na noc, widziane z wnętrza kabiny ciężarówki.
Kierowcy ciężarówek spędzają noc w swoich wielkich ciężarówkach na zatłoczonym postoju ciężarówek w Ontario. (Zdjęcie: Leo Barros)

Problem nasila się na Zachodnim Wybrzeżu, gdzie kryzys mieszkaniowy zmusił ludzi do mieszkania w pojazdach i zajmowania miejsc parkingowych dla ciężarówek przez wiele miesięcy.

Niedawny raport CTV News wskazał, że prowincjonalne miejsca odpoczynku stały się prowizorycznymi parkami i obozowiskami dla samochodów kempingowych, stwarzając zagrożenie dla bezpieczeństwa kierowców w Kolumbii Brytyjskiej

Warto przeczytać!  9 najlepszych miejsc do jedzenia w Iloilo • PhilSTAR Life

Strefa odpoczynku Bradner, ostatni duży przystanek dla kierowców ciężarówek przed Metro Vancouver, jest w centrum uwagi, ponieważ dziesiątki pojazdów koczują na miejscach parkingowych od miesięcy.

Kemping na dłużej jest zabroniony

Poinformowało Ministerstwo Transportu i Infrastruktury Kolumbii Brytyjskiej TruckNews.com zdaje sobie sprawę z tego, że ludzie korzystają z niektórych publicznych miejsc postojowych na autostradach do długoterminowego biwakowania. Podczas gdy nocny odpoczynek dla podróżnych jest dozwolony, dłuższe biwakowanie nie jest dozwolone.

Ministerstwo stwierdziło, że „kontynuuje współpracę z Ministerstwem Mieszkalnictwa poprzez ich program informacyjny i lokalne organy ścigania, aby obecny obszar odpoczynku był bezpiecznym miejscem do tymczasowego zatrzymania się i korzystania z udogodnień. Ministerstwo ściśle współpracuje również z miastem Abbotsford, dzieląc się istotnymi informacjami, obawami i decyzjami dotyczącymi miejsca odpoczynku w Bradner”.

Dave Earle, prezes i dyrektor generalny BC Trucking Association (BCTA), mówi, że kilkadziesiąt „mieszkańców” w strefie wypoczynkowej Bradner to albo bezdomni, przesiedleńcy, albo wczasowicze rekreacyjni. Na terenie znajduje się bieżąca ciepła i zimna woda oraz bezpłatny bezprzewodowy dostęp do Internetu.

Poszukiwanie rozwiązań w BC

BCTA spotkało się z urzędnikami ministerstwa i wzywa prowincję i gminy do działania.

„W jaki sposób zaspokajamy potrzeby tych, którzy niewłaściwie korzystają z tych obiektów? Nie ma prostego rozwiązania” – powiedział Earle.

Warto przeczytać!  Oto najpopularniejsze lokalizacje w kraju, które warto odwiedzić podczas ferii wiosennych

Ministerstwo Transportu i Infrastruktury BC ogłosiło niedawno, że nada priorytet ulepszeniom w miejscach odpoczynku w ramach nowego programu poprawy bezpieczeństwa miejsc odpoczynku o wartości 100 milionów dolarów w ciągu najbliższych dziewięciu lat. Z tego 28 milionów dolarów zostanie wydane w ciągu najbliższych trzech lat na wsparcie branży transportowej i innych podróżnych. Ministerstwo bada również ulepszenia strefy odpoczynku Bradnera.

Kierowcy ciężarówek, którzy na co dzień muszą sobie z tym radzić w całym kraju, zastanawiają się, czy kiedykolwiek znajdzie się jakieś rozwiązanie.

„Do kogo należy upewnienie się, że mam gdzie się zatrzymać?”

Joshua Giesbrecht, kierowca ciężarówki

„Rząd mówi mi, że mam przestać. To jest prawo. Do kogo należy upewnienie się, że mam gdzie się zatrzymać? Daj mi zdolność przestrzegania prawa, ponieważ chcę go przestrzegać” – mówi Giesbrecht.

Dodaje, że nie ma do kogo zadzwonić, gdy miejsce parkingowe dla ciężarówki zostało zajęte przez pojazd niekomercyjny. „Po prostu przeklinamy w przednią szybę i ruszamy dalej”.

Wood, kierowca długodystansowy, przyjmuje niekonfrontacyjne podejście, „starając się zredukować tyle dramatów w moim życiu, ile tylko mogę”. Mówi, że wiele przyczep i kamperów jest zajętych przez rodziny i nie warto się kłócić.

Idzie dalej i szuka innego miejsca parkingowego, jeśli uda mu się je znaleźć.




Źródło