Rozrywka

W zatłoczonym kinie zobaczyłem, o czym tak naprawdę jest ten film.

  • 10 lipca, 2023
  • 7 min read
W zatłoczonym kinie zobaczyłem, o czym tak naprawdę jest ten film.


„Przychodzimy do tego miejsca po magię” – mruczała Nicole Kidman, wspinając się po schodach na ekranie AMC na przedmieściach Filadelfii w błyszczących prążkach w zeszły piątek wieczorem. Publiczność taszczyła duże kubełki popcornu i napoje gazowane wielkości kosza na śmieci, jakby siedziała przed najnowszym hitem franczyzowym. Ale przyszli po coś innego. Pomimo tego, że w ciągu pierwszych siedmiu dni zarobił bardzo hojne 40 milionów dolarów, Dźwięk Wolności nie jest jednym z letnich hitów Hollywood. W rzeczywistości był reklamowany ludziom w tym kinie i gdzie indziej jako przeciwieństwo eskapizmu przemysłu filmowego – nie tylko kontrprogramowanie, ale zarobek.

Dźwięk Wolności, w którym występuje Jim Caviezel jako nękany kontrowersjami krzyżowiec walczący z handlem dziećmi, Tim Ballard, został ukończony w 2018 roku i przygotowany do wydania przez Fox w następnym roku, dopóki Disney nie kupił studia i nie odłożył filmu na półkę. Z pewnością nie była to jedyna ofiara przejęcia, ale zwolennicy filmu zostali zachęceni do dostrzeżenia czegoś bardziej podstępnego w jego odsunięciu na bok niż zmiana priorytetów korporacyjnych. Z pozoru film, wyreżyserowany przez Alejandro Gómeza Monteverde, jest prostym thrillerem poszukiwawczo-ratowniczym, w którym Ballard, agent specjalny Departamentu Bezpieczeństwa Wewnętrznego, zostaje zbuntowany, by uwolnić młodą dziewczynę ze szponów Kolumbijczyka. pierścień handlu ludźmi. Ale pojawił się w kinach otoczony chmurą insynuacji ze strony jego gwiazdy i najbardziej hałaśliwych prawicowych zwolenników – konspiracyjnych insynuacji o tym, kto nie chce, aby ta historia została opowiedziana i kim są prawdziwi handlarze Naprawdę aż do.

Pedofile i handlarze dziećmi Dźwięk Wolności są spoconymi dewiantami o ostrych zębach, tak jak przedstawiano ich w filmach już w czasach Fritza Langa M prawie wiek temu. Ale film mrocznie sugeruje, że istnieje więcej dobrze połączonych i pozornie szanowanych wariantów, gotowych zapłacić sześć cyfr i więcej za to, co postać Caviezela, który udaje biznesmena próbującego założyć ekskluzywny klub dla dzieci tylko dla członków gwałcicieli, nazywa „małą akcją pedofilską”. Chociaż film nie wspomina o QAnon ani związanych z nim teoriach spiskowych, które zaczęły przedostawać się do głównego nurtu dopiero rok przed ukończeniem, Caviezel entuzjastycznie wykorzystuje swoją podróż prasową, by wyznać swoją wiarę w międzynarodowy czarny rynek, na którym beczka Części ciała dzieci kosztują tysiąc razy więcej niż ropa. Sam Ballard rozpowszechniał szalone i niepoparte danymi dane na temat skali branży handlu ludźmi, w tym twierdzenie, że co roku 10 000 dzieci jest przemycanych do Stanów Zjednoczonych w celu uprawiania seksu, co zostało odebrane i wykorzystane jako argument w kampanii przez Donalda Trumpa. (Trump mianował także Ballarda współprzewodniczącym rady doradczej Departamentu Stanu ds. handlu ludźmi).

Warto przeczytać!  Codzienna rutyna Gwyneth Paltrow dotycząca dobrego samopoczucia wywołuje ogromny sprzeciw

Od czasu opuszczenia DHS, Ballard i jego „Operacja Underground Railroad” przeprowadzali naloty i operacje żądła, takie jak te pokazane w Dźwięk Wolności, często nagrywane na wideo do wykorzystania jako materiał promocyjny. Jednak długoletni działacze walczący z handlem ludźmi źle patrzą na jego metody, które postrzegają jako nieskuteczne, a nawet przynoszące efekt przeciwny do zamierzonego. Według Foreign Policy grupa dominikańskich dziewcząt uratowanych w 2014 roku została zwolniona bez rehabilitacji i wsparcia kilka tygodni później. Meg Conley, która towarzyszyła Ballardowi podczas tego nalotu, napisała dla Slate w 2021 roku o swoich doświadczeniach i poinformowała, że ​​„praca przeciwko handlowi ludźmi, taka, która naprawdę Pracuje, nie daje natychmiastowej satysfakcji. Jest powolny i stabilny. Nie ma zwrotów akcji”. W 2020 roku Vice doszedł do wniosku na podstawie szeroko zakrojonego śledztwa Ballarda i OUR, że konkretne historie, które grupa opowiadała o wyzwalaniu dzieci od handlarzy ludźmi, były „intensywnie filmowe: odważne, heroiczne i niezwykle trudne do sprawdzenia faktów”.

Skuteczna praca przeciwko handlowi ludźmi może nie odgrywać głównych ról, ale historie OUR tak Dźwięk Wolności. W „specjalnej wiadomości”, która przewijała się w napisach końcowych filmu, Caviezel zwrócił się bezpośrednio do publiczności, przygotowując program „Podaj dalej”, który umożliwia widzom kupowanie biletów w przedsprzedaży dla innych, gdy są jeszcze w kinie , dozwolony Dźwięk Wolności wskoczyć na szczyt box office w dniu otwarcia, przewyższając Indiana Jones i tarcza przeznaczenia. („POKONALIŚMY DISNEYA,” piał propagator Pizzagate Jack Posobiec.) „Dźwięk Wolności to opowieść o bohaterze” — powiedział Caviezel — „ale nie mówię o postaci, którą gram. W tym filmie bohaterski brat i siostra pracują, by się nawzajem ocalić. To prawdziwi bohaterowie”.

Warto przeczytać!  Priyanka Chopra zamroziła swoje jaja przed randką z Nickiem Jonasem

To szlachetne uczucie, ale film nie jest nawet bliski jego urzeczywistnienia. Jest przytłaczająco skoncentrowany na Ballardzie, w pewnym momencie wypełniając ekran ogromnym zbliżeniem jego oka, podczas studiowania dysku twardego pedofila, doprowadza go na skraj łez. To on może wypowiedzieć hasło filmu, jako refren Amenrozbrzmiewały w teatrze: „Dzieci Boże nie są na sprzedaż”. (Możesz, jeśli chcesz, umieścić go na koszulce.) Nawet w filmie większość dzieci ratowanych przez Tima Ballarda jest przypadkową, anonimową gromadą ocalonych. Po jednym z kolumbijskich nalotów powiedziano mu, że uwolniono 54 dzieci, ale jego zmartwienie natychmiast skupia się na jednym zaginionym: młodej dziewczynie Rocio, której brata Miguela już uratował po tym, jak chłopiec został przemycony do USA

Ironia polega na tym, że tak samo jak Caviezel i Dźwięk WolnościDystrybutor, Angel Studios, postawił się w opozycji do głównego nurtu przemysłu rozrywkowego, opowiada historie całkowicie zgodnie z jego nakazami. Witryna Angel Studios może reklamować firmę jako „wiodącą alternatywę dla Hollywood”, ale jeśli zwolnisz Dźwięk Wolności pod logo Cannon Films i sprzedał go jako nieodkryty klasyk samoobrony z połowy lat 80., nikt nie byłby mądrzejszy. (Jedyne, czego mu brakuje, to scena, w której bohater pożądliwie wypruwa wnętrzności pedofilowi, ale to jest film familijny). Film jest trochę nijaki, ale to tylko czyni go lepszym nośnikiem wiadomości innych ludzi. A jeśli jesteś przeciwny filmowi o handlu dziećmi, co cię to czyni?

Ponieważ fragmenty artykułów krytycznych wobec Dźwięk Wolności były szeroko rozpowszechniane na Twitterze i w innych miejscach, pozwolę sobie oświadczyć dla celów tworzenia zrzutów ekranu, że jestem przeciwny handlowi dziećmi w celach seksualnych — i mogę to udowodnić. W końcu kupiłem bilet do Dźwięk Wolnościktóry według Jima Caviezela może być „the Chata Wuja Toma z 21ul wiek.” „Wierzymy, że ten film może być ogromnym krokiem naprzód w kierunku położenia kresu handlowi dziećmi” – kontynuował – „ale będzie miał taki efekt tylko wtedy, gdy obejrzą go miliony ludzi”.

I to nie tylko w dowolnym miejscu, ale w szczególności w kinach. „Kiedy przychodzisz do kina, inaczej odbierasz filmy” — wyjaśnił Caviezel, podobnie jak Nicole Kidman. „Nie ma przycisku pauzy. Nie ma żadnych zakłóceń. Wszyscy mamy doświadczenie, gdy wspólnie oglądamy film, jako społeczność”. Za te wszystkie gorące rozmowy o tym, jak film pokonał Hollywood, Dźwięk Wolności jest dziwnie zaangażowany w sukces w Hollywood warunki.




Źródło