Marketing

„W EaseMyTrip pracujemy z innowacyjnym i niezależnym sposobem myślenia”: Nishant Pitti z EaseMyTrip

  • 17 maja, 2023
  • 11 min read
„W EaseMyTrip pracujemy z innowacyjnym i niezależnym sposobem myślenia”: Nishant Pitti z EaseMyTrip


Bombaj: Chcesz się uczyć? Podróż. Chcesz się oduczyć? Podróż. Szczęśliwy? Podróż. Smutny? Podróż. Podróż to odpowiedź na najbardziej skomplikowane życiowe pytania – odpowiedzi, na które polujemy i które otrzymujemy podczas naszych podróży.

Założona w 2008 roku, EaseMyTrip, jedna z największych internetowych platform turystycznych w Indiach pod względem rezerwacji biletów lotniczych, oparta na Crisil Report-Assessment of the OTA Industry in India, luty 2021 – sprawia, że ​​te marzenia i podróże stają się rzeczywistością.

Rosnąc w CAGR na poziomie 78 procent w latach 2020-22 w zyskach, EaseMyTrip jest jedną z najszybciej rozwijających się firm internetowych. Uruchamiany i rentowny od samego początku, oferuje kompleksowe rozwiązania podróżnicze, w tym bilety lotnicze, hotele i pakiety wakacyjne, bilety kolejowe i autobusowe, a także dodatkowe usługi o wartości dodanej. EaseMyTrip oferuje swoim użytkownikom opcję zerowych opłat za wygodę podczas rezerwacji.

EaseMyTrip zapewnia swoim użytkownikom dostęp do ponad 400 międzynarodowych i krajowych linii lotniczych, ponad 2 miliony hoteli, a także bilety kolejowe/autobusowe i wynajem taksówek w głównych miastach w Indiach. EaseMyTrip ma biura w różnych indyjskich miastach, w tym w Noida, Delhi i Gurugram, Bengaluru i Bombaju. Jej międzynarodowe biura (jako spółki zależne) znajdują się na Filipinach, w Singapurze, Tajlandii, Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Wielkiej Brytanii, USA, Nowej Zelandii i Londynie.

Indiantelevision.com rozmawiał z dyrektorem generalnym i współzałożycielem EaseMyTrip, Nishantem Pitti, o podróży marki, jej strategii reklamowej i marketingowej, rynku podróży online i offline i nie tylko.

Edytowane fragmenty:

W drodze do Easymytrip od momentu jego uruchomienia

EaseMyTrip rozwijał się organicznie i zyskał na znaczeniu dzięki głębokiemu zorientowaniu na konsumenta. Historia powstania EaseMyTrip tkwi w biurze podróży o nazwie Duke Travels, które rozpoczęło swoją działalność kilka lat przed powstaniem EaseMyTrip w 2008 roku. W rzeczywistości rezerwowaliśmy bilety lotnicze na podróże służbowe naszego ojca, aby zaoszczędzić na wysokich dodatkowych kosztach dodawanych przez różne biura podróży. Krewni i przyjaciele rodziny zaczęli korzystać z naszych usług, co następnie doprowadziło do powstania biura podróży, a ostatecznie narodził się EaseMyTrip. Początkowo firma działała w małym biurze w Delhi, zatrudniając zaledwie kilku pracowników. Udało nam się jednak rozwinąć biznes, oferując konkurencyjne ceny i wysoki poziom obsługi klienta. Naszym głównym celem było budowanie partnerstwa z liniami lotniczymi i hotelami, aby zapewnić ich klientom najlepsze oferty.

Od lat rozwijamy się i poszerzamy zakres naszych usług. Dziś stoimy na korporacyjnym piedestale, gdzie jesteśmy uznawani za jedną z wiodących internetowych firm turystycznych w Indiach, z silną pozycją zarówno na rynku krajowym, jak i międzynarodowym. Nasza firma rozszerzyła się również na inne obszary branży turystycznej, takie jak podróże korporacyjne i ubezpieczenia podróżne, i otrzymała kilka nagród i wyróżnień za swoje usługi.

Dziś mija 14 lat, odkąd jako marka pojawiliśmy się w niezwykle konkurencyjnej branży turystycznej. Przez pierwsze trzy lata rozwiewaliśmy problemy co najmniej 45 000 biur podróży jako przedsięwzięcie B2B, zanim przestawiliśmy się na działalność zorientowaną na klienta, która obecnie odpowiada za 84 procent przychodów firmy. Dziś, bez zabiegania o zewnętrzne fundusze od inwestorów venture capital lub private equity, firma zamiast tego rozwijała się aż do debiutu giełdowego.

Warto przeczytać!  Firma zbożowa buduje millenialsów, pokolenie Z, obserwujących na TikTok, Instagramie, gdy zmieniają się zachowania i algorytmy w mediach społecznościowych

Na rynku podróży online i offline w Indiach

Genezę napędzania indyjskiego rynku podróży offline i online można przypisać trendowi podróży zemsty. Podróże zemsty sprawiły, że coraz więcej osób odwiedza konsultantów ds. podróży i zadaje pytania dotyczące różnych pakietów i kombinacji, z których mogą skorzystać w swoich wymarzonych miejscach docelowych. Podczas gdy wielu skrupulatnie zaplanowało swoje wakacje i bezproblemowo zarezerwowało podróże, hotele i rejsy przy pomocy internetowych biur podróży. Ogólnie rzecz biorąc, rynek wykazuje nachylenie w kierunku północnym i nadal rośnie. Oczekuje się, że do 2023 r. branża turystyczna i turystyczna zgarnie około 19 miliardów dolarów przychodów. Przewiduje się, że do 2027 r. rynek będzie wart 31 mld USD, przy złożonej rocznej stopie wzrostu (CAGR) na poziomie 13,47% w latach 2023-2027.

O byciu drugą co do wielkości internetową platformą podróżniczą pod względem rezerwacji biletów lotniczych

Od momentu powstania przeszliśmy długą drogę. Zostaliśmy uruchomieni od pierwszego dnia i skalowaliśmy naszą działalność bez żadnego zewnętrznego wsparcia. Zaczynaliśmy jako rynek offline dla biur podróży w 2008 roku. Jak na ironię, jesteśmy drugą co do wielkości internetową platformą turystyczną, jeśli chodzi o rezerwacje lotów. Jesteśmy dumni z kamieni milowych, które osiągnęliśmy w naszej dotychczasowej podróży. Ale zamierzamy sięgnąć zenitu, a naszą wizją jest bycie platformą dla klientów. Obecnie posiadamy około 22 procent udziału w rynku podróży online. Naszym celem jest dalszy wzrost i zdobycie większego udziału w rynku w nadchodzących czasach.

O zawarciu „umowy reklamowej” z Capri Global Holdings na pięć lat WPL

W EaseMyTrip zawsze odzwierciedlamy pomysłową i buntowniczą energię w naszych strategiach biznesowych. EaseMyTrip staje się filarem rozwoju na wiele sposobów, w tym faktem, że jest to jedyna firma w branży, która zapewnia korzyść polegającą na tym, że nie pobiera opłaty za wygodę od żadnego z naszych klientów i że jest teraz partnerem komercyjnym w inicjatywa, która otwiera nowe możliwości dla kobiecego krykieta. Nasze stałe wsparcie dla Women’s Premier League i pierwszego sezonu WPL jest siłą napędową naszej relacji. Cieszymy się, że udało nam się zapewnić partnerstwo handlowe dla pierwszej edycji turnieju, który ma potencjał, aby stać się najbardziej rozpoznawalną nazwą kobiecego krykieta w nadchodzących latach. WPL spotkało się z entuzjastycznym przyjęciem, a miliony obserwujących przykuły do ​​swoich telewizorów, aby być świadkami zlotu kobiecego krykieta. Jako nowa marka, WPL jest świętem talentów i staramy się wykorzystać ogromny potencjał ekspozycji marki, który jest dostępny w tej przestrzeni.

Warto przeczytać!  Raport o rynku przemysłu biopaliwowego 2023-2033

O myśleniu, że twój związek z WPL odniesie sukces, zwłaszcza że większość marek, które zdecydowały się na współpracę z pierwszym sezonem WPL, to marki skoncentrowane na kobietach

Entuzjazm do podróży nie jest podzielony na kategorie ze względu na płeć lub inne dane demograficzne. Nasz proces myślowy zawsze polegał na wspieraniu tego, co rewolucyjne i wspieraniu kobiet poprzez nasze własne małe przedsięwzięcia. To powiedziawszy, oceniliśmy potencjał zawarty w pakiecie WPL jako produktu. Była to najpotężniejsza marka, która była w stanie popchnąć kobiecy krykiet do mas. Nasze stowarzyszenie odniosło duży sukces podczas inauguracyjnego WPL, ponieważ nasza historia marki i USP były rozpowszechniane pocztą pantoflową, a my byliśmy postrzegani jako jedna z silnymi komercyjnymi sponsorami WPL i ogólnie sportu kobiet, odkąd jesteśmy związani z edycją 2023 mistrzostw świata IBA kobiet.

Koncentrując się na Twoich kampaniach reklamowych, strategii reklamowej i marketingowej w tym roku, od zeszłego roku w Twojej kampanii występują Vijay Raaz i Varun Sharma oraz promujesz politykę pełnego zwrotu kosztów leczenia

Jeśli chodzi o marketing, koncentrujemy się na uruchamianiu innowacyjnych kampanii. Kładziemy nacisk na wydatki marketingowe o wysokim ROI ponad wysokie budżety marketingowe i staramy się zidentyfikować odpowiednie platformy, które mogą przyciągnąć maksymalną uwagę i zainteresowanie naszych klientów. Niezależnie od tego, czy chodzi o reklamy drukowane, kampanie cyfrowe, czy możliwości promowania marki podczas lotu, znajdujemy odpowiednie możliwości i stosujemy holistyczne podejście do naszych działań związanych z budowaniem marki i marketingiem.

Robimy wszystko, co w naszej mocy, aby lepiej i głębiej łączyć się z naszymi obecnymi i potencjalnymi klientami. Każda wymyślona przez nas kampania podkreśla kluczowe przesłanie lub ogłoszenie z perspektywy marki. Nasza ostatnia kampania, w której wystąpili Vijay Raaz i Varun Sharma, została opracowana w celu promowania pełnej refundacji polityki medycznej, która naprawdę wydobywa kluczową istotę naszej wyjątkowej oferty

Rozumiemy, że w dzisiejszych czasach marketing ma kluczowe znaczenie dla budowania marki i efektywnej komunikacji z klientami. W tym roku planujemy również uruchomić różne kampanie, aby oprzeć się na naszych obecnych celach marketingowych i utrzymać silną pozycję w innowacjach. Jedno jest pewne – nadchodzące kampanie będą świeżym spojrzeniem na wspólne pomysły i pomogą nam wzmocnić naszą pozycję jako platformy do dokonywania rezerwacji podróży i kuratorowania wyjątkowych doświadczeń.

Na temat miksu nośników, który ma być używany, oraz biorąc pod uwagę powiązanie IPL

W EaseMyTrip pracujemy z innowacyjnym i niezależnym sposobem myślenia. Wspieramy WPL, a nasza współpraca z nimi była dla nas jedną z wielu pierwszych. To powiedziawszy, szukamy więcej takich możliwości. Jeśli chodzi o IPL, z pewnością chcielibyśmy współpracować z tak prestiżową marką jak oni. Ale to jest dla nas bardziej długoterminowy cel.

W dzisiejszych, napędzanych cyfrowo czasach, media cyfrowe i społecznościowe zajmują znaczącą pozycję w działaniach marketingowych marki i podejściach do opowiadania historii. Kiedy opracowujemy jakąkolwiek strategię marketingową lub kampanię dla naszej marki, naszym celem jest holistyczne podejście. Staramy się pozyskać odpowiednie platformy, które mogą pomóc nam w skupieniu maksymalnej uwagi i zainteresowania naszych klientów. W naszym marketingu mix wykorzystujemy wszystkie kanały, biorąc pod uwagę główny przekaz, tematykę kampanii, grupę docelową, jej potrzeby, preferencje, aktualne trendy marketingowe itp.

Warto przeczytać!  Rynek inteligentnych systemów monitorowania odpadów będzie się rozwijał dzięki imponującemu CAGR na poziomie 14% do 2030 r.

O uruchomieniu EaseMyTrip Franchise, aby zapewnić swoim klientom doświadczenie w sklepie detalicznym i zdobyć rynek offline

Rynek rezerwacji podróży offline jest ogromny. Po zbudowaniu silnej obecności online, chcieliśmy podbić rynek offline i skutecznie zaspokoić potrzeby klientów. Uruchomienie naszej franczyzy było inicjatywą w tym kierunku i byliśmy przekonani, że pomoże nam ona dotrzeć do bazy klientów offline. Poprzez ten model biznesowy zamierzamy zapewnić naszym klientom doświadczenie „spotkania i pozdrowienia”.

Oczekuje się, że w tym roku trendy i innowacje reklamowe i marketingowe zakłócą rynek podróży online i offline

Przewiduje się, że w niedalekiej przyszłości kilka trendów i innowacji zakłóci rynek podróży online i offline. Personalizacja, wirtualna i rozszerzona rzeczywistość oraz influencer marketing to jedne z najważniejszych trendów, które zmienią sposób interakcji biur podróży z klientami. Zrównoważona turystyka zyskuje na popularności, a biura podróży stosują praktyki przyjazne dla środowiska, aby przyciągnąć świadomych ekologicznie turystów. Platformy podróżnicze peer-to-peer oferują jedyne w swoim rodzaju zakwaterowanie i doświadczenia, a technologia bezkontaktowa i mobilna są wykorzystywane do poprawy doświadczeń konsumentów. Wyszukiwanie głosowe również zyskuje na znaczeniu, ponieważ coraz więcej osób korzysta z inteligentnych głośników i asystentów głosowych do wyszukiwania opcji podróży. W przyszłości prawdopodobnie pojawi się znacznie więcej przełomowych technologii i metodologii. Ponieważ rynek turystyczny wciąż ewoluuje, firmy będą musiały być na bieżąco z najnowszymi trendami, aby zachować konkurencyjność i sprostać wymaganiom współczesnych podróżników.

O twojej wizji i przyszłości dla EaseMyTrip

Jesteśmy niezłomni w przekonaniu, że nasza samodzielność jest zawsze odzwierciedlona w naszej marce poprzez naszą historię. Będziemy nadal dostosowywać się do trendów i wymagań w branży, ponieważ nasza marka i sektor napędzają koło postępu i przewidują oferowanie naszym klientom tylko tego, co najlepsze.

Na razie stawiamy na możliwości wzrostu nieorganicznego i przejmiemy więcej firm z branży turystycznej, aby rozszerzyć nasz zasięg i napędzać nasz wzrost. Obecnie Indie mają 141 lotnisk, a rząd planuje dodać 80 kolejnych lotnisk w ciągu najbliższych pięciu lat. Oczekuje się, że otwarcie międzynarodowego lotniska Navi Mumbai Greenfield, międzynarodowego lotniska Rajiv Gandhi w Hyderabad, międzynarodowego lotniska Mandi Greenfield, międzynarodowego lotniska Jewar Greenfield i wielu innych zrewolucjonizuje przemysł lotniczy. Zwiększenie liczby portów lotniczych z pewnością przyniosłoby nam większe możliwości rozwoju. Dałoby nam to szansę na zwiększenie skali naszej działalności w zakresie rezerwacji lotów i bylibyśmy w stanie zbliżyć się o krok do naszych celów rozwojowych.


Źródło