Biznes

Volvo XC40 B3. Sprawdzamy, jak spisuje się w roli miejskiego auta

  • 23 lipca, 2023
  • 5 min read
Volvo XC40 B3. Sprawdzamy, jak spisuje się w roli miejskiego auta


Volvo XC40 B3 – sprawdzone w mieście

Teraz przyszedł czas na miejski sprawdzian Volvo XC40 B3. Tym razem przekonaliśmy się nie tylko, jak kompaktowy SUV spisuje się w trakcie codziennej jazdy w korkach, lecz także skontrolowaliśmy jego zużycie paliwa. Ponadto zweryfikowaliśmy czy urządzenia i pokładowe wyposażenie sprawdzają się podczas jazdy na krótkich dystansach oraz wtedy, gdy wozimy dziecko w foteliku.

Volvo XC40 B3

Foto: Mariusz Kamiński / Auto Świat


Volvo XC40 B3

Volvo XC40 B3 to kompaktowy SUV, którego wymiary okazują się optymalne. Z jednej strony wygospodarowano przestronne wnętrze i duży bagażnik (443-1328 l), a z drugiej przy długości nadwozia 4425 mm auto nie jest przesadnie duże, a tym samym może sprawdzić się w mieście.

Volvo XC40 B3

Foto: Mateusz Pokorzyński / Auto Świat


Volvo XC40 B3

Rzeczywiście pojazdem łatwo można zmieścić się w nawet w niewielkich lukach parkingowych i łatwo się nim manewruje. W tym drugim przypadku pomocą służy dodatkowo niewielka średnica zawracania – 11,8 m.

W trakcie miejskich podróży doceniliśmy również dobrą widoczność we wszystkich kierunkach. To zasługa odpowiedniego przeszklenia karoserii czy dużej tylnej szyby. Nie bez znaczenia jest też odpowiedni rozmiar lusterek. Ponadto podczas cofania pomocą służy kamera.

Volvo XC40 B3 – bezpieczeństwo to standard

Warto przeczytać!  W Zawierciu powstanie huta miedzi i metali szlachetnych za 400 mln złotych. Poznaj szczegóły!

Testujący docenili również asystentów, dzięki którym jazda jest bezpieczna. Odpowiednie ostrzeżenie informuje o pieszych czy przejeżdżających rowerzystach.

Volvo XC40 B3 doceniliśmy jeszcze za płynną jazdę. Wciskamy pedał gazu, a samochód zwiększa prędkość wręcz aksamitnie. Nie wyczuwa się nawet najmniejszego szarpnięcia podczas ruszania spod świateł. Taka charakterystyka to nie tylko zasługa perfekcyjnie działającej, automatycznej skrzyni, lecz także dobrze skalibrowanego układu start-stop.

Volvo XC40 B3

Foto: Mateusz Pokorzyński / Auto Świat


Volvo XC40 B3

W Volvo XC40 B3 nie da się go wyłączyć, ale nie jest to istotną wadą. Dlaczego? Bo po wciśnięciu gazu silnik aktywuje się niemal niezauważalnie, a co istotne robi to także bardzo szybko.

Kolejnym atutem Volvo XC40 B3 jest niskie zużycie paliwa. Podczas spokojnej, ale nie przesadnie powolnej jazdy według danych z komputera pokładowego spalanie w mieście kształtuje się na poziomie 7,5 l/100 km. A jak widać na poniższym zdjęciu, przy korzystnych warunkach drogowych udało się osiągnąć 7,3 l/100 km.

Volvo XC40 B3

Foto: Mariusz Kamiński / Auto Świat


Volvo XC40 B3

Zważywszy na moc silnika i masę pojazdu nie jest to wygórowana wartość. Jednak zapotrzebowanie na paliwo sprawdzimy jeszcze dokładnie na naszej trasie testowej.

Warto przeczytać!  Skończy się "El Dorado" programistów? Eksperci mówią o sytuacji w Polsce

Jeżeli jeździcie często z dziećmi, to zadowoleni będziecie ze sposobu mocowania fotelika. Klips do zapinania pasa bezpieczeństwa umieszczono w dogodnym miejscu i rodzice nie muszą się gimnastykować, żeby w niego trafić.

Volvo XC40 B3

Foto: Mariusz Kamiński / Auto Świat


Volvo XC40 B3

Volvo XC40 B3 to same superlatywy? Niestety nie. Jest jeden element, który podczas jazdy w mieście okazuje się wyjątkowo denerwujący – brak bezprzewodowego Apple CarPlay. W mieście, gdy trzeba często wsiadać i wysiadać, to nieporozumienie, bo żeby korzystać z nawigacji w telefonie, za każdym razem trzeba podpinać kabel i rozłączać przy wysiadaniu.

Volvo XC40 B3 – naszym zdaniem

Miejski test Volvo XC40 B3 udowodnił, że szwedzki SUV to wszechstronny model. O tym, że sprawdza się podczas dalekich wyjazdów z dużym bagażem, wiedzieliśmy już wcześniej, a teraz upewniliśmy się jeszcze, że w mieście też sprawdza się znakomicie.

To przede wszystkim zasługa kompaktowych wymiarów, dzięki którym łatwo manewruje się tym autem i bez problemu parkuje. W kolejnych relacjach dowiecie się, jak Volvo XC40 B3 spisuje się podczas rodzinnego, urlopowego wyjazdu z dużym bagażem oraz z… psem.

Volvo XC40 B3 – osiągi

Warto przeczytać!  Właściciele firm muszą o tym pamiętać do 31 grudnia. Czasu jest coraz mniej

Prędkość maksymalna

180 km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h

8,6 s

Spalanie (WLTP) średnie

6,6 l/100 km

Emisja CO2 (WLTP)

150 g/km

Teoretyczny zasięg

820 km

Średnica zawracania

11,8 m

Volvo XC40 B3 – dane techniczne/cena

Silnik

t.benz. R4/16

Pojemność skokowa

1969 ccm

Moc maksymalna

163 KM przy 4750 obr./min

Maksymalny moment obrotowy

265 Nm przy 1500 obr./min

Napęd/skrzynia biegów

przedni/aut. 7

Dł./szer./wys.

4425/1863/1652 mm

Rozstaw osi

2702 mm

Masa własna

1688 kg

Ładowność

532 kg

Pojemność bagażnika

443-1328 l

Pojemność zbiornika paliwa

54 l

Cena standardowa/po doposażeniu

202 400/236 500 zł

Volvo XC40 B3 – wyposażenie

Awaryjne hamowanie/7 airbagów

S/S

Ledowe reflektory

S

Utrzymanie pasa ruchu

S

Elektrycznie sterowane szyby/lusterka

S/S

Automatyczna klimatyzacja/komputer pokładowy

S/S

Radio/Bluetooth

S/S

Android Auto/Apple CarPlay

S/S

Wielofunkcyjna i podgrzewana kierownica/nawigacja

S/S

Indukcyjna ładowarka telefonu

S

Podgrzewane i elektrycznie sterowane fotele

S

Elektrycznie sterowana klapa bagażnika

S

Kamera cofania

S

Lakier Onyx Black

3400 zł

Skórzana tapicerka

8500 zł

Pakiet Driver Assist (adaptacyjny tempomat, asystent martwego pola, ostrzeganie o pojazdach nadjeżdżających z tyłu)

5400 zł

Pakiet Lighting (spryskiwacze reflektorów, światła przeciwmgielne)

1500 zł

Dojazdowe koło zapasowe

600 zł

Przyciemniane tylne szyby

1850 zł

Podgrzewana przednia szyba

1000 zł

20-calowe alufelgi (5-ramienne, podwójne, Black Diamond Cut)

6250 zł

Składany hak holowniczy

5600 zł


Źródło