Verstappen utrzymuje doskonały przebieg kwalifikacyjny, aby zdobyć 99. pole position Red Bulla w F1
Max Verstappen kontynuował swój doskonały start w kwalifikacjach w nowym sezonie, zdobywając czwarte z rzędu pole position, a dla Red Bulla 99. w historii F1.
Trzykrotny mistrz F1 wybiegnie na prowadzenie w trzecim z rzędu Grand Prix Japonii po pokonaniu kolegi z zespołu Sergio Pereza i zapewnieniu sobie pierwszego miejsca na starcie na torze Suzuka zaledwie o 0,066 s, gdy Meksykanin popchnął swojego kolegę z zespołu do końca, zdobywając gola Lokaut Red Bulla w pierwszym rzędzie po raz 27. Verstappen uzyskał czas 1:28,197 s.
Lando Norris z McLarena wystartuje jako trzeci po znakomitym pierwszym przejeździe, w drugim rzędzie dołączy do niego Carlos Sainz z Ferrari, a za nim w drugim rzędzie zasiądą Fernando Alonso z Aston Martin i Oscar Piastri.
Duet Mercedesów, Lewis Hamilton i George Russell, jako pierwszy zarejestrował czasy, a siedmiokrotny mistrz F1 nadawał tempo z czasem 1:28,766, ale Verstappen zmiażdżył rywala o pół sekundy.
Hamilton i Russell wystartują z siódmej i dziewiątej pozycji po obu stronach sfrustrowanego kierowcy Ferrari Charlesa Leclerca, który zaliczył tylko jeden przejazd na miękkich oponach po użyciu dodatkowego zestawu, aby uciec z Q1. Leclerc powiedział: „To najlepsze, co mogłem zrobić. Szczerze mówiąc, nie rozumiem tego”.
Bohater gospodarzy, Yuki Tsunoda, startuje z 10. pozycji dla RB, co stanowi trzeci z rzędu start japońskiego kierowcy w pierwszej dziesiątce po raz pierwszy od 2021 roku.
Ricciardo pokonany przez Tsunodę
Verstappen i Perez byli pierwszymi kierowcami na torze w Q2, a Meksykanin uzyskał znakomity czas 1:28,752, który jego kolega z zespołu wyprzedził jedynie o 0,012 s, co sugeruje, że na tym etapie w grę wchodziło poważniejsze wyzwanie.
Za nimi Norris ustanowił najszybszy czas w pierwszym sektorze, ale przegrał w drugim i trzecim sektorze, dojeżdżając do Verstappena dokładnie dwie dziesiąte sekundy, a tuż za McLarenem znajdowali się Alonso i Sainz. Piastri i Leclerc zajęli szóste i siódme miejsce.
Hamilton i Russell stracili tempo na ósmej i dziewiątej pozycji, ale przez pierwszy przejazd biegli w używanych miękkich oponach, co wywarło na nich presję, aby dotrzymać drugiego przejazdu.
Kierowca Haasa, Nico Hulkenberg, stracił czas za przekroczenie limitów toru w zakręcie nr 13, aczkolwiek na używanych miękkich oponach. Alex Albon z Williamsa również nie miał czasu, ale tajlandzko-brytyjski kierowca zdecydował się nie wystartować w pierwszym przejeździe.
Duet Mercedesów przynajmniej odpowiedział, a Hamilton wspiął się na trzecie miejsce, 0,137 s za Verstappenem, a Russell zrobił wystarczająco dużo, aby awansować na siódme miejsce. Żaden z siedmiu najlepszych kierowców z pierwszego przejazdu nie odpadł ani na sekundę.
Tsunoda zajął ostatnie miejsce w pierwszej dziesiątce, wyprzedzając kolegę z zespołu Daniela Ricciardo o 0,055 s, co stanowi rozsądny powrót Australijczyka po nieudanym początku sezonu.
Ricciardo wystartuje z 11. pozycji przed Hulkenbergiem, a Valtteri Bottas będzie na 13. pozycji w swojej stawce, a za nim uplasują się Albon i Esteban Ocon z Alpine.
Russell wpycha się do środka
W Q1 kierowca Haasa, Kevin Magnussen, miał tor dla siebie już w pierwszych minutach, więc był pierwszym kierowcą, który uzyskał konkurencyjny czas 1:31,203 s.
Około pięciu minut po rozpoczęciu sesji, gdy reszta zawodników zdecydowała się opuścić swoje garaże, powodując kolejkę w alei serwisowej, Piastri zacytował Russella za wypchnięcie go przed siebie, co zmusiło Australijczyka do uniknięcia działań i doprowadziło do interwencji stewardów. dochodzenie.
Niedługo potem ustanowiono dalsze czasy, a Verstappen, co nie było zaskoczeniem, jechał najszybszy z czasem 1:28,866 s po pierwszych przejazdach, czyli nieco niecałe cztery dziesiąte szybciej od najbliższego rywala Alonso na tym etapie.
Za Hiszpanem uplasowali się Perez i Piastri, a Sainz był na piątym miejscu przed trio Brytyjczyków: Norrisem, Hamiltonem i Russellem. Leclerc był dopiero 10. najszybszy, pełną sekundę za Verstappenem.
To zmusiło Leclerca do podjęcia drugiej próby na torze, w wyniku czego Monégasque poprawił się o pół sekundy i wskoczył na czwarte miejsce za Verstappenem, Alonso i Perezem, którzy czuli się komfortowo po swoim pierwszym i jedynym przejazdzie w sesji.
Co ciekawe, mimo że Alonso ustanowił drugie najszybsze okrążenie, jego kolega z zespołu, Lance Stroll, został znokautowany i wystartuje z 16. pozycji, a Kanadyjczyk tracił osiem dziesiątych sekundy do dwukrotnego mistrza.
Pierre Gasly z Alpine zajmie 17. miejsce, przed Magnussenem, Loganem Sargeantem z Williamsa i Zhou Guanyu w swojej stawce. Chiński kierowca trzeci wyścig z rzędu startuje z tyłu.
Zhou przez całą 18-minutową sesję skarżył się na podsterowność, a jego słabe wyniki podkreślił fakt, że Bottas przejechał ósme najszybsze okrążenie ze stratą pół sekundy między obiema drużynami.
Subskrybuj nasz kanał YouTube i odbierz szansę na wygranie czapki lub koszulki Red Bull lub Ferrari!
Tak, chcę wygrać!