W czwartym kwartale roku obrotowego 24 firma Tata Motors odnotowała łączną sprzedaż wynoszącą 2 65 090 sztuk
![W czwartym kwartale roku obrotowego 24 firma Tata Motors odnotowała łączną sprzedaż wynoszącą 2 65 090 sztuk](https://oen.pl/wp-content/uploads/2024/04/Sales-4-1.jpg)
Informacja prasowa – 1 kwietnia 2024 r
W czwartym kwartale roku obrotowego 24 firma Tata Motors odnotowała łączną sprzedaż wynoszącą 2 65 090 sztuk
- Całkowita sprzedaż fotowoltaiczna wyniosła 1 55 651 jednostek, +15% r/r
- Całkowita sprzedaż CV wyniosła 1 09 439 jednostek, -6% r/r
Sprzedaż Tata Motors Limited na rynku krajowym i międzynarodowym w czwartym kwartale roku budżetowego 2023–24 wyniosła 2 65 090 pojazdów w porównaniu z 2 51 822 jednostkami w czwartym kwartale roku budżetowego 2022–2023.
Wyniki sprzedaży krajowej:
Kategoria | 24 marca | 23 marca | % Zmiana |
IV kwartał roku obrotowego 24 | IV kwartał roku budżetowego 23 | % Zmiana |
RO24 | FY23 | % Zmiana |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Całkowita sprzedaż krajowa |
90 822 | 89351 | 2% | 259932 | 2,47,038 | 5% | 9,49,015 | 9,31,957 | 2% |
Pojazdy reklamowe:
Kategoria | 24 marca | 23 marca | % Zmiana |
IV kwartał roku obrotowego 24 | IV kwartał roku budżetowego 23 | % Zmiana |
RO24 | FY23 | % Zmiana |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ciężarówki HCV | 12710 | 14206 | -11% | 31707 | 36068 | -12% | 1,16,501 | 110746 | 5% |
Ciężarówki ILMCV | 6781 | 8327 | -19% | 16607 | 18508 | -10% | 58822 | 66 328 | -11% |
Przewoźnicy pasażerscy | 5854 | 3973 | 47% | 14418 | 10456 | 38% | 43 489 | 34627 | 26% |
Ładunek i odbiór SCV | 15367 | 18801 | -18% | 42190 | 47113 | -10% | 159248 | 181616 | -12% |
Razem CV Krajowe | 40712 | 45 307 | -10% | 1,04,922 | 112145 | -6% | 378060 | 3,93,317 | -4% |
CV IB | 1550 | 1516 | 2% | 4517 | 4023 | 12% | 17785 | 20222 | -12% |
Całkowite CV | 42262 | 46823 | -10% | 1,09,439 | 1,16,168 | -6% | 395845 | 413539 | -4% |
Sprzedaż krajowa MH&ICV w marcu 2024 r. wyniosła 19 976 sztuk w porównaniu z 22 437 sztuk w marcu 2023 r.; W IV kwartale roku obrotowego 24 było to 50 643 jednostki w porównaniu do 54 435 jednostek w IV kwartale roku obrotowego 23.
Sprzedaż krajowa i międzynarodowa MH&ICV w marcu 2024 r. wyniosła 20 551 jednostek w porównaniu z 23 074 jednostkami w marcu 2023 r.; podczas gdy w IV kwartale roku obrotowego 24 wyniosło ono 52 186 lokali w porównaniu z 56 059 lokalami w czwartym kwartale roku obrotowego 23.
Pan Girish Wagh, dyrektor wykonawczy Tata Motors Ltd. powiedział, „Rok finansowy 24 rozpoczął się obiecująco dla branży pojazdów użytkowych, a branża spodziewała się osiągnięcia poprzedniego szczytowego poziomu wolumenu osiągniętego w roku finansowym 2019. Trend wzrostu wolumenów sprzedaży r/r w większości segmentów pierwszego półrocza roku budżetowego 24 uległ osłabieniu w drugim półroczu ze względu na łączny efekt wysokiej bazy, wyborów przeprowadzonych w 5 stanach w trzecim kwartale roku budżetowego 24 oraz nadchodzących wyborów powszechnych w pierwszym kwartale roku obrotowego 25. Branża przeszła na normę emisji spalin BS6 Faza II, a my wykorzystaliśmy tę okazję, aby znacząco ulepszyć kluczowe atrybuty w całym naszym portfolio pojazdów. Wyposażone w inteligentniejsze technologie zapewniające jeszcze lepszą wydajność i wartość, udoskonalenia zostały dobrze przyjęte przez klientów, co doprowadziło do całkowitej sprzedaży ~3 96 000 sztuk w roku finansowym 24.
W IV kwartale roku obrotowego 24 sprzedaż krajowa na poziomie 1 04 922 lokali była nieznacznie niższa niż sprzedaż w czwartym kwartale roku obrotowego 23, która wyniosła 1 12 145 mieszkań, która skorzystała na zwiększonym przedsprzedaży w związku z przejściem na fazę II BS6. Segment M&HCV skurczył się nieznacznie o ~6% w porównaniu z czwartym kwartałem roku obrotowego 2023, przy utrzymującym się popycie wynikającym z rządowych inicjatyw infrastrukturalnych, ekspansji w kluczowych branżach i trwałym wzroście handlu elektronicznego. Segment pasażerskich pojazdów użytkowych w dalszym ciągu odnotowywał solidne ożywienie po pandemii, a sprzedaż wzrosła o ~38% w porównaniu z czwartym kwartałem roku obrotowego 23. Wolumen sprzedaży małych i lekkich samochodów dostawczych spadł o 10% w porównaniu z czwartym kwartałem roku budżetowego 23, głównie ze względu na ograniczenia finansowe doświadczane przez kategorię „Użytkownik po raz pierwszy”.
W przyszłości, biorąc pod uwagę obiecujące perspektywy wzrostu PKB, zachęty ze strony rządu do poprawy produktywności zarówno w sektorze produkcyjnym, jak i rolniczym, a także utrzymującą się koncentrację na projektach rozwojowych związanych z infrastrukturą, oczekuje się, że popyt na pojazdy użytkowe poprawi się w porównaniu z drugą połową drugiego kwartału roku obrotowego25. Pozostajemy ostrożnym optymistą, jeśli chodzi o popyt krajowy, uważnie obserwując rozwój sytuacji geopolitycznej, stopy procentowe, ceny paliw i inflację”.
Pojazdy osobowe:
Kategoria | 24 marca | 23 marca | % Zmiana |
IV kwartał roku obrotowego 24 | IV kwartał roku budżetowego 23 | % Zmiana |
RO24 | FY23 | % Zmiana |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Całkowita liczba fotowoltaiki krajowej (w tym pojazd elektryczny) |
50 110 | 44044 | 14% | 1,55,010 | 134893 | 15% | 570955 | 538640 | 6% |
PV IB | 187 | 181 | 3% | 641 | 761 | -16% | 2540 | 2447 | 4% |
Całkowita wartość fotowoltaiczna (w tym pojazd elektryczny) |
50297 | 44225 | 14% | 155651 | 135654 | 15% | 573495 | 541087 | 6% |
EV (IB + krajowy) | 6738 | 6509 | 4% | 20640 | 15960 | 29% | 73833 | 50043 | 48% |
Obejmuje sprzedaż Tata Motors Passenger Vehicles Limited i Tata Passenger Electric Mobility Limited, obu spółek zależnych Tata Motors Limited.
Pan Shailesh Chandra, dyrektor zarządzający Tata Motors Passenger Vehicles Ltd. i Tata Passenger Electric Mobility Ltd.powiedział, „Przewiduje się, że sprzedaż samochodów osobowych w Indiach w roku budżetowym 24 osiągnie rekordowy poziom – ponad 4,2 miliona sprzedanych egzemplarzy, czemu sprzyja silny wzrost sprzedaży SUV-ów (oczekuje się, że SUV-y przekroczą 50% całkowitej sprzedaży w roku finansowym 24 w porównaniu z 43% w roku finansowym 2023) oraz rosnąca popularność technologii emisji spalin. -przyjazne układy napędowe. Przy malejącej sprzedaży samochodów napędzanych tradycyjnymi paliwami (benzyna i olej napędowy), oczekuje się, że niemal cały przyrostowy wzrost wolumenu w roku finansowym 24 będzie wynikał ze wzrostu sprzedaży przyjaznych dla emisji gazów cieplarnianych. Przewiduje się, że segmenty pojazdów elektrycznych i CNG odnotują znaczny wzrost odpowiednio o 70% i 55% w roku finansowym 24 w porównaniu do roku budżetowego 23, w związku z wieloma nowymi premierami, rosnącą infrastrukturą ładowania i stacjami CNG, znacznie niższymi kosztami operacyjnymi i rosnącą świadomością klientów w zakresie dbałości o środowisko .
W roku finansowym 24 spółka Tata Motors Passenger Vehicles (w tym pojazdy elektryczne) odnotowała trzeci rok z rzędu najwyższą sprzedaż w historii, przy sprzedaży hurtowej wynoszącej 5 73 495 sztuk (wzrost o 6% w porównaniu z rokiem finansowym 23), a sprzedaż detaliczna wzrosła o około 10% w porównaniu z rokiem finansowym 23 (w oparciu o Vahan). Chociaż nie wprowadzono żadnej nowej tabliczki znamionowej, nasza wyjątkowa strategia obejmująca wiele układów napędowych umożliwiła nam zapewnienie zdrowego wzrostu, a pojazdy zasilane CNG i EV stanowią prawie 29% całkowitej sprzedaży. W przypadku CNG, nasze portfolio czterech produktów wykorzystujących innowacyjną technologię dwucylindrową, wzrosło o ponad 120% w porównaniu z rokiem finansowym 2023. Preferencja dla produktów Tata.ev zarówno w segmencie samochodów osobowych, jak i flotowych nadal rosła, co jeszcze bardziej wzmocniło naszą pozycję lidera w tym segmencie ze sprzedażą na poziomie 73 833 sztuk i odnotowaniem silnego wzrostu o 48% w porównaniu z rokiem finansowym 23.
W czwartym kwartale roku obrotowego 24 spółka Tata Motors w zakresie pojazdów pasażerskich (w tym pojazdów elektrycznych) odnotowała najwyższą w historii sprzedaż hurtową wynoszącą 1 55 651 sztuk, co oznacza wzrost o 15% w porównaniu z czwartym kwartałem roku obrotowego 23. W tym kwartale sprzedano największą liczbę pojazdów elektrycznych (20 640 sztuk), co oznacza znaczny wzrost o 29% w porównaniu z czwartym kwartałem roku budżetowego 23. W marcu 2024 roku firma trzeci miesiąc z rzędu przekroczyła sprzedaż 50 tys. sztuk, co było spowodowane wprowadzeniem na rynek pojazdów zasilanych CNG i pojazdami elektrycznymi, a także dalszym pozytywnym odbiorem nowych modeli Nexon, Harrier i Safari, wprowadzonych na rynek we wcześniejszych kwartałach.
W przyszłości spodziewamy się, że popyt na samochody osobowe pozostanie silny, choć efekt wysokiej bazy może utrzymać dynamikę jednocyfrową. Rosnące preferencje klientów dotyczące bezpiecznych i ekologicznych pojazdów powinny skutkować dwucyfrowym wzrostem sprzedaży samochodów z przyjaznymi dla emisji układami napędowymi, wspieranymi przez nowe premiery i silniejszą propozycję wartości – przyjazną dla emisji, niższym całkowitym kosztem posiadania i wyposażonym w inteligentniejsze funkcje”.