Filmy

W tym roku zniknęły premiery kasowe o wartości 100 milionów dolarów

  • 23 maja, 2024
  • 6 min read
W tym roku zniknęły premiery kasowe o wartości 100 milionów dolarów


Nikt nie może winić kasy za to, że potrzebuje teraz wyimaginowanego przyjaciela. Po raz pierwszy od ponad dekady – z wyjątkiem najgorszego okresu kryzysu związanego z Covid-19 – żaden film z premiery w ciągu pierwszych sześciu miesięcy roku nie był nawet bliski przekroczenia progu 100 milionów dolarów podczas krajowej premiery.

Na przykład w 2023 r. do czasu Dnia Pamięci trzy filmy dokonały tego wyczynu, m.in Film Super Mario Bros, która zadebiutowała w kwietniu kwotą 146,3 mln dolarów, a na całym świecie zarobi 1,36 mld dolarów. Do tej pory najlepsze otwarcie roku należy do marcowego namiotu Wydma: część druga, który zaczął się od 82,5 miliona dolarów. Tak naprawdę zbliża się pierwsza rocznica premiery ostatniego filmu, który osiągnął cenę co najmniej 100 milionów dolarów — lalka Barbie, który pogodnie uśmiechnął się i zadebiutował w drugiej połowie lipca za 162 miliony dolarów. Ostatecznie stał się najbardziej dochodowym filmem roku z kwotą 1,45 miliarda dolarów.

Ponieważ sprzedaż biletów na lato 2024 r. trwa już prawie miesiąc, znikający tytuł otwierający o wartości 100 milionów dolarów jest szczególnie problematyczny, ponieważ chodzenie do kina rodzi chodzenie do kina. Nie ma bardziej kluczowego sezonu niż te miesiące, w których młodsze dzieci, nastolatki i studenci kończą szkołę.

W tym roku szczyt sezonu rozpoczął się od jęku bólu, gdy Universal’s Jesienny facet otworzył się poniżej oczekiwań, mimo że wystąpił w roli głównej dwóch gwiazd, które były częścią fenomenu Barbenheimera, lalka BarbieRyan Gosling – który w swojej karierze cieszył się dużym zainteresowaniem i był nominowany do Oscara za rolę Kena – oraz OppenheimeraEmily Blunt, także nominowana do Oscara. Nikt nie spodziewał się, że komedia akcji w momencie premiery osiągnie 100 milionów dolarów, ale czy 27,7 miliona dolarów? Obecnie zarobił 50,6 miliona dolarów przy budżecie netto wynoszącym 130 milionów dolarów.

Warto przeczytać!  Randeep Hooda przyjmuje nową perspektywę finansową po ślubie; mówi: „Straciłem wszystkie swoje pieniądze na szybkie kobiety i wolne konie” | Wiadomości o filmach hindi

Rozczarowujące wyniki filmu skłoniły Universal do udostępnienia tytułu do wypożyczenia w domu za pośrednictwem premium wideo na żądanie za 19,99 dolarów 21 maja, zaledwie trzy weekendy po premierze w kinach. Jesienny facet będzie nadal wyświetlany w kinach, ale to posunięcie podkreśla, że ​​film nie przyjął się w znaczący sposób pod względem kinowym. Wczesne PVOD było dobrodziejstwem dla Universal. Studio upiera się, że nie kanibalizuje kin, a film, który trafi do PVOD, może faktycznie zwiększyć przychody ze sprzedaży biletów. Jedno ze źródeł wystawowych podaje jednak, że pierwotne plany przewidywały dłuższe okno, ale Universal zmienił kurs. Studio było pionierem we wczesnej fazie PVOD, co stało się dobrodziejstwem dla wszystkich studiów, chociaż wiele z nich czeka co najmniej 31–32 dni, podobnie jak Universal, jeśli film otwiera się za 50 milionów dolarów lub więcej.

Potem przyszedł czas na Johna Krasinki JEŚLIoryginalne zdjęcie rodzinne wytwórni Paramount z akcją na żywo/wyimaginowanym przyjacielem CGI, w którym Ryan Reynolds występuje u boku obsady głosowej, w skład której wchodzą niemal wszystkie znane osobistości w mieście. JEŚLIktóry miał zarobić co najmniej 40 milionów dolarów, zadebiutował z kwotą 33,7 miliona dolarów.

Warto przeczytać!  Ranking wszystkich horrorów z udziałem Winony Ryder

Od lat Marvel Studios ożywia lato, otwierając zdjęcie superbohatera w pierwszy weekend maja. (Ostatni rok, Strażnicy Galaktyki Vol. 3 rozpoczął się w maju kwotą brutto wynoszącą 118 milionów dolarów). Jednak tegoroczny kalendarz uległ radykalnej zmianie, uwzględniając opóźnienia w produkcji i postprodukcji wynikające ze strajków pracowniczych, a nawet pandemii. W pewnym momencie Marvel Kapitan Ameryka: Nowy wspaniały świat otwarcie zaplanowano na pierwszy weekend maja. Inne duże filmy, które przeniesiono z lata 2024 r., obejmują następny Niewykonalna misja I Werset pająka raty.

„Hollywood wysysa teraz wiatr. Strajk siał spustoszenie” – mówi analityk z Wall Street, Eric Handler z MKM Partners. „Po raz pierwszy od lat rozpoczęliśmy lato niesprawdzonym filmem opartym na bohaterach” – dodaje, odnosząc się do Jesienny facet. „Nie martwię się, że nadchodzą ważne filmy, ale wywiera to presję na resztę lata i roku”.

W Hollywood toczy się obecnie wielka gra polegająca na zgadywaniu, która z trzech dużych letnich części serii będzie w stanie odwrócić klątwę i otworzyć się za co najmniej 100 milionów dolarów — Pixar’s Od środka 2 (14 czerwca), Uniwersalne i Iluminacyjne Podły ja 4 (3 lipca) lub Marvel’s Deadpoola i Wolverine’a (26 lipca).

Weekend z okazji Dnia Pamięci może pochwalić się dwoma solidnymi tytułami — Film o Garfieldzie i George’a Millera Furiosa – ale nie oczekuje się, że którykolwiek z nich osiągnie kwotę zbliżoną do 100 milionów dolarów.

Maj był brutalny, jeśli chodzi o wyjścia do kina. W przypadku korytarza 1–19 maja krajowe przychody ze sprzedaży biletów spadły o prawie 20 procent w porównaniu z ubiegłym rokiem i o 50 procent w porównaniu z 2019 rokiem. Dochody od początku roku również oscylują w przybliżeniu o 20 procent w porównaniu z 2023 rokiem. „Wiedzieliśmy, że będzie źle , ale nie aż tak źle” – twierdzi czołowy dyrektor studia, sporządzając szacunki po strajku, przewidujące letnie straty ze sprzedaży biletów przekraczające pół miliona dolarów. „W tym roku nie włączył się żaden dzwonek alarmowy, informujący ludzi, że rozpoczęła się letnia kasa”.

Warto przeczytać!  Najbardziej śmiercionośne dzieło Batmana pokonuje ikonę Teen Titans

Główny analityk kasowy Comscore, Paul Dergarabedian, ma inną teorię: przez lata branża cofnęła się w kąt, skupiając się na weekendzie otwarcia o wartości 100 milionów dolarów zarówno jako kluczowym wyznaczniku sukcesu, jak i chwyt marketingowy oparty na przychodach, który, jeśli nie osiągnął, depcze świetne filmy po piętach i często niesłusznie uważa je za finansowe niepowodzenia. Studia znajdują się obecnie w sytuacji, w której muszą bronić swoich strategii marketingowych i dystrybucyjnych, które, ponieważ nie są w stanie zasilić ich wysokobudżetowych wydań, są badane pod kątem nieosiągnięcia tego wzniosłego celu.

„Na współczesnym rynku teatralnym nacisk powinien zostać przesunięty z krótkoterminowych zysków na długoterminową grywalność, ponieważ obecnie jest to gra na jardach, a nie na calach” – mówi Dergarabedian. „Należy ponownie ocenić analizę tego, co stanowi trafienie lub flop”.

Wersja tej historii po raz pierwszy ukazała się w wydaniu magazynu The Hollywood Reporter z 22 maja. Kliknij tutaj, aby subskrybować.


Źródło