Motoryzacja

VW zwiększa wydatki na zwiększenie EV, wysiłków związanych z oprogramowaniem

  • 14 marca, 2023
  • 3 min read
VW zwiększa wydatki na zwiększenie EV, wysiłków związanych z oprogramowaniem


BERLIN – Grupa Volkswagen zainwestuje 180 miliardów euro (193 miliardów dolarów) w ciągu najbliższych pięciu lat w obszary obejmujące produkcję ogniw akumulatorowych, cyfryzację w Chinach i rozszerzenie swojej obecności w Ameryce Północnej, podczas gdy wydatki na silniki spalinowe spadną.

Ponad dwie trzecie pięcioletniego budżetu inwestycyjnego – 122 miliardy euro – jest przeznaczone na pojazdy elektryczne i oprogramowanie, ponieważ grupa, której marki obejmują Porsche, Audi, Bentley, VW i Skoda, nasila nacisk, by rzucić wyzwanie przywództwu Tesli w pojazdach elektrycznych.

„Wyznaczyliśmy jasne i ambitne cele i podjęliśmy niezbędne decyzje w celu usprawnienia procesów” – powiedział dyrektor generalny Oliver Blume podczas dorocznej konferencji prasowej producenta samochodów we wtorek. Ten rok „będzie decydujący dla realizacji celów strategicznych i przyspieszenia postępu w całej grupie” — powiedział Blume.

Producent samochodów zwiększa ogólne wydatki o 13 procent w porównaniu z ostatnią coroczną aktualizacją.

Różnica w stosunku do poprzedniego planu sprowadza się przede wszystkim do większych inwestycji w działalność związaną z bateriami, surowce i fabrykę o wartości 2 miliardów dolarów w Południowej Karolinie dla marki Scout, powiedział dyrektor finansowy Arno Antlitz.

Warto przeczytać!  Dyrektor generalny Volvo chce, aby następny samochód elektryczny wywołał efekt „wow”.

„Spodziewamy się, że od 2025 roku osiągniemy 20-procentowy udział elektromobilności w nowej sprzedaży i już inwestujemy dwie trzecie w tym obszarze” – powiedział Antlitz. „Z drugiej strony musimy utrzymać konkurencyjność silników spalinowych… to podwójne obciążenie”.

Inwestycje VW w technologię silników spalinowych osiągną szczyt w 2025 r., kiedy w Unii Europejskiej wejdą w życie surowe nowe przepisy dotyczące emisji Euro 7, i od tego czasu będą spadać, ponieważ dąży do osiągnięcia celu, jakim jest 50-procentowa globalna sprzedaż samochodów elektrycznych do 2030 r.

VW powiedział, że finalizuje wysokowydajne oprogramowanie dla swoich marek premium i luksusowych, które w perspektywie średnioterminowej mogłoby zostać zastosowane w całej firmie, próbując usprawnić operacje w jednostce oprogramowania Cariad.

Jednostka przekroczyła budżet i nie osiągnęła swoich celów, ponosząc stratę operacyjną w wysokości 2 miliardów euro w 2022 roku przy przychodach w wysokości 800 milionów euro, zgodnie z rocznym raportem producenta samochodów opublikowanym we wtorek.

Chiny „poważnym wyzwaniem”

VW inwestuje również w Chinach, swoim największym rynku, aby poprawić konkurencyjność lokalnych modeli, aby pomóc zatrzymać spadek udziału w rynku, szczególnie wśród pojazdów elektrycznych.

Warto przeczytać!  Li-Bridge: Stany Zjednoczone muszą zrobić więcej, aby przyspieszyć inwestycje w lit

Blume powiedział, że odwrócenie spadającego udziału w rynku w Chinach jest dużym wyzwaniem. „Chcemy przełożyć naszą siłę w silnikach spalinowych w Chinach na e-mobilność” – powiedział.

VW sprzedał w zeszłym roku prawie 40 procent swoich pojazdów w Chinach, gdzie jego udział w rynku spadł do 15 procent z 19 procent w 2020 roku. Spadek jest bardziej wyraźny wśród samochodów elektrycznych, gdzie lokalni producenci, tacy jak BYD i NIO, oferują atrakcyjne modele w konkurencyjnych cenach . Oczekuje się, że sprzedaż pojazdów elektrycznych w Chinach osiągnie 50 procent do połowy dekady, zwiększając pilną potrzebę przyspieszenia oferty VW, powiedział Blume.

Analityk Bernstein, Daniel Roeska, powiedział w notatce, że „znaczące” inwestycje w biznes akumulatorów VW i wydatki na silniki spalinowe, aby nadążyć za przepisami dotyczącymi emisji, „będą stanowić kluczowy problem dla inwestorów” zaniepokojonych oporem na przepływy pieniężne.


Źródło