Podróże

Volta Rally łączy fanów czystej energii RV, #vanlife travel

  • 11 sierpnia, 2022
  • 6 min read
Volta Rally łączy fanów czystej energii RV, #vanlife travel


Piosenkarz Jason Walsmith i jego żona Emma Walsmith należą do tysięcy osób, które wyruszyły w trasę podczas pandemii po tym, jak zamknięcie wywróciło ich życie do góry nogami.

Para z Iowa sprzedała swój dom w 2020 roku i kupiła vana wyposażonego przez Volta Power Systems, aby Jason mógł organizować kameralne koncerty w całym kraju w ramach swojej dystansującej społecznie trasy „I’ll Play Anywhere, Man”.

Volta nie tylko zasila ich furgonetkę, ale także koncerty Jasona, obsługując jego systemy audio i oświetleniowe. System Volta pozwala im wyjść z sieci, dzięki czemu mogą pozostać w dowolnym miejscu.

„Musielibyśmy przestać gonić za naszą pasją, gdybyśmy nie znaleźli tego konkretnego samochodu dostawczego ze względu na integrację systemu zasilania Volta” — mówi Emma. „Nie tylko świetnie nadaje się do napędzania naszych programów, ale także zapewnia nam bezpieczeństwo i wygodę podczas podróży z naszymi psami”.

Zbierają się właściciele Volty

Para przyjechała do Holandii w weekend, aby wziąć udział w pierwszym w historii Volta Campout Volta Power Systems. Czterodniowe wydarzenie, które odbyło się w Ottawa County Fairgrounds, 1286 Ottawa Beach Road, zapewniło prawie 100 właścicielom samochodów dostawczych i kamperów wyposażonych w Volta z całego kraju szansę na zapoznanie się z najnowszą technologią magazynowania energii firmy.

Jason wystąpił na specjalnym koncercie w Volta Campout, całkowicie zasilany bateriami litowo-jonowymi Volta.

Jason Walsmith daje koncert zasilany przez Volta na Storyteller Overland MODE LT RV.

Ich furgonetka jest wśród prawie 5000 pojazdów wyposażonych w Volta na drogach. Szacunki firmy pokazują, że Volta zmniejsza emisję dwutlenku węgla o 23 miliony funtów rocznie dzięki wyeliminowaniu pomocniczych generatorów w tych pojazdach.

Warto przeczytać!  Time Out przedstawia najlepsze miasta na świecie na rok 2024

Pojazdy rekreacyjne wyposażone w akumulatory litowo-jonowe Volta mogą zasilać urządzenia klimatyzacyjne, 120 V, sprzęt rozrywkowy i inny sprzęt bez użycia generatora lub podłączania do systemów elektrycznych.

Pierwszy rajd Volty koncentrował się na czystszym, smuklejszym kamperze, który wykorzystuje zaawansowaną energię zamiast generatorów. Wydarzenie obejmowało seminaria szkoleniowe, przygody na świeżym powietrzu, spacer po pubach i koncert.

Zasilanie rozwijającej się branży

Według RV Industry Association, przy ponad 600 000 wyprodukowanych pojazdów, produkcja kamperów w Ameryce Północnej osiągnęła rekordowy poziom w 2021 roku. Krajowe stowarzyszenie branżowe spodziewa się, że rok 2022 będzie drugim najlepszym rokiem produkcji.

„Dzięki inicjatywom na rzecz zrównoważonego rozwoju i sprzedaży kamperów na rekordowo wysokim poziomie, nasze przyjazne dla użytkownika systemy zasilania pozwalają użytkownikom kamperów wyeliminować generatory podczas biwakowania lub dokowania” — mówi Jack Johnson, dyrektor ds. technologii i współzałożyciel Volta Power Systems. „Cieszymy się, że możemy po raz pierwszy zgromadzić miłośników Volty i RVers dowolnego producenta, aby zgromadzić się wokół naszej technologii, która miała tak ogromny wpływ na życie tak wielu entuzjastów samochodów dostawczych”.

Jack Johnson, współzałożyciel Volta i CTO (po prawej) rozmawia z uczestnikami.

Johnson przybył do Holandii 22 lata temu jako „dziecko z farmy z kilkoma stopniami naukowymi”, zwerbowany po studiach w Kansas do pracy w Prince Corp. Po przejęciu firmy przez Johnson Control Industries spędził 16 lat pracując nad rozwojem zaawansowanych akumulatorów . W 2008 roku, kiedy JCI wygrał rządową dotację na budowę pierwszej wielkoformatowej fabryki akumulatorów litowo-jonowych, był członkiem zespołu, który zbudował fabrykę w południowej części Holandii.

Warto przeczytać!  Pocztówka z Hudson Valley: Moja podróż do północnej części stanu Nowy Jork

Widząc potencjał udostępnienia technologii małym firmom, założył własną firmę, licencjonując technologię od kalifornijskiej firmy do budowy akumulatorów i falowników oraz sprzedając je producentom samochodów kempingowych i furgonetek.

Holenderski zakład firmy wyprodukował ponad 5000 systemów w ciągu ostatnich ośmiu lat.

„Od 2016 roku rośniemy około dwukrotnie rok do roku. A kiedy wybuchła pandemia, produkcja kamperów w Stanach Zjednoczonych wynosiła około 380 000 i wzrosła do 600 000. Popyt był bardzo szalony” – mówi Johnson.

W tym roku liczba pracowników firmy wzrosła z 20 do prawie 50. Większość pracowników to inżynierowie, ale niektórzy pracownicy zajmują się lekkim montażem.

Johnson postrzega Holandię jako miejsce dobrze dopasowane do jego rozwijającej się firmy, od jakości życia po wsparcie rozwoju gospodarczego w ramach Lakeshore Advantage. Holland znajduje się zaledwie dwie godziny jazdy od Elkhart w stanie Indiana, stolicy produkcji samochodów kempingowych.

Dawanie obozowiczom nowej swobody

Atrakcyjność systemu Volta polega na tym, że pozwala ludziom parkować swoje samochody kempingowe i kampery w dowolnym miejscu, ponieważ nie muszą podłączać się do źródła zasilania kempingu.

„Możesz obozować gdziekolwiek się zatrzymasz, kiedy tylko chcesz” — mówi Johnson. „Nie musisz się martwić o miejsce docelowe. Nie musisz się martwić o podłączenie, a to tworzy wszystkie te nowe historie i przygody”.

Warto przeczytać!  Odwiedzasz popularne miejsca? Te kraje wprowadzają podatek turystyczny, Lifestyle News

Johnson mówi, że firma napędza innowacje w świecie samochodów kempingowych.

„Tworzymy wszelkiego rodzaju nowe propozycje wartości, ponieważ tradycyjnie kamper nie ma dość energii, aby cokolwiek zrobić” — mówi. „Dlatego wszyscy jeżdżą na kempingi, ponieważ są zależni od podłączenia. Teraz, kiedy masz więcej mocy, możesz więcej”.

Obozowicze Volta Rally zbierają się na koncercie Jasona Walsmitha.

Volta wspiera rozwój sieci poza siecią lub niezabudowanych obszarów kempingowych – bez prądu i toalet – które pozwalają ludziom podróżować poza utartymi szlakami. Na przykład Harvest Host to sieć tysięcy winnic, które pozwalają obozowiczom przebywać za darmo lub za niewielką opłatą.

Firma szacuje, że podczas weekendu Volta Campout systemy Volty zapobiegły przedostawaniu się do atmosfery około 28 000 funtów dwutlenku węgla, eliminując potrzebę stosowania generatorów.

Uczestnicy wydarzenia zwiedzili siedzibę firmy Volta i wzięli udział w edukacyjnym szkoleniu dotyczącym technologii litowo-jonowej. Odbyły się również sesje pytań i odpowiedzi z influencerem #vanlife i ambasadorem Volty Scottem Watsonem z kanału YouTube Go Small, Live Large!, który ma ponad 21 000 subskrybentów i 100 filmów.

Watson mieszka na pełny etat w swojej furgonetce klasy B wyposażonej w Volta i uczy wskazówek i sztuczek dotyczących życia w trasie, w tym optymalizacji systemu litowo-jonowego Volty. Prowadzi również szkolenia edukacyjne dotyczące systemu Volta dla dealerów samochodów kempingowych i producentów pojazdów w całym kraju.

„Jako pełnoetatowy podróżnik znam moc całkowitej wolności, jaką mój zaawansowany litowy system zasilania Volta wnosi do mojej podróży kamperem” — mówi Watson.


Źródło