Motoryzacja

Volkswagen wybiera Kanadę na pierwszą w Ameryce Północnej fabrykę ogniw akumulatorowych

  • 13 marca, 2023
  • 3 min read
Volkswagen wybiera Kanadę na pierwszą w Ameryce Północnej fabrykę ogniw akumulatorowych


Grupa Volkswagena planuje zbudować swój pierwszy zakład produkujący ogniwa akumulatorowe w Ameryce Północnej Św. Tomasz, Ont., ponieważ producent samochodów tworzy regionalny łańcuch dostaw w celu budowy pojazdów elektrycznych dla Kanady, Stanów Zjednoczonych i Meksyku.

Firma i jej wewnętrzna spółka zależna PowerCo ogłoszono w poniedziałek przełomowa inwestycja w południowo-zachodnim Ontario, w połowie drogi między Toronto a Windsorem.

Szczegóły finansowe nie zostały natychmiast ujawnione, chociaż François-Philippe Champagne, kanadyjski minister innowacji, nauki i przemysłu, powiedział dziennikarzom w Montrealu, że będzie to „największa pojedyncza inwestycja” w historii kanadyjskiej motoryzacji.

Aby osiągnąć ten cel, wydatki będą musiały przyćmić ogłoszone w zeszłym roku wspólne zobowiązanie Stellantis i LG Energy Solution w wysokości 5 miliardów dolarów (4,1 miliarda USD) na fabrykę akumulatorów w Windsor.

Volkswagen powiedział, że fabryka ma rozpocząć produkcję ogniw akumulatorowych w 2027 roku. Podzielił się kilkoma innymi szczegółami. Oczekuje się, że wartość inwestycji i dalsze szczegóły dotyczące mocy produkcyjnych zostaną ogłoszone podczas wydarzenia w St. Thomas w nadchodzących tygodniach.

Thomas Schmall, szef technologii Volkswagena, a także przewodniczący zarządu PowerCo, powiedział, że inwestycja przyspieszy realizację strategii producenta samochodów „na pełnych obrotach”.

Warto przeczytać!  Dlaczego dyrektor generalny Stellantis, Tavares, tnie koszty w USA i Europie

„Nasza gigafabryka w Kanadzie wysyła mocną wiadomość: PowerCo jest na dobrej drodze, aby stać się globalnym graczem na rynku akumulatorów” – powiedział w komunikacie.

W Ontario znajdują się już zakłady montażowe pięciu światowych producentów samochodów, ale Volkswagen będzie pierwszą europejską marką, która zapuściła znaczące korzenie w tej prowincji.

Inwestycja będzie „ogromnym przełomem” dla krajowego sektora samochodowego, Champagne, powiedział Automotive News Canada.

„Kiedy przyjeżdżają ci wielcy producenci samochodów, zabierają ze sobą cały łańcuch dostaw. Trudno jest pojąć skalę możliwości”.

Pomimo ostrej konkurencji, Kanada od miesięcy wydaje się być liderem w inauguracyjnej witrynie Volkswagena z ogniwami akumulatorowymi.

W sierpniu firma podpisała m.in porozumienie z rządem Kanady do współpracy przy budowie łańcucha dostaw dla pojazdów akumulatorowo-elektrycznych. A w grudniu producent samochodów wybrał Kanadę jako „jedyną logiczną opcję” dla zakładu, choć ostrzegł, że inne kraje są również brane pod uwagę.

Według firmy St. Thomas Economic Development Corp., która spędziła około dwóch lat na budowie terenu pod zabudowę od podstaw, teren pod nowy zakład w St. Thomas jest zakończony dwiema liniami kolejowymi i ma dobre połączenia autostradowe i komunalne.

Warto przeczytać!  CBT News ogłasza zwycięzców inauguracyjnych nagród 40 Under 40

Działka o powierzchni 1500 akrów znajduje się na północno-wschodnim krańcu miasta i do 2 marca była częściowo częścią sąsiedniej gminy Central Elgin. Ustawodawstwo prowincji zmieniło granice wokół miasta na początku tego miesiąca, umieszczając całe miejsce w St. Thomas.

– powiedział Vic Fedeli, minister rozwoju gospodarczego, tworzenia miejsc pracy i handlu prowincji Wiadomości motoryzacyjne Kanada na początku marca, że ​​przekazanie megaobiektu jednemu samorządowi było ostatnim elementem potrzebnym do „zwabienia” kolejnego dużego inwestora do prowincji.


Źródło