Marketing

VW Atlas ’24 upuszcza VR6, zwiększa 4-cylindrowy. Jakość zasilania i wnętrza

  • 13 lutego, 2023
  • 4 min read
VW Atlas ’24 upuszcza VR6, zwiększa 4-cylindrowy.  Jakość zasilania i wnętrza


CHICAGO – Kiedy Volkswagen wypuścił Atlas CUV w 2017 roku, było to wielkie wydarzenie, ponieważ był to pierwszy crossover niemieckiego producenta samochodów zbudowany specjalnie na rynek północnoamerykański. Ale gdy tylko przyjechał, firma zaczęła narzekać na układ napędowy, zużycie paliwa i nudne wnętrze.

Pomimo tych wad, od debiutu VW twierdzi, że sprzedał około 450 000 Atlasów.

W roku modelowym 24 VW planuje rozwiązać te problemy, zaczynając od układu napędowego. Atlas rezygnuje z czcigodnego 3,6-litrowego VR6 i przechodzi na nowy, 4-cylindrowy silnik 2,0 l z turbodoładowaniem. jako jedyna elektrownia. 269-konny, 273-funt-stopa. (370-Nm) silnik traci 6 KM, ale zyskuje 7 lb.-ft. (9 Nm) momentu obrotowego w porównaniu z VR6. Poprzedni Atlas 2.0L 4-cyl. wytwarzał 235 KM i 258 funtów na stopę. (350 Nm) momentu obrotowego.

VW twierdzi, że zużycie paliwa poprawia się w porównaniu z wychodzącym VR6, ale dokładne dane nie są dostępne. 6-cyl. średnio 20 mpg (11,8 l / 100 km) łącznie.

Altas ma również bardziej luksusowe wnętrze z funkcjami, które są oferowane lub są standardem nawet w najniższych cenach.

Warto przeczytać!  Nowe skandynawskie marki zdrowotne: raport za trzy miesiące, pierwszy kwartał, styczeń – marzec 2023 r

Atlas otrzymuje również nowe projekty reflektorów i tylnych świateł, w których światła po obu stronach pojazdu są połączone poziomym paskiem świetlnym, a także podświetlane logo VW na osłonie chłodnicy.

Najważniejsze cechy nowego Atlasa i Atlas Cross Sport:

  • Nowa, miękka w dotyku deska rozdzielcza i konsola środkowa wykończone sztuczną skórą.
  • Dostępne oświetlenie Ambiente z 30 kolorami do wyboru w połączeniu z innowacyjnym podświetlanym dekorem deski rozdzielczej, na którym widnieje nazwa modelu, podkreśla nowy wygląd.
  • Najwyższej klasy modele wyposażone są w pikowane skórzane siedzenia z wzorem w romby.
  • Podgrzewana kierownica z łopatkami zmiany biegów.
  • Wentylowane przednie siedzenia i siedzenie pasażera z regulacją wysokości są teraz standardową taryfą, podobnie jak automatyczna klimatyzacja sterowana głosem.
  • Konsola środkowa jest przeprojektowany z schowkiem pod spodem.
  • 12-calowy. (30,5-centymetrowy) pływający system informacyjno-rozrywkowy, a kierowcy każdego poziomu wyposażenia korzystają z 10,25-calowego. (26 cm) całkowicie konfigurowalny Volkswagen Digital Cockpit Pro.
  • Łączenie urządzeń jest łatwiejsze niż kiedykolwiek standardowe bezprzewodowe połączenie App-Connect, ładowanie bezprzewodowe i sześć portów USB-C (osiem dostępnych, z szybkim ładowaniem 45 W.
  • Technologia wspomagania kierowcy IQ.DRIVE, obejmująca praktyczną funkcję półautomatyczną, jest teraz standardowe.
  • Na autostradzie IQ.DRIVE oferuje funkcję centrowania pasa ruchu i funkcję pojemnościową kierownica ułatwiająca jazdę. W mieście IQ.DRIVE pomaga ostrzegać o przeszkodach.
  • Dostępny jest również wyświetlacz przezierny i predyktywny tempomat adaptacyjny.

Kierownictwo VW twierdzi, że spodziewa się 60% sprzedaży Atlas i 40% Atlas Cross Sport.

23VW01_CrossSport_Interior_0001.jpg

Patrząc w przyszłość: Buzz. BEV i łóżko typu pickup

Według danych firmy VW of America sprzedał w zeszłym roku w USA 301 069 pojazdów. Popyt przewyższył podaż, mówią dyrektorzy, z powodu niedoboru półprzewodników i innych problemów z łańcuchem dostaw.

Podczas gdy firma stawia na elektryczne układy napędowe, szef sprzedaży Hein Schafer mówi, że celem na najbliższe siedem lat jest utrzymanie konkurencyjności dzięki silnikom spalinowym, podczas gdy rynek określa tempo adopcji pojazdów elektrycznych z akumulatorami.

Schafer mówi, że firma będzie nadal kładła nacisk na pojazdy użytkowe na rynku północnoamerykańskim, ponieważ 83% klientów VW wybiera te modele. Jednak VW będzie nadal sprzedawał kilka kultowych sedanów i hatchbacków, a mianowicie Jettę i GTI.

Również VW planuje kontynuować tutaj rozwój pojazdów dla Ameryki Północnej. „Lokalny rozwój pojazdów, które tutaj sprzedajemy” jest zdecydowanym celem organizacji, mówi Schafer.

Andrew Savvas, szef sprzedaży i marketingu w VW North America, mówi, że firma nadal rozważa budowę lekkiego pickupa z platformy Atlas. Dodaje, że jeśli projekt posunie się naprzód, prawdopodobnie będzie to BEV. „Kładziemy jednak nacisk na odpowiednie przygotowanie portfolio SUV/CUV” — mówi Savvas.

Jeszcze w tym roku VW pokaże produkcyjną wersję ID. Buzz., długo oczekiwany i długo rozwijany hołd dla oryginalnego Microbusa. Teraz, gdy Beetle został wycofany, ID. Buzz zajmie nostalgiczny kącik w salonach VW.

Schafer zauważa również, że CUV większy niż Atlas, podobnie jak poprzedni Touareg, jest naturalnym dodatkiem do północnoamerykańskiego asortymentu VW, biorąc pod uwagę zainteresowanie CUV przez klientów VW, a także szerszy rynek.


Źródło

Warto przeczytać!  Globalny raport rynkowy dotyczący systemów zarządzania kasynami 2023