Marketing

Vietjet COO mówi, że ekspansja australijskich A330 w niskich cenach jeszcze się nie skończyła

  • 19 czerwca, 2023
  • 7 min read
Vietjet COO mówi, że ekspansja australijskich A330 w niskich cenach jeszcze się nie skończyła


W piątek największa prywatna linia lotnicza w Wietnamie, Vietjet, przeszła do historii, stając się pierwszą linią lotniczą, która latała bez międzylądowania między Queensland a Wietnamem. Vietjet lata teraz regularnie bez przesiadek z Brisbane, Sydney i Melbourne do Ho Chi Minh City, z innymi stolicami na desce kreślarskiej.


Na tym polega Veitjet

Na lotnisku w Brisbane, aby powitać w 100% pełny lot, był dyrektor operacyjny Vietjet, Michael Hickey, który poświęcił czas na obszerną rozmowę z Simple Flying na temat planów linii lotniczej w Australii i operacji w regionie Azji i Pacyfiku.

PROSTE WIDEO DNIAPRZEWIŃ, ABY KONTYNUOWAĆ TREŚĆ
Start Vietjet Michael Hickey Brisbane

Zdjęcie: Vietjet

Rozpoczął od stwierdzenia, jak dumny i podekscytowany był Vietjet jako pierwsza linia lotnicza obsługująca bezpośrednie połączenie między Wietnamem a lotniskiem w Brisbane oraz że był to kolejny kamień milowy w szybkim rozwoju młodej linii lotniczej.

„Australia jest niezwykle ważna dla nas i dla naszych planów ekspansji i myślę, że oferujemy coś, co jest naprawdę atrakcyjne dla Australijczyków, a mianowicie niskie ceny na nowoczesne samoloty. Możemy zaoferować wybór taryf od naszej podstawowej ekonomii aż do nasz biznes Skyboss z rozkładanymi łóżkami, więc jest to dla nas bardzo ważne.

„Dla Australii ważne jest również, czy myślisz o turystyce, czy o handlu, ponieważ te bezpośrednie loty oznaczają, że łączność między miastami jest o wiele łatwiejsza. To naprawdę dobry dzień dla wszystkich”.

Vietjet Airbus A330 ląduje w Sydney

Zdjęcie: Vietjet Air

Vietjet uruchomił loty do Australii, kiedy przybył do Melbourne 9 kwietnia, aw nieco ponad dwa miesiące rozszerzył je na loty do Sydney i Brisbane. Obecnie obsługuje osiem lotów tygodniowo z Ho Chi Minh City, a we wrześniu liczba ta wzrośnie do jedenastu z większą częstotliwością do Melbourne i Sydney. Ta ekspansja jest możliwa dzięki rosnącej flocie Vietjets Airbusów A330-300, które mogą pomieścić 377 pasażerów w układzie dwuklasowym z 12 miejscami SkyBoss Business i 365 miejscami ekonomicznymi.

„W ciągu ostatnich 18 miesięcy przejęliśmy naszą flotę samolotów szerokokadłubowych A330 i teraz mamy sześć samolotów, a siódmy przybędzie za dwa tygodnie i mamy nadzieję, że przed końcem roku będziemy mieli dziewięć. Będziemy mieć ponad 400 000 samolotów. samych miejsc w sprzedaży do Australii, a w tym roku dostarczymy do Queensland ponad 31 000 gości”.

Uruchomienie VietJet Melbourne

Zdjęcie: lotnisko w Melbourne.

Znaczenie tych lotów dla lokalnych gospodarek jest najważniejsze w umysłach organizacji turystycznych i samorządów lokalnych. Przewiduje się, że loty Vietjet do Brisbane będą generować ponad 30 milionów dolarów australijskich (20 milionów dolarów) rocznie dla lokalnej gospodarki i wspierać około 370 miejsc pracy w stanie. Rząd Queensland i stanowe międzynarodowe porty lotnicze sfinansowały fundusz inwestycyjny Attracting Aviation Investment w wysokości 200 mln AU (132 mln USD), mający na celu przyspieszenie odbudowy po COVID.

Wielka inwestycja w Australii

Z drugiej strony, wsparcie lokalne jest bardzo kosztowne dla linii lotniczych, aby utworzyć nowe usługi, bazy i infrastrukturę potrzebną do rozpoczęcia obsługi nowych tras do zagranicznych miejsc docelowych. Każda nowa trasa to hazard, a Hickey zwrócił uwagę, jak drogie było wejście Vietjet na rynek australijski.

„Przeznaczamy ponad 100 milionów dolarów na inwestycje w naszą działalność w Australii i cieszymy się, że to robimy. Widzimy, że Queensland i reszta Australii odniosą korzyści w postaci utworzonych miejsc pracy i przychodów kraj.

„To korzystne dla wszystkich, że nasze przybycie zapewnia handel, turystykę, mieszkańcom Australii, a nawet mieszkańcom Wietnamu i Azji Południowo-Wschodniej, którzy mogą połączyć się z Vietjet do Australii”.

Bycie tanim przewoźnikiem oferującym niskie ceny jest kluczową częścią umowy, a ceny nie są niższe niż promocyjne bilety lotnicze za 0 USD, które były częścią marketingu mix Vietjets. Hickey powiedział Simple Flying, że profil rezerwacji z wyprzedzeniem jest bardzo dobry, chociaż zastanawia się, dlaczego nie miałby być z bardzo niskimi cenami i usługami, które oferuje linia lotnicza.

Vietjet VJ085 Przylot do Sydney

Zdjęcie: lotnisko w Sydney

Zwraca również uwagę, że przy cenach biletów zaczynających się już od 200 AUD (132 USD) i ekscytującej destynacji w Ho Chi Minh City, „produkt zostanie przyciągnięty przez mieszkańców Queensland, tak jak to miało miejsce w Melbourne i Sydney od czasu naszej premiery w kwietniu”. Mówi, że nie ma tajemnicy, jak działają taryfy, a jeśli możesz zaoferować niższe taryfy, to wchodzisz i budujesz rynki.

„Cały czas pozyskujemy nowych klientów, ludzi, którzy być może nigdy wcześniej nie latali, a teraz sprawiamy, że jest to przystępne cenowo, a świadczona przez nas usługa sprawia, że ​​chcą wracać po więcej. Jeśli oferujesz tylko wyższe ceny, jesteś ograniczenie liczby pasażerów, którzy mogą latać”.

W dobie niebotycznych cen biletów lotniczych i ograniczonej przepustowości Vietjet oferuje również bezproblemową łączność w Wietnamie i poza nim w całej Azji Południowo-Wschodniej. Linia lotnicza obsługuje codziennie około 450 lotów na 160 trasach, z 52 miejscami docelowymi w Wietnamie. Dzięki tym połączeniom można łatwo i tanio zwiedzić wszystkie części Wietnamu lub bezproblemowo przelecieć przez miasto Ho Chi Minh liniami Vietjet do Indii, Japonii, Hongkongu, Korei Południowej, Singapuru, Tajwanu, Kambodży, Chin, Malezji, Tajlandii i Myanmaru.

VietJet Airbus A321neo

Zdjęcie: Kittikun Yoksap/Shutterstock

Niedawno ogłosił również nowe połączenia do Dżakarty w Indonezji, a Hickey mówi, że linia lotnicza ma aspiracje do latania do Europy i jest przekonany, że będą tam latać w krótkim czasie. Około 30% lotów to loty międzynarodowe, a reszta na trasach krajowych. Oprócz samolotów szerokokadłubowych Vietjet ma 75 samolotów z rodziny Airbus A320, które są mieszanką samolotów A320, A321 i A321neo.

Lista oczekujących wykwalifikowanych kandydatów

Podczas gdy reszta lotnictwa komercyjnego wciąż walczy o znalezienie ludzi potrzebnych do pełnego powrotu do poziomu sprzed pandemii, Vietjet ma szufladę pełną chętnych kandydatów do wyboru. Przypisuje to inkluzywnej kulturze promowanej przez młode linie lotnicze, a także oferowaniu konkurencyjnych wynagrodzeń i ogólnie przyjemnemu miejscu pracy.

Załoga Vietjet na starcie w Brisbane
Zdjęcie: Vietjet

Vietjet nie odnotował żadnych braków kadrowych nękających inne linie lotnicze i ma listę oczekujących pilotów, personelu pokładowego i inżynierów, którzy chcą być częścią zespołu.

„Mamy wielokulturową, zróżnicowaną grupę pracowników z całego świata. Hej, oto ja, Irlandczyk pracujący w Wietnamie, i jestem tylko jednym z przykładów wielu różnych narodowości, które dla nas pracują”.

Vietjet wszedł na rynek australijski z hukiem, a jego niskie ceny dodają międzynarodową konkurencję, której bardzo brakowało od wznowienia podróży około dwanaście miesięcy temu. Oferuje to, czego ludzie chcą i głęboko sięga do własnych kieszeni, aby tak się stało, wraz ze wsparciem postępowych samorządów i lotnisk.

To tylko pokazuje, jak szybko może zmienić się konkurencyjny krajobraz, gdy na rynek wchodzi energiczny i zdeterminowany przewoźnik, podobnie jak przed laty Virgin Blue Richarda Bransona i co Bonza robi teraz na rynku krajowym.

Czy leciałeś już Vietjetem? Daj nam znać w komentarzach.


Źródło

Warto przeczytać!  Idealna platforma do prezentacji najnowszych produktów i usług