Victoria Alonso z Marvela wystrzelona nad Argentyną, 1985 – The Hollywood Reporter
Nominowany do Oscara dramat Argentyna, 1985 był w centrum nagłego zwolnienia wieloletniej dyrektor Marvel Studios, Victorii Alonso, w zeszłym tygodniu, Reporter z Hollywood nauczył się.
Alonso był jednym z ośmiu producentów międzynarodowej produkcji, którą dystrybuował Amazon. Jednak robiąc to, według źródeł, kilkakrotnie złamała swój kontrakt. Po wielokrotnych ostrzeżeniach sytuacja osiągnęła punkt kulminacyjny tydzień po rozdaniu Oscarów i ostatecznie doprowadziła do jej wypowiedzenia. To był wstrząs sejsmiczny w Marvelu, gdzie przez lata Alonso był częścią świętej trójcy – wraz z szefem Marvel Studios Kevinem Feige i współprezesem Louisem D’Esposito – który doprowadził Marvel Cinematic Universe na coraz większe wyżyny.
Według osób poufnych, Alonso naruszyła umowę z 2018 roku, zgodnie z którą naruszyła standardy postępowania w biznesie firmy, zgodnie z którymi pracownicy nie będą pracować dla konkurencyjnych studiów.
Źródła podają, że Alonso nie prosił o pozwolenie na pracę Argentyna, 1985 ani nie powiadomiła, ale nakręciła film z własnej woli. (Jednak IndieWire sztuka opublikowany w zeszłym miesiącu na temat filmu stwierdził, że miała pozwolenie.) Kiedy Disney dowiedział się o projekcie i naruszeniu, jej wieloletnia służba i status weterana spowodowały, że firma udzieliła jej zwolnienia pod warunkiem, że nie będzie dalej pracować nad filmem. . Miała też jej nie promować ani w żaden sposób nie nagłaśniać. Sytuacja kierownika wyższego szczebla pracującego nad filmem poza granicami firmy została uznana za wystarczająco poważną, aby zaangażować zespół audytu zarządzania i podpisano nową notatkę, według osoby poufnej.
Przedstawiciel Alonso odmówił komentarza. Przedstawiciel Disneya również odmówił komentarza.
Film miał swoją premierę we wrześniu 2022 roku na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Wenecji i wkrótce dramat znalazł się na torze nagród. Alonso znalazła się wtedy na pierwszym miejscu w kręgu pokazów, pytań i odpowiedzi, paneli i wywiadów.
Według źródeł kilkakrotnie przypominano jej o zgodzie i jej naruszeniu, ale pozory trwały. Pojawiła się nawet na dywanie przylotów Oscarów, a nie jako dyrektor wykonawczy Marvela powiązany z wielokrotnie nominowanym przez to studio Czarna Pantera: Wakanda na zawsze ale raczej jako producentka, spacerująca z reżyserem swojego filmu, Santiago Mitre.
Dyrektorów Disneya irytowało również to, że podczas gdy ona pracowała nad promocją swojego filmu, jej kompetencje w zakresie efektów wizualnych Marvela jako prezesa ds. fizycznych i postprodukcji, efektów wizualnych i produkcji animacji były bardziej zajęte niż kiedykolwiek.
Przez mniej więcej rok, kiedy Marvel wypuszczał bezprecedensowy poziom seriali i filmów, pojawiło się ogólne wrażenie, że artyści VFX nie byli dobrze traktowani przez Marvel, co przypisuje się czynnikom takim jak długie godziny pracy, ostre jak brzytwa terminy i brak pojedynczego wizja.
Filmy, w tym premiera z lutego Ant-Man i Osa: Quantumaniaznaleźli się pod ostrzałem za słabe efekty wizualne, podczas gdy reputacja Alonso stawała się coraz bardziej polaryzująca.
„Możesz tylko poprosić osobę, aby została do 1 w nocy i pracowała nad ujęciami VFX tak długo, zanim wszystko zacznie się psuć” — mówi jedno ze źródeł postprodukcyjnych. Inny talent postprodukcyjny mówi, że unikali współpracy z Marvelem z powodu reputacji Alonso jako wymagającego.
Miała jednak swoich zwolenników, m.in Wieczni gwiazda Salma Hayek, która nazwała ją „najlepszą jefą wszechczasów” w poście z grudnia 2021 r.
W każdym razie sprawy doszły do punktu kulminacyjnego po Oscarach, a Alonso został zwolniony z ważnej przyczyny.
Dla urodzonego w Buenos Aires Alonso, Argentyna, 1985 była osobistą opowieścią. W filmie występuje Ricardo Darín jako Julio César Strassera, prokurator, który prowadził sprawę przeciwko osobom stojącym za terrorem wojskowym w Argentynie, który doprowadził do zniknięcia 30 000 osób. „Napisałem wiele historii o superbohaterach” – powiedział Alonso IndieWire w artykule opublikowanym w zeszłym miesiącu. „Zawsze chciałem opowiedzieć historię o tym, co wydarzyło się w Argentynie, ponieważ powinienem być jednym z tych 30 000 ludzi”.
Ostrzał Alonso był nagły i zszokował miasto z powodu wyciszonej przyrody. Niektórzy spekulowali, że Alonso została uciszona, ponieważ otwarcie sprzeciwiała się ustawie „Don’t Say Gay” na Florydzie. „Tak długo, jak jestem w Marvel Studios, będę walczył o reprezentację” – powiedział wówczas Alonso, który jest gejem. Disney sprzeciwił się ustawie, co doprowadziło do starcia z rządem stanowym i ostatecznie do utraty specjalnego statusu podatkowego. Jest to ruch, który prawdopodobnie będzie kosztował firmę miliony.
Ale inne źródła podają, że bycie wokalnym tylko zwiększyło profil Alonso w firmie. Została poproszona o reprezentowanie firmy w zarządzie GLAAD, dołączyła do zespołu kierowniczego firmy Pride 365 i zawarła umowę z działem wydawniczym firmy, aby napisać pamiętnik.
W każdym razie branża VFX będzie uważnie obserwować, co nastąpi później. Marvel jest jednym z największych klientów VFX ze względu na zakres swojej pracy — jego pewniaki regularnie wykonują ponad 2000 ujęć VFX, czasem ponad 3000 na film.
Nie jest jasne, kto w międzyczasie przejmie Alonso — przynajmniej niektórzy sprzedawcy współpracują teraz z producentem VFX Jen Underdahl. Znawcy przyznają, że ktokolwiek przejmie jej obowiązki, może stanąć przed podobnymi wyzwaniami jak Alonso, który pomógł wypuścić bezprecedensowe 18 filmów, programów telewizyjnych i programów specjalnych wydanych przez Marvels w latach 2021-22.
Jeden ze specjalistów od efektów wizualnych mówi: „Niezależnie od tego, jaka jest jej krytyka, nie jest samotną wyspą. Częścią problemu są agresywne harmonogramy wydań”.
Ten agresywny harmonogram może już być w lusterku wstecznym, ponieważ powracający dyrektor generalny Bob Iger oświadczył, że zamierza spowolnić produkcję Marvela.
— Carolyn Giardina i Aaron Couch przyczynili się do powstania tego raportu.