Marketing

W HUL podnoszenie kwalifikacji prowadzi do nowych miejsc pracy

  • 7 kwietnia, 2023
  • 5 min read
W HUL podnoszenie kwalifikacji prowadzi do nowych miejsc pracy


„REIMAGINE HUL” (Hindustan Unilever) jest bliska sercu odchodzącego MD i CEO, Sanjiva Mehty. Ukuł to sformułowanie, kiedy przejął stery w 2013 roku i od tego czasu przekształcił konglomerat FMCG z tradycyjnego biznesu kierowanego przez dystrybucję w coś, co nazywa biznesem „consumer-tech”. Mehta jest szczególnie dumny z „Shikhar”, aplikacji, w której ponad milion sprzedawców detalicznych zamawia swoje towary w formie cyfrowej. Nie będąc już zależnymi od sprzedawców fizycznie przybywających do sklepów, detaliści mogą składać zamówienia na „Shikhar” i dostarczać je w ciągu kilku godzin.

Główny dystrybutor FMCG uważa, że ​​„Shikhar” stałby się kluczowym narzędziem prowadzącym do wejścia na rynek w handlu dystrybucyjnym, i w tym celu musi przeszkolić swoich pracowników sprzedaży pierwszej linii w zakresie obsługi i zrozumienia aplikacji. Oznaczałoby to zestaw umiejętności specjalistów cyfrowych ze zrozumieniem danych i analiz.

„Przeprowadziliśmy analizę umiejętności całej naszej siły sprzedaży, która liczy ponad 3000 osób, i zrozumieliśmy, że większość z nich ma fantastyczne umiejętności sprzedaży i wywierania wpływu. Muszą być zorientowani na dane i na tym skupimy się, łącząc szkolenie w klasie i szkolenie w miejscu pracy” — mówi Anuradha Razdan, dyrektor wykonawczy ds. zasobów ludzkich w HUL.

Warta 53 000 crore firma FMCG zobowiązała się do podniesienia kwalifikacji swojej 21-tysięcznej siły roboczej do 2025 r. Proces podnoszenia kwalifikacji odbywa się od pracowników w zakładach produkcyjnych firmy po kierownictwo wyższego szczebla. Tylko 30% pracowników hali produkcyjnej HUL ma umiejętności cyfrowe nowej ery, a celem jest zapewnienie, że co najmniej 70% pozostałych podniesie kwalifikacje w ciągu najbliższych kilku lat.

Warto przeczytać!  Marketing wpływowy B2B: nowa, błyszcząca strategia wzrostu

W miarę jak firma zmierza w kierunku w pełni zautomatyzowanych, cyfrowych fabryk, musi szkolić swoich pracowników w zakresie automatyzacji, cyfryzacji i oprzyrządowania, mówi Razdan. „Mamy nanofabryki, w których chcemy zwiększyć zwinność, aby skrócić czas między dwiema partiami. Prowadzimy rygorystyczny program podnoszenia kwalifikacji w naszej hali produkcyjnej, dzięki czemu każdy z naszych operatorów wspina się po drabinie umiejętności. W ciągu ostatniego roku zaobserwowaliśmy 5-7% zmianę liczby osób, które przeszły od niewykwalifikowanych do wykwalifikowanych, a podróż będzie kontynuowana” – dodaje. W tym samym celu firma nawiązała współpracę z Khan Academy z siedzibą w USA i Industrial Training Institute (ITI) z siedzibą w Delhi.

Oprócz podnoszenia kwalifikacji swoich obecnych sprzedawców pierwszej linii oraz personelu fabrycznego, HUL uruchomił program praktykantów, w ramach którego szkoli studentów w zakresie różnych umiejętności nowej ery. „Możemy zmienić całą gamę ludzi na pierwszej linii, angażując młodszych ludzi i dając im umiejętności cyfrowe i automatyzacyjne, które są nieodłączną częścią ich edukacji i DNA”.

Program szkoleń menedżerskich HUL jest dobrze znany. Firma co roku zatrudnia 80 stażystów z najlepszych szkół biznesu w kraju i poddaje ich rygorystycznym szkoleniom z zakresu HR, finansów i marketingu. W tym roku uruchomiła specjalistyczny strumień „handel cyfrowy”. „Handel cyfrowy jest niezależny od funkcji. Jeśli zdecydujesz się na karierę w tym nurcie, istnieje określony proces rekrutacji, pytania są inne. Opracowaliśmy wskaźnik gotowości cyfrowej, sprawiamy, że kandydaci przechodzą przez niego i publikują, że mogą dołączyć jako stażyści w zakresie zarządzania w HUL w strumieniu pracy handlu cyfrowego” – wyjaśnia Razdan.

Warto przeczytać!  MarTech Summit ponownie odbędzie się w Hongkongu w lipcu 2023 r

Firma uruchomiła również inicjatywę „Open To You”, która koncentruje się na pracy z ludźmi posiadającymi umiejętności w zakresie performance marketingu, marketingu cyfrowego, sztucznej inteligencji itp. „Aby zapewnić zaopatrzenie dla tego rodzaju ludzi, stworzyliśmy zewnętrzny trzon prawie 300 osób, które koncentrują się na umiejętnościach cyfrowych”.

HUL nawiązał współpracę z wieloma innymi firmami, aby stworzyć tę pulę talentów. Jednym z nich jest „DigiPivot”, partnerstwo pomiędzy Indian School of Business (ISB), Google i HUL, w ramach którego przeszkolono 250 kobiet (które zrobiły sobie przerwy w karierze i chcą podnieść swoje kwalifikacje, by wrócić) w marketingu cyfrowym. Związała się z firmą edtech AltUni w ramach programu marketingu cyfrowego w celu szkolenia talentów z dwu-trzyletnim doświadczeniem, a także współpracuje z UpGrad w celu zatrudniania studentów informatyki na różne stanowiska.

Razdan nazywa te partnerstwa proaktywnym podejściem do relacji budujących talenty. „Firmy technologiczne zwalniają się; możemy nie być w stanie zatrudnić ich wszystkich, ale chcemy mieć kontakty z talentami, aby mogli spotkać się jako pracownicy na etat lub nawet pełnoetatowi”.

Indie stoją w obliczu ogromnego kryzysu wykwalifikowanych talentów, a sposób radzenia sobie z nim przez HUL polega na podnoszeniu kwalifikacji obecnych pracowników, a nie zatrudnianiu. „Ciągle zmieniamy przeznaczenie. Biznes się zmienia, mieszanka się zmienia, to nie jest tak, że za każdym razem idziemy i mówimy, że robimy coś nowego i chcemy 300 więcej osób. Zmieniamy skład ludzi i nadal zwiększamy produktywność i efektywność w ramach ról lub zadań, które naszym zdaniem są powielane i które można lepiej wykonać za pomocą technologii lub automatyzacji. Łączymy podnoszenie kwalifikacji i sprowadzanie ludzi z rynku” — wyjaśnia Razdan.

Warto przeczytać!  NewSpring Holdings i zespół underdog venture Partner w tworzeniu przełomowej organizacji marketingu sportowego i rozrywkowego: słabszy i firma

„W ciągu ostatnich dwóch-trzech lat liczba stanowisk analityków danych wzrosła trzykrotnie, ale przygotowaliśmy wiele z tych osób. Budujemy strumień handlu cyfrowego, dla którego mamy wewnętrzne programy szkoleniowe” – dodaje.

Transformacja firmy stworzyła nowe możliwości pracy, takie jak marketing wydajności, marketing cyfrowy, specjaliści od sztucznej inteligencji (AI) w planowaniu i funkcjach łańcucha dostaw, role, które wcześniej nie istniały.

Śledź nas na facebooku, Świergot, YouTube i Instagram, aby nigdy nie przegapić aktualizacji z Fortune India. Aby kupić kopię, odwiedź Amazonka.




Źródło