Motoryzacja

VinFast polega na lokalizacji, aby być na bieżąco

  • 16 czerwca, 2023
  • 3 min read
VinFast polega na lokalizacji, aby być na bieżąco


PARYŻ — VinFast musiał zrobić o wiele więcej w firmie i na swoim rodzimym rynku, niż się spodziewał, aby dotrzymać kroku ambitnym harmonogramom wprowadzenia marki w Europie i Stanach Zjednoczonych.

Powodem tego jest pandemia COVID-19, niedobór chipów i zmienne ceny surowców.

Dlatego wietnamski producent samochodów produkuje wszystko, od form wtryskowych z tworzyw sztucznych, przez podzespoły, po ramy siedzeń w swojej fabryce w Hai Phong, położonej 120 km na wschód od Hanoi.

„VinFast musiał zinternalizować więcej działań, niż byłoby to zwykle w przypadku startupu, i musieliśmy dużo zlokalizować w Wietnamie” – powiedziała przewodnicząca VinFast, Le Thi Thu Thuy, podczas środowego kongresu Automotive News Europe.

Dużą zaletą robienia rzeczy samodzielnie i polegania na dostawcach na rodzimym rynku jest to, że koszty pracy w Wietnamie są niskie, a tydzień pracy to 44 godziny, a nie 40 lub mniej w Europie i Stanach Zjednoczonych.

Thuy szacuje, że obecny wskaźnik lokalizacji VinFast w Wietnamie wynosi od 60 do 65 procent.

Wewnętrzne produkty VinFast obejmują większość oprogramowania używanego w pojazdach.

„Oznacza to, że nasze oprogramowanie można ulepszyć w ciągu kilku godzin lub dni, zamiast tygodni” — powiedział Thuy. VinFast produkuje również własne silniki elektryczne, jednostki dystrybucji zasilania i system informacyjno-rozrywkowy.

Warto przeczytać!  Auto News: Rzut okiem na ekscytujące momenty i wydarzenia motoryzacyjne w regionie - Wiadomości

Firma została założona w 2017 roku i debiutuje swoimi pierwszymi modelami w 2019 roku, wspomagana umowami licencyjnymi z BMW na takie elementy, jak platforma i silnik. Pomogły w tym również takie firmy jak ZF Friedrichshafen, Magna International czy Pininfarina.

VinFast zdecydował w zeszłym roku o zaprzestaniu produkcji samochodów spalinowych i zostaniu marką wyłącznie elektryczną.

Thuy powiedział, że VinFast produkuje teraz samochody elektryczne w swojej fabryce w Hai Phong, która została zbudowana w 12 miesięcy i ma maksymalną wydajność 300 000 pojazdów rocznie. Firma planuje również dodać fabrykę w amerykańskim stanie Karolina Północna, której produkcja ma rozpocząć się w 2025 roku.

Chociaż budowa jeszcze się nie rozpoczęła, Thuy powiedział, że projekt jest na dobrej drodze. Powiedziała, że ​​​​zajęło to firmie więcej czasu, niż się spodziewała, ponieważ firma nie jest tak dobrze zaznajomiona z przepisami w USA, jak w Wietnamie, gdzie jej spółka macierzysta, Vingroup, jest wiodącym deweloperem nieruchomości.

VinFast planował rozpocząć dostawy w Europie SUV-ów VF 9 i VF 8 w zeszłym roku, ale nie był w stanie zakończyć procesu homologacji na czas. Wprowadzenie firmy na rynek w Niemczech, Francji i Holandii jest również spowalniane przez bardziej wymagające przepisy bezpieczeństwa, które weszły w życie w tym roku w Europie, powiedział Thuy na marginesie wydarzenia.

Warto przeczytać!  Raporty konsumenckie: Uprość zautomatyzowane systemy wspomagające kierowcę

Wraz z dużym SUV-em VF 9 i średniej wielkości SUV-em VF 8 firma VinFast pokazała na zeszłorocznym salonie samochodowym w Paryżu mały crossover VF 6 i kompaktowy crossover VF 7. Ma na celu oferowanie wszystkich czterech samochodów w Europie.

Thuy powiedziała, że ​​pewnego dnia VinFast chciałaby produkować samochody w Europie i zanim wróci do Wietnamu, odwiedzi kilka możliwych lokalizacji.

„VinFast wybierze lokalizację w oparciu o takie czynniki, jak dostępność zachęt finansowych, wykwalifikowana siła robocza, czysta energia, dobra logistyka i silna baza dostaw” – powiedziała.


Źródło