Rozrywka

Vogue World świętuje francuski styl, igrzyska olimpijskie wśród razzmatazz, gdy sezon odzieży męskiej dobiega końca w Paryżu

  • 23 czerwca, 2024
  • 6 min read
Vogue World świętuje francuski styl, igrzyska olimpijskie wśród razzmatazz, gdy sezon odzieży męskiej dobiega końca w Paryżu


Zawarczała francuska gwiazda śpiewu Aya Nakamura. Kendall Jenner i Gigi Hadid jeździły konno. Natomiast Venus i Serena Williams oraz Katy Perry wzorowały się na bruku. To był paryski Place Vendome, jakiego nigdy wcześniej nie widziano.

Z okazji Międzynarodowego Dnia Olimpijskiego Vogue World przejął ostatni dzień kolekcji odzieży męskiej paryskiego Tygodnia Mody, prezentując pokaz połączony ze spektaklem nawiązującym do igrzysk olimpijskich.

To rzadkie wydarzenie łączyło w sobie atletyzm, francuską modę i czysty, nieskazitelny razzmatazz z ubiegłego stulecia – upamiętniające 100 lat od ostatnich igrzysk w Paryżu w 1924 r. Wydarzenie nawiązywało także do 23 czerwca 1894 r., dnia, w którym założyciel współczesnych igrzysk olimpijskich francuski szlachcic Pierre de Coubertin powołał Międzynarodowy Komitet Olimpijski.

Oto kilka najważniejszych niedzielnych kolekcji:

Vogue World maluje miasto na czerwono (biało i niebiesko)

Łącząc różne dyscypliny sportowe z różnymi epokami i stylami, ta wysokooktanowa kolekcja wyglądała jak dopracowany musical na Broadwayu – w niesamowitych ubraniach – gdy słońce zachodziło na wspaniałym paryskim Place Vendome.

Podczas trzeciego wydarzenia Vogue World, po targach ulicznych w Nowym Jorku w 2022 r. i hołdzie złożonym londyńskiej scenie teatralnej w 2023 r., pokaz zbiegł się z Igrzyskami Paryskimi, celebrując wszystko, co francuskie i wybiegi. Projekty mody prezentowano na tle stepowania, piruetów kelnerów trzymających czerwone wino, a nawet modelek ściskających bagietki.

Warto przeczytać!  Ashley Zukerman o Nate i Kendall, Wybory – Różnorodność

Śledząc stulecie, każda dekada była połączona z erą projektanta i stylu. Lata 20. to jazda na rowerze i białe płaszcze takich projektantów jak Chanel i Schiaparelli. Lata 30. to „lekkoatletyka” Balenciagi. Lata 40., era, która dała światu bikini, zaowocowały „akwariami” Jacquemusa. Lata 50. przyniosły styl „jeździecki” pokazany przez pryzmat definiującego dekadę New Look by Dior. Lata 60. to styl szermierki Courregesa.

Zanim w latach 70. zaczęto wprowadzać choreograficzną „gimnastykę napędzaną przez Giverchy”, niektórzy dziennikarze zupełnie zapomnieli o robieniu notatek, pochłonięci odurzającym widokiem choreograficznego spektaklu na malowniczym placu, którego pierwszy rząd wypełniony był gwiazdami, w tym m.in. Pharrell Williams, rywalizował nawet z gwiazdami, które stąpały po deskach (bruku).

Lata 80. skupiały się na sztukach walki, a lata 90. na piłce nożnej, z reinterpretacją trójkolorowej sukienki zmarłej ikony Azzedine’a Alai. Wiwaty wzrosły, gdy siostry Williams pojawiły się w sekcji „tenisowej” – Venus w odważnej, opinającej figurę sukience o kroju syreny, a Serena niczym wojowniczka w czarnej, praktycznej sukni z rozcięciem.

Finał uświetnił breakdance. Atmosfera była elektryzująca i posłużyła jako nieoficjalny początek Igrzysk Olimpijskich w Paryżu, które potrwają od 26 lipca do 11 sierpnia.

Hybryda Sacai

Pod wysokim sufitem historycznego La Poste du Louvre – najbardziej charakterystycznego haussmanowskiego urzędu pocztowego Paryża, który został niedawno odnowiony – japońska marka Sacai trzymała swoją najnowszą kolekcję. Projektantka Chitose Abe, znana ze swojego podejścia do „hybrydyzacji”, nadal łączyła odmienne elementy w pojedyncze, przyciągające wzrok elementy, sprawiając, że z przodu wyglądały inaczej, a z tyłu inaczej.

Warto przeczytać!  Zwyciężczyni Cannes pyta: A co, jeśli wpływowa kobieta nie zostanie ukarana?

Przez cały występ można było dostrzec zwroty akcji. Plisy – widoczne na koszulach w smokingu z białego dywanu – zostały twórczo przeprojektowane jako falujące białe obcisłe spódnice rurowe i białe topy w stylu boho. Te odważne modele w ciemniejszych kolorach nawiązywały do ​​stylu preppy, uzupełnionego błyszczącymi skórzanymi mokasynami. Rzeczywiście, eleganckie i militarne detale – podpisy Abe’a – były w pełni widoczne w funky kolekcji. Białe koszule, okulary w grubych oprawkach i prążki to elementy stylu preppy; podczas gdy masywne, okrągłe ramiona i grube warstwy nawiązywały do ​​wojskowego.

Kolekcja podkreśliła także talent Abe do łączenia tradycji z nowoczesnością. Dżinsy, kolorowe wzory i przytulne dzianiny zapewniały mile widziany dotyk miękkości wobec sylwetek o twardszej linii.

Sztuka zaproszenia

W epoce zdominowanej przez pocztę elektroniczną i zwiększoną świadomość ekologiczną przestarzały system zaproszeń w branży modowej pozostaje w dużej mierze niezmieniony.

Sezon po sezonie pochłaniający benzynę kurierzy przemierzają Paryż, osobiście dostarczając wyszukane, często ręcznie robione zaproszenia na pokazy. Najlepsze domy mody konkurują ze sobą o najbardziej pomysłowe i odlotowe pomysły, często nawiązując do tematu kolekcji z wybiegu.

Warto przeczytać!  Król Karol umieścił zdjęcie Harry'ego i Meghan w oficjalnym programie pamiątek koronacyjnych

Zaproszenie Pharrella Williamsa na wystawę UNESCO to zawieszka Apple AirTag z wytłoczonym logo Louis Vuitton, przypominająca pamiątkę po mennicy królewskiej. Zaproszenie Loewe miało postać gigantycznej kwadratowej kieszeni w kolorze skóry, zbyt dużej, aby zmieściła się w jakiejkolwiek konwencjonalnej skrzynce na listy. Marka Dior Men’s zdecydowała się na skórzany piórnik zwieńczony szkicem artysty i ceramika wspomnianego w kolekcji, Hyltona Nela. Z kolei Vogue World promował ekologiczność za pomocą prostego kodu QR przesłanego e-mailem.

Fuzja Wschodu i Zachodu według Wooyoungmi

Madame Woo z Wooyoungmi słynie z połączenia paryskiej – czy europejskiej – elegancji i koreańskiego dziedzictwa kulturowego. Kreacje południowokoreańskiej projektantki łączą tradycyjne elementy z jej ojczyzny ze współczesnym, otwartym spojrzeniem na kulturę. Jej niedzielny występ był tego dowodem.

Skórzane buty Derby bez problemu zestawiono z krótkimi, sznurowanymi spodniami Renaissance ozdobionymi tradycyjnymi ozdobnymi koralikami przy szyi.

Inne stylizacje po mistrzowsku łączyły surowy urok amerykańskiego Dzikiego Zachodu z detalami, takimi jak zdobione paski i długi, perforowany płaszcz, przypominający modną skórzaną skórę.

Madame Woo często przekształca praktyczne podstawy w luksusowe, dotykowe arcydzieła, co widać w poprzednich kolekcjach obejmujących płaszcze z bujnego niebieskiego aksamitu i kurtki mundurowe ze szczotkowanego zamszu.

Krótkie czarne skórzane spodnie motocyklowe i niedzielna koszulka baseballowa z logo Wooyoungmi sprawiły, że tej wiosny, pomimo bogatych odniesień kulturowych, królował eklektyzm.


Źródło