Marketing

„W najbliższej przyszłości zbadamy wiele programów telewizyjnych”

  • 20 kwietnia, 2023
  • 10 min read
„W najbliższej przyszłości zbadamy wiele programów telewizyjnych”


Rahil Virani, współzałożyciel i CMO MYFITNESS, zdradza nam swoje strategie medialne i marketingowe

przez

Anupama Sajeet



Opublikowany – 20 kwietnia 2023 09:30

|
9 minut czytania

Rahil Virani, współzałożyciel i CMO MYFITNESS rozmawia z nami o tym, jak ewoluują ich strategie medialne i marketingowe, aby nadążyć za rosnącym zasięgiem marki offline.

Czy możesz rzucić nieco światła na podróż swojej marki i sposób, w jaki wzmocniła się ona na przestrzeni lat?
Podróż zaczęła się 14 lat temu od mojego taty, który wpadł na pomysł rozpoczęcia produkcji masła orzechowego. Zaczął od bardzo małej fabryki, a jego głównym celem było wejście na eksport, ponieważ wtedy świadomość i popyt na masło orzechowe jako produkt nie było tak duże wśród indyjskich konsumentów. W takim scenariuszu założył swój biznes eksportowy, który też całkiem nieźle sobie radził. A to dlatego, że orzeszki ziemne uprawiane w Indiach, w niektórych częściach stanu Gujarat, są jednymi z najlepszych – bardzo smaczne, aromatyczne i bardzo dobrej jakości. Tak więc na całym świecie istniał duży popyt na produkt, który był generowany w Indiach przez ostatnie wiele lat. Ale cztery lata temu czuliśmy, że trend się zmienia, a także rośnie świadomość konsumentów; ludzie zaczęli pytać o masło orzechowe. Prosili swoich przyjaciół i członków rodziny, którzy przyjeżdżali ze Stanów Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii, aby je dla nich zdobyli. Entuzjaści fitnessu, którzy regularnie uczęszczali na siłownię, również zdali sobie sprawę z jej zalet; masło orzechowe było teraz istotną częścią ich diety. Coraz więcej osób przestawiało się na zdrowszą żywność.

I wtedy my, mój szwagier i ja – następne pokolenie w branży po moim ojcu – postanowiliśmy zrobić krok do przodu i poszerzyć zakres działalności, uruchamiając własną markę wewnętrzną na rynek indyjski. Posortowaliśmy już część produkcyjną, co jest pierwszą rzeczą, którą każdy, kto rozpoczyna nowy biznes, musi wymyślić. Dla nas stało się to zaletą, ponieważ do tego czasu robiliśmy to już od około 10-11 lat. Był rok 2018. Rynki internetowe, takie jak Amazon i Flipkart, radziły sobie bardzo dobrze, więc mieliśmy też jasność co do tego, jak i gdzie chcemy sprzedawać nasze produkty. To przede wszystkim te kanały internetowe, w których zdecydowaliśmy się sprzedawać i zwiększać skalę. A więc tak zaczął się MYFitness.

Początkowo celem było dotarcie do osób, które są entuzjastami fitnessu, stąd nazwa MyFitness, która rezonuje z kimś, kto chce się zdrowo odżywiać. To był nasz początkowy TG, ale oczywiście powoli jako marka zaczęliśmy kierować reklamy do dzieci, dorosłych i osób starszych. Jednak TG i dzisiejsza większość widzów to mężczyźni w wieku od 18 do 35 lat. To powiedziawszy, teraz również chcemy rozszerzyć ten przedział.

Warto przeczytać!  Jak dyrektorzy marketingu mogą uzyskać i utrzymać odpowiedni miks marketingowy

WJakie są niektóre z innowacyjnych strategii marketingowych, których używasz, aby dotrzeć do mas?

W momencie, gdy zaczynaliśmy, Saffola i FunFood miały już ugruntowaną pozycję na rynku. Będąc tradycyjnymi, konwencjonalnymi markami z tysiącami tysięcy punktów styku, bardzo łatwo było im dotrzeć do klientów poprzez obecność na półkach supermarketów. Tak więc dość wcześnie zrozumieliśmy, że nie jest to droga, którą byśmy obrali. Internet był dla nas drogą i agresywnie go realizowaliśmy. Zarejestrowaliśmy się na Amazonie. Flipkart i PayTM. PayTM miał wtedy kanały e-commerce. Początkowo otrzymywaliśmy 5 lub 10 zamówień dziennie. Potem powoli wzrosła do 100-200. Dziś wysyłamy prawie 14 000 zamówień dziennie, z czego około 65% pochodzi z kanałów e-commerce. Na pierwszym miejscu jest Flipkart, potem Amazon, a na trzecim nasza własna strona internetowa. Wraz z rozwojem marki udało nam się przyciągnąć wielu klientów online.

Wynikało to również z faktu, że przez kolejne cztery lata dużo inwestowaliśmy w marketing naszego produktu. Mieliśmy ambasadorów marki, takich jak krykiecista Hardik Pandya, aktor Kriti Sanon z Bollywood, a z South Industry Samantha i Dulquer Salman. Wraz z tym powoli rozwijał się również kanał offline. Jedną wspaniałą rzeczą, która wydarzyła się w miarę rozwoju firmy i rozpoznawania naszej marki „MyFitness”, było to, że właściciele sklepów zaczęli pytać o nasze produkty. Wcześniej tak nie było. Początkowo, kiedy chodziliśmy do sklepów, prosili nas o wysokie opłaty za wystawianie, wysokie opłaty za półki i wszystko inne. To się zmieniło.

Z jakiego medium zazwyczaj korzystasz, aby zwiększyć widoczność swojej marki i dlaczego?
W ciągu pierwszych trzech miesięcy od uruchomienia marki zdaliśmy sobie sprawę, że musimy dotrzeć do większej grupy odbiorców. Więc zatrudniliśmy Sahila Khana – jest on bardzo popularny w branży fitness i kulturystyki, a wielu ludzi chodzących na siłownię śledzi go w mediach społecznościowych. Przyjęliśmy go jako ambasadora marki. Kampanie promocyjne z nim zaowocowały początkowym wzrostem. Ponieważ nie byliśmy konwencjonalną marką i działaliśmy głównie w przestrzeni D2C nowej ery, wybraliśmy Instagram i YouTube jako nasze medium z wyboru. Jak to działało, najpierw Sahil Khan promował markę na swoich kanałach na Instagramie i YouTube, a później wyświetlaliśmy te same treści jako reklamę na naszym Facebooku, Instagramie i YouTube. Oczywiście po wczesnym rozwoju zatrudniliśmy wielu innych ambasadorów, takich jak Hardik Pandya, Samantha, Kriti Sanon i Dulquer Salman.

Warto przeczytać!  Zaangażowanie, aby zarobić to kolejna świetna taktyka marketingu

Wiadomości telewizyjne są bardzo popularnym środkiem przekazu ze względu na swój zasięg i wiernych widzów. Czy uważasz, że marki powinny reklamować się częściej w telewizji niż na innych platformach medialnych?

Tak. Jeśli mam mówić w imieniu naszej marki, w nadchodzących latach zamierzamy dokonać nominalnej zmiany z bycia marką cyfrową i społecznościową, która jest czystą zabawą, w konwencjonalną markę dla mas. W przyszłości zamierzamy prowadzić kampanie w telewizji. Na radarze mamy zarówno programy telewizyjne, jak i obiekty sportowe, takie jak IPL. W niedalekiej przyszłości będziemy odkrywać znacznie więcej telewizji.

Kiedy zaczynaliśmy, rozsądne było korzystanie z mediów społecznościowych i brandingu cyfrowego/online, ponieważ nie byliśmy dostępni offline. Ale teraz, gdy zwiększamy również zasięg offline, strategia również dla nas się zmienia. Teraz zaczniemy wydawać na TVC i inne tradycyjne kanały medialne. Nie trzeba dodawać, że media mix będą się zmieniać i ewoluować w zależności od rozkładu przychodów. W niedalekiej przyszłości zobaczycie nas również na bilbordach przy autostradach. Zasadniczo, wraz z rozwojem offline, nasza strategia medialna i komunikacja będą również ewoluować, obejmując bardziej konwencjonalne media.

Jaki jest marketing mix w kampaniach Twojej marki?

Zwykle trzymamy się podstaw. Pomaga nam zachować prostotę i nieskomplikowanie. Nasz obecny zestaw kanałów sprzedaży to 65% online i 35% offline, dlatego też nasz marketing mix i wydatki również podlegają temu samemu równaniu. 65% naszych wydatków jest online, co obejmuje reklamy na Facebooku, reklamy w Google i reklamy w YouTube. Pozostałe 35% to wydatki na te kanały medialne, z których pochodzi sprzedaż offline, czyli TVC i reklamy zewnętrzne. I tym też będziemy podążać w przyszłości.

Czy uważasz, że przekaz marki i propozycje w Indiach zmieniły się po pandemii?

Tak. Kiedy dopadł nas wirus, początkowo musieliśmy stawić czoła wielu problemom logistycznym i operacyjnym, mimo że popyt był zawsze. Ale w późniejszych dniach pandemii byliśmy świadkami wzrostu popytu zamiast jego spadku. Tak więc, gdy tylko logistyka i operacje zostały wznowione, od razu mogliśmy ponownie rozpocząć realizację zamówień. Pandemia dała nam skok, ponieważ w tym okresie ludzie zawsze szukali zdrowszych opcji. Każdy chciał zdrowo żyć i zdrowo się odżywiać.

Również z perspektywy marketingowej nigdy nie odczuliśmy spowolnienia. Kontynuowaliśmy robienie tego, co robiliśmy. Kontynuowaliśmy marketing w sposób, w jaki działaliśmy. Wraz z rozwojem marki i rosnącą sprzedażą rósł również zysk. Zawsze wykorzystywaliśmy ten zysk na rynek i reklamę. Cały czas reinwestowaliśmy je w budowanie marki. Na froncie nie było dla nas spowolnienia. Wraz z rozwojem marki rosły wydatki na marketing i ogólnie cały czas rosliśmy.

Warto przeczytać!  Zespoły wewnętrzne umożliwiają szybsze podejmowanie decyzji i zapewniają większą kontrolę: Tanveer Khan o planach marketingowych Dunzo

Innym znaczącym wydarzeniem, które miało miejsce w tym czasie, było to, że opracowaliśmy innowację, aby odpowiedzieć na obawy konsumentów. Zauważyliśmy, że w innych markach masła orzechowego zawsze zachodziła separacja oleju. Czuliśmy więc potrzebę opracowania produktu, który mógłby rozwiązać ten problem. Wykorzystaliśmy naszą współpracę z izraelską agencją żywności, aby opracować stabilizator na bazie orzeszków ziemnych, który gwarantował, że nie dojdzie do separacji oleju. To stało się jednym z USP naszej marki.

Reklamujesz się w kanałach informacyjnych? Czy możesz podzielić się spostrzeżeniami na temat tego, jak planujesz promować swoją markę w telewizji?
Szczerze mówiąc, nie do tej pory. Czy będziemy? Jest za wcześnie, aby podejmować decyzje w tej sprawie. Ta decyzja zostanie podjęta w późniejszym terminie, po rozpoczęciu produkcji naszej nowej kampanii. Nigdy nie wybiegamy tak daleko w przyszłość, zawsze żyjemy teraźniejszością. Myślimy tylko o tym, co będziemy robić w ciągu najbliższych trzech miesięcy. Kiedy te rzeczy zostaną osiągnięte, planujemy następne trzy miesiące. Nie mam więc odpowiedzi na pytanie, co będę robić w nadchodzących latach. Ale w nadchodzących miesiącach będziemy dyskutować i decydować, jaka powinna być następna kampania, aby MyFitness stało się marką domową. Mogę tylko powiedzieć, że będzie to mieszanka zarówno cyfrowej, jak i offline, w tym telewizji.

Czy wiadomości telewizyjne są uwzględniane w marketingu mix szczególnie w okresie spowolnienia? Jakie są Twoje poglądy na ten temat?

Myślę, że zawsze będzie się to różnić w zależności od rodzaju marki, którą chcesz zbudować i rodzaju marki, którą zbudowałeś do tej pory. Tak więc Rolex lub Rolls-Royce nigdy nie będą reklamować się w telewizji, mają klientów w różnych miejscach, wchodzących w interakcje na różne sposoby. Podczas gdy ktoś taki jak Nescafe zawsze jest obecny w telewizji. Dlatego nigdy nie ma na to standardowej odpowiedzi. Wszystko będzie zależeć od rodzaju marki i miejsca, w którym znajdują się jej klienci.

Ten artykuł jest obsługiwany przez ABP News.

Przeczytaj więcej wiadomości na temat (wiadomości marketingowe, najnowsze wiadomości marketingowe, marketing internetowy, marketing w Indiach, marketing cyfrowy w Indiach, marketing medialny w Indiach, wiadomości reklamowe)

Aby uzyskać więcej aktualizacji, bądź z nami w kontakcie społecznościowym
Instagrama, LinkedIna,
ŚwiergotFacebooka i Youtube’a


Tagi