Podróże

Van Life: twórcy domów mobilnych

  • 2 maja, 2023
  • 7 min read
Van Life: twórcy domów mobilnych


Zdjęcie na okładce: Konwersja Ram ProMaster autorstwa Alexa Gaebe. Zdjęcie dzięki uprzejmości firmy Carolina Van builders.

Te firmy z Blue Ridge zbudują vana Twoich marzeń

Ludzie znajdują swoje powołania w nieprawdopodobnych miejscach. Mike Williams znalazł swoją, drżąc na pustyni.

Stało się to 20 lat temu. Po ukończeniu programu Wilderness Leadership and Experiential Education w Brevard College, Williams zbudował przyczepę kempingową za 100 dolarów z drewna i wyruszył w drogę z nadzieją na wspinaczkę skałkową przez cały rok.

„Żyłem jak marzenie — podróżowałem i oglądałem te wszystkie fajne miejsca” — wspomina Williams, a na jego twarzy pojawił się nostalgiczny uśmiech. Ale kiedy przybył do Hueco Tanks State Park w Teksasie, pustynia na dużej wysokości była „absolutnie mroźna”, mówi.

Gdy tego wieczoru temperatura gwałtownie spadła, z tęsknotą patrzył, jak współwięźniarz przytulił się w swojej ciepłej, izolowanej furgonetce. Właśnie wtedy kliknęło. „Pamiętam, jak pomyślałem:„ Wow. Potrzebuję jednego z nich” — mówi.

Mike Williams założył Bridge Bound Campers po spędzeniu kilku lat jako „śmieciarz”. Samochody dostawcze zaprojektowane przez Williamsa opierają się na innowacyjnym systemie L-track. Zdjęcia dzięki uprzejmości Bridge Bound Campers.

Williams wkrótce przeniósł się do Volkswagena Westy z 1986 roku. Kiedy ta platforma zdechła w 2004 roku, kupił Mercedesa Sprintera i sam go zbudował. Dziś, nieco ponad dekadę później, jest właścicielem Bridge Bound Campers.

Zakorzeniona w Fayetteville, Wirginia, Bridge Bound to firma zajmująca się konwersją samochodów dostawczych, która specjalizuje się w Fordach Transitach. Chociaż konstrukcje same w sobie nie są niestandardowe, klienci mają możliwość dodania szafek, siedzeń, łóżek i innych funkcji, które łączą się w sprytny system szyn L. Ta konfigurowalna konstrukcja pozwala Williamsowi i jego zespołowi zaspokoić potrzeby wszystkich środowisk — od rodzin spędzających czas na świeżym powietrzu po wędrownych emerytów.

Warto przeczytać!  Antarktyda, Galapagos i nie tylko: pięć odległych miejsc, do których można dotrzeć rejsem
Mike Williams założył Bridge Bound Campers po spędzeniu kilku lat jako „śmieciarz”. Samochody dostawcze zaprojektowane przez Williamsa opierają się na innowacyjnym systemie L-track. Zdjęcia dzięki uprzejmości Bridge Bound Campers.

„Ostatnia konstrukcja, którą zrobiliśmy, była przeznaczona dla faceta po sześćdziesiątce, który chciał łowić ryby i biwakować” — wyjaśnia Williams. „Ale mamy też wielu pracowników zdalnych i ludzi, którzy chcą uciec od szalonego, drogiego rynku mieszkaniowego”.

Nie trzeba dodawać, że koczowniczy styl życia nie jest już zarezerwowany tylko dla śmieci. Dzięki pandemii coraz więcej osób opuszcza przedmieścia i rusza w drogę. W odpowiedzi media społecznościowe zostały zalane przeróbkami kamperów typu „zrób to sam” — niektóre są oszałamiające, inne mniej.

Zdjęcie dzięki uprzejmości Moxie Van Co.
Zdjęcie dzięki uprzejmości Moxie Van Co.

„Myślę, że prawie każdy może zbudować furgonetkę, ale prawdopodobnie będzie to do niczego” — mówi rzeczowo Williams. Cały proces jest o wiele bardziej skomplikowany i czasochłonny, niż ludzie się spodziewają, wyjaśnia. Poza tym istnieje bardzo realne zagrożenie, że spartaczysz układ elektryczny i zmienisz swoją platformę w krzesiwo na kółkach.

Niestety, jeśli chcesz mieć bezpieczną furgonetkę, która jest trwała, Williams sugeruje zatrudnienie profesjonalisty. Aby Ci w tym pomóc, zebraliśmy niektóre z najwyżej ocenianych firm zajmujących się konwersją na południu.

Konstruktorzy Karoliny Van

Boone, Karolina Północna

Dla większości z nas terapia detaliczna oznacza zakup pary dżinsów lub drogiej latte. Ale kiedy Alex Gaebe, pochodzący z Karoliny Północnej, wpadł w szał w wieku 24 lat, zamiast tego kupił szkolny autobus Thomasa z 1978 roku.

Warto przeczytać!  Kobieta ze łzami w oczach po wyrzuceniu jej z lotu z powodu zwykłego błędu w paszporcie

„Byłem w dziwnym miejscu w życiu”, mówi, nonszalancko wzruszając ramionami.

Po zakupie żółtego behemota Gaebe spędził następny rok na dodawaniu niestandardowych ozdób. Kiedy konwersja została ostatecznie zakończona, opublikował zdjęcia w Internecie. „To absolutnie wybuchło – stało się wirusowe” – mówi. „Wtedy pomyślałem:„ Człowieku, mógłbym zarabiać na życie, robiąc to ”.

Pięć lat temu, w odpowiedzi na zwiększone zapotrzebowanie na samochody kempingowe, Gaebe założył firmę Carolina Van Builders w Boone. Firma specjalizuje się w konwersjach Ram ProMaster, oferując dwa przemyślane układy: The Basecamp i The Carolina. „Główna różnica polega na tym, że The Carolina ma prysznic” — mówi Gaebe.

Gaebe udoskonala także zestaw do konwersji furgonetki dla ludzi, którzy chcą zaoszczędzić trochę gotówki, nie oszczędzając na jakości. „Zestawy będą gotowe najpóźniej do lata”, obiecuje.

Pro Tip: Kolejnym konstruktorem z Karoliny Północnej, którego warto wypróbować, jest Blue Ridge Adventure Vehicles. Ta firma zajmująca się konwersją samochodów dostawczych z siedzibą w Fairview może ulepszyć Twój pojazd Ram, Mercedes lub Ford.

Moxie Van Co.

Chattanooga, Tennessee.

Jeśli chcesz kupić jacht na kołach, nie szukaj dalej niż Moxie Van Co.

„Budujemy nasze samochody dostawcze bardziej jak łodzie niż samochody kempingowe” — mówi założyciel Justin Mace. „Łodzie mają służyć przez wiele lat, podczas gdy kampery mają tańsze komponenty, które z czasem się trzęsą i poluzowują”.

Zdjęcie dzięki uprzejmości Bridge Bound Campers
Zdjęcie dzięki uprzejmości Carolina Van Builders
Zdjęcie dzięki uprzejmości Carolina Van Builders

Oczywiście nie możesz spłynąć rzeką Kolorado ani popłynąć na Kajmany Fordem Transitem przerobionym przez zespół Moxie. Ale możesz zderzyć się z dziurawymi drogami służb leśnych i obozem skradania się na parkingach Walmart. „To właśnie kocham w samochodach dostawczych” — żartuje Mace. „Tyle wolności”.

Warto przeczytać!  Twoja następna historia o rybach rozgrywa się nad jeziorem Erie

Klienci Mace mają również swobodę projektowania niestandardowych planów pięter, wybierania spośród dziesiątek kolorów tkanin tweedowych i wykończeń szafek, a nawet wybierania dziwacznych dodatków, takich jak lampki do czytania i markizy typu nietoperz.

„Kładziemy duży nacisk na jakość” — mówi Mace. „Nigdy nie idziemy na skróty”.

Konwersje Van Crescent Moon

Kolumbia, SC

Sprytny księgowy, który prawdopodobnie potrafi stworzyć wykres Gantta z zamkniętymi oczami, Matt Alburn jest wyraźnym przeciwieństwem długowłosych wolnych duchów, którzy kiedyś definiowali życie w vanie. Ale to nie znaczy, że nie może zbudować chorego kampera.

Zdjęcie dzięki uprzejmości Moxie Van Co.

Jako założyciel Crescent Moon Van Conversions w Columbia, SC, Alburn skupia się na tworzeniu wysokiej jakości konwersji, które zaspokajają potrzeby klienta. Sprawność też ma znaczenie.

„Jestem bardzo skoncentrowany na biznesowej stronie rzeczy” — mówi Alburn, absolwent University of South Carolina. „Z tego powodu nasz czas realizacji to tylko cztery do pięciu tygodni, a nie cztery do pięciu miesięcy”.

Zdjęcie dzięki uprzejmości Crescent Moon Vans

Alburn i jego zespół — w skład którego wchodzi jego tata, długoletnia złota rączka i licencjonowany elektryk — również robią o wiele więcej niż standardowe przeróbki furgonetek. W przeszłości przekształcili skoolie w wędrowną pracownię artystyczną i furgonetkę w mobilny gabinet lekarski.

Zdjęcie dzięki uprzejmości Crescent Moon Vans

„Obecnie obserwujemy wzrost liczby przeróbek furgonetek” — mówi Alburn. „Są o około 20 000 dolarów tańsze niż furgonetki i oferują więcej miejsca nad głową”.

Niezależnie od posiadanego sprzętu, Crescent Moon Van Conversions przeprowadzi Cię krok po kroku przez proces budowy. Pomogą ci nawet znaleźć pojazd, jeśli potrzebujesz pomocy.


Źródło