Biznes

W czwartym kwartale roku obrotowego 24 firma Tata Motors odnotowała łączną sprzedaż wynoszącą 2 65 090 sztuk

  • 1 kwietnia, 2024
  • 7 min read
W czwartym kwartale roku obrotowego 24 firma Tata Motors odnotowała łączną sprzedaż wynoszącą 2 65 090 sztuk


Informacja prasowa – 1 kwietnia 2024 r

W czwartym kwartale roku obrotowego 24 firma Tata Motors odnotowała łączną sprzedaż wynoszącą 2 65 090 sztuk


  • Całkowita sprzedaż fotowoltaiczna wyniosła 1 55 651 jednostek, +15% r/r
  • Całkowita sprzedaż CV wyniosła 1 09 439 jednostek, -6% r/r

Sprzedaż Tata Motors Limited na rynku krajowym i międzynarodowym w czwartym kwartale roku budżetowego 2023–24 wyniosła 2 65 090 pojazdów w porównaniu z 2 51 822 jednostkami w czwartym kwartale roku budżetowego 2022–2023.

Wyniki sprzedaży krajowej:

Kategoria 24 marca 23 marca %
Zmiana
IV kwartał roku obrotowego 24 IV kwartał roku budżetowego 23 %
Zmiana
RO24 FY23 %
Zmiana

Całkowita sprzedaż krajowa

90 822 89351 2% 259932 2,47,038 5% 9,49,015 9,31,957 2%

Pojazdy reklamowe:

Kategoria 24 marca 23 marca %
Zmiana
IV kwartał roku obrotowego 24 IV kwartał roku budżetowego 23 %
Zmiana
RO24 FY23 %
Zmiana
Ciężarówki HCV 12710 14206 -11% 31707 36068 -12% 1,16,501 110746 5%
Ciężarówki ILMCV 6781 8327 -19% 16607 18508 -10% 58822 66 328 -11%
Przewoźnicy pasażerscy 5854 3973 47% 14418 10456 38% 43 489 34627 26%
Ładunek i odbiór SCV 15367 18801 -18% 42190 47113 -10% 159248 181616 -12%
Razem CV Krajowe 40712 45 307 -10% 1,04,922 112145 -6% 378060 3,93,317 -4%
CV IB 1550 1516 2% 4517 4023 12% 17785 20222 -12%
Całkowite CV 42262 46823 -10% 1,09,439 1,16,168 -6% 395845 413539 -4%

Sprzedaż krajowa MH&ICV w marcu 2024 r. wyniosła 19 976 sztuk w porównaniu z 22 437 sztuk w marcu 2023 r.; W IV kwartale roku obrotowego 24 było to 50 643 jednostki w porównaniu do 54 435 jednostek w IV kwartale roku obrotowego 23.

Sprzedaż krajowa i międzynarodowa MH&ICV w marcu 2024 r. wyniosła 20 551 jednostek w porównaniu z 23 074 jednostkami w marcu 2023 r.; podczas gdy w IV kwartale roku obrotowego 24 wyniosło ono 52 186 lokali w porównaniu z 56 059 lokalami w czwartym kwartale roku obrotowego 23.

Warto przeczytać!  Sprzedaż Rafinerii Gdańskiej za czasów PiS. Ruch prokuratury

Pan Girish Wagh, dyrektor wykonawczy Tata Motors Ltd. powiedział, „Rok finansowy 24 rozpoczął się obiecująco dla branży pojazdów użytkowych, a branża spodziewała się osiągnięcia poprzedniego szczytowego poziomu wolumenu osiągniętego w roku finansowym 2019. Trend wzrostu wolumenów sprzedaży r/r w większości segmentów pierwszego półrocza roku budżetowego 24 uległ osłabieniu w drugim półroczu ze względu na łączny efekt wysokiej bazy, wyborów przeprowadzonych w 5 stanach w trzecim kwartale roku budżetowego 24 oraz nadchodzących wyborów powszechnych w pierwszym kwartale roku obrotowego 25. Branża przeszła na normę emisji spalin BS6 Faza II, a my wykorzystaliśmy tę okazję, aby znacząco ulepszyć kluczowe atrybuty w całym naszym portfolio pojazdów. Wyposażone w inteligentniejsze technologie zapewniające jeszcze lepszą wydajność i wartość, udoskonalenia zostały dobrze przyjęte przez klientów, co doprowadziło do całkowitej sprzedaży ~3 96 000 sztuk w roku finansowym 24.

W IV kwartale roku obrotowego 24 sprzedaż krajowa na poziomie 1 04 922 lokali była nieznacznie niższa niż sprzedaż w czwartym kwartale roku obrotowego 23, która wyniosła 1 12 145 mieszkań, która skorzystała na zwiększonym przedsprzedaży w związku z przejściem na fazę II BS6. Segment M&HCV skurczył się nieznacznie o ~6% w porównaniu z czwartym kwartałem roku obrotowego 2023, przy utrzymującym się popycie wynikającym z rządowych inicjatyw infrastrukturalnych, ekspansji w kluczowych branżach i trwałym wzroście handlu elektronicznego. Segment pasażerskich pojazdów użytkowych w dalszym ciągu odnotowywał solidne ożywienie po pandemii, a sprzedaż wzrosła o ~38% w porównaniu z czwartym kwartałem roku obrotowego 23. Wolumen sprzedaży małych i lekkich samochodów dostawczych spadł o 10% w porównaniu z czwartym kwartałem roku budżetowego 23, głównie ze względu na ograniczenia finansowe doświadczane przez kategorię „Użytkownik po raz pierwszy”.

W przyszłości, biorąc pod uwagę obiecujące perspektywy wzrostu PKB, zachęty ze strony rządu do poprawy produktywności zarówno w sektorze produkcyjnym, jak i rolniczym, a także utrzymującą się koncentrację na projektach rozwojowych związanych z infrastrukturą, oczekuje się, że popyt na pojazdy użytkowe poprawi się w porównaniu z drugą połową drugiego kwartału roku obrotowego25. Pozostajemy ostrożnym optymistą, jeśli chodzi o popyt krajowy, uważnie obserwując rozwój sytuacji geopolitycznej, stopy procentowe, ceny paliw i inflację”.

Warto przeczytać!  Wraca Goldsaver, kupowanie złota po kawałku. Trafi pod strzechy?

Pojazdy osobowe:

Kategoria 24 marca 23 marca %
Zmiana
IV kwartał roku obrotowego 24 IV kwartał roku budżetowego 23 %
Zmiana
RO24 FY23 %
Zmiana
Całkowita liczba fotowoltaiki krajowej
(w tym pojazd elektryczny)
50 110 44044 14% 1,55,010 134893 15% 570955 538640 6%
PV IB 187 181 3% 641 761 -16% 2540 2447 4%
Całkowita wartość fotowoltaiczna
(w tym pojazd elektryczny)
50297 44225 14% 155651 135654 15% 573495 541087 6%
EV (IB + krajowy) 6738 6509 4% 20640 15960 29% 73833 50043 48%

Obejmuje sprzedaż Tata Motors Passenger Vehicles Limited i Tata Passenger Electric Mobility Limited, obu spółek zależnych Tata Motors Limited.

Pan Shailesh Chandra, dyrektor zarządzający Tata Motors Passenger Vehicles Ltd. i Tata Passenger Electric Mobility Ltd.powiedział, „Przewiduje się, że sprzedaż samochodów osobowych w Indiach w roku budżetowym 24 osiągnie rekordowy poziom – ponad 4,2 miliona sprzedanych egzemplarzy, czemu sprzyja silny wzrost sprzedaży SUV-ów (oczekuje się, że SUV-y przekroczą 50% całkowitej sprzedaży w roku finansowym 24 w porównaniu z 43% w roku finansowym 2023) oraz rosnąca popularność technologii emisji spalin. -przyjazne układy napędowe. Przy malejącej sprzedaży samochodów napędzanych tradycyjnymi paliwami (benzyna i olej napędowy), oczekuje się, że niemal cały przyrostowy wzrost wolumenu w roku finansowym 24 będzie wynikał ze wzrostu sprzedaży przyjaznych dla emisji gazów cieplarnianych. Przewiduje się, że segmenty pojazdów elektrycznych i CNG odnotują znaczny wzrost odpowiednio o 70% i 55% w roku finansowym 24 w porównaniu do roku budżetowego 23, w związku z wieloma nowymi premierami, rosnącą infrastrukturą ładowania i stacjami CNG, znacznie niższymi kosztami operacyjnymi i rosnącą świadomością klientów w zakresie dbałości o środowisko .

W roku finansowym 24 spółka Tata Motors Passenger Vehicles (w tym pojazdy elektryczne) odnotowała trzeci rok z rzędu najwyższą sprzedaż w historii, przy sprzedaży hurtowej wynoszącej 5 73 495 sztuk (wzrost o 6% w porównaniu z rokiem finansowym 23), a sprzedaż detaliczna wzrosła o około 10% w porównaniu z rokiem finansowym 23 (w oparciu o Vahan). Chociaż nie wprowadzono żadnej nowej tabliczki znamionowej, nasza wyjątkowa strategia obejmująca wiele układów napędowych umożliwiła nam zapewnienie zdrowego wzrostu, a pojazdy zasilane CNG i EV stanowią prawie 29% całkowitej sprzedaży. W przypadku CNG, nasze portfolio czterech produktów wykorzystujących innowacyjną technologię dwucylindrową, wzrosło o ponad 120% w porównaniu z rokiem finansowym 2023. Preferencja dla produktów Tata.ev zarówno w segmencie samochodów osobowych, jak i flotowych nadal rosła, co jeszcze bardziej wzmocniło naszą pozycję lidera w tym segmencie ze sprzedażą na poziomie 73 833 sztuk i odnotowaniem silnego wzrostu o 48% w porównaniu z rokiem finansowym 23.

W czwartym kwartale roku obrotowego 24 spółka Tata Motors w zakresie pojazdów pasażerskich (w tym pojazdów elektrycznych) odnotowała najwyższą w historii sprzedaż hurtową wynoszącą 1 55 651 sztuk, co oznacza wzrost o 15% w porównaniu z czwartym kwartałem roku obrotowego 23. W tym kwartale sprzedano największą liczbę pojazdów elektrycznych (20 640 sztuk), co oznacza znaczny wzrost o 29% w porównaniu z czwartym kwartałem roku budżetowego 23. W marcu 2024 roku firma trzeci miesiąc z rzędu przekroczyła sprzedaż 50 tys. sztuk, co było spowodowane wprowadzeniem na rynek pojazdów zasilanych CNG i pojazdami elektrycznymi, a także dalszym pozytywnym odbiorem nowych modeli Nexon, Harrier i Safari, wprowadzonych na rynek we wcześniejszych kwartałach.

W przyszłości spodziewamy się, że popyt na samochody osobowe pozostanie silny, choć efekt wysokiej bazy może utrzymać dynamikę jednocyfrową. Rosnące preferencje klientów dotyczące bezpiecznych i ekologicznych pojazdów powinny skutkować dwucyfrowym wzrostem sprzedaży samochodów z przyjaznymi dla emisji układami napędowymi, wspieranymi przez nowe premiery i silniejszą propozycję wartości – przyjazną dla emisji, niższym całkowitym kosztem posiadania i wyposażonym w inteligentniejsze funkcje”.


Źródło

Warto przeczytać!  Decyzja RPP - luty 2023. Czy stopy pójdą w górę?