Marketing

Wall of Productions ma na celu wypełnienie luki w ekonomii twórców, której tradycyjne firmy produkcyjne nie mogą

  • 1 marca, 2023
  • 7 min read
Wall of Productions ma na celu wypełnienie luki w ekonomii twórców, której tradycyjne firmy produkcyjne nie mogą


A od czasu pandemii biznes Wall of Productions rósł w siłę.

Ściana Produkcji” ewolucja

Firma rozpoczęła działalność jako internetowa sieć komediowa w 2015 r., a dziś jest na dobrej drodze, by stać się ramieniem produkcyjnym szerszej branży usług marketingowych. Teraz Wall of Productions jest jedną z trzech spółek zależnych obok oryginalnego Wall of Comedy (dystrybucja i marketing) i Wall of Talent (zarządzanie talentami), które działają pod parasolem Wall of Entertainment.

Ideą firmy jest dać marketerom świeże spojrzenie na ich najbardziej odwieczny problem: jak trafić w gusta ludzi, którzy już nie widzą lub nie są już zainteresowani oglądaniem typowej 30-sekundowej reklamy. Zamiast tego Wall of Productions może stworzyć wideo, czy to na YouTube, TikTok, czy nawet w serwisie streamingowym całkowicie pozbawionym reklam, które przekazuje etos marki, ale nie ma żadnych tradycyjnych cech brandingowych, do których widzowie są przyzwyczajeni w reklamie lub wideo przed filmem.

Jak zauważył Taf Makopa, dyrektor zarządzający grupy w firmie, Wall of Productions była jedną z pierwszych platform produkujących wciągające i zabawne treści związane z blokadą dla takich marek jak YouTube, Amazon Prime, Badoo, Footasylum i Azar — których filmy zostały nakręcone na iPhone’y w domu. A od czasu pandemii firma się wzmocniła, zwiększając ogólne przychody z około 500 000 GBP (601 400 USD) przed pandemią do około 3 milionów GBP (3,6 miliona USD) obecnie, z prognozami na przyszły rok na poziomie 7 milionów GBP (8,4 miliona USD).

„Udoskonaliliśmy nasze ramię produkcyjne, ponieważ jest to nasza siła” — powiedział Makopa, który zidentyfikował współzałożycieli Wade’a i Ascotta jako zaszczepiających w firmie doskonałe umiejętności produkcyjne, kreatywność i pomysły od początku.

Zapotrzebowanie na tego rodzaju ekspertyzy wydaje się rosnąć. A przynajmniej tak jest, jeśli pęd Wall of Productions jest czymś, co można kontynuować. Firma rozrosła się z 11-osobowej liczby pracowników przed pandemią do 27 osób obecnie. Wszedł Makopa grudnia 2018 r., aby ewoluować i przekształcić platformę w zrównoważony biznes. „Obecnie mamy około czterech wakatów, ale szukamy odpowiednich osób” – powiedział.

Warto przeczytać!  Austriacki region termalny finalizuje fazę wdrażania DAC

Przekroczenie granicy między rozrywką a marketingiem to trudne zadanie — to prawda coś, co marketerzy prawdopodobnie starali się udoskonalić od czasu pojawienia się telenoweli. Wall of Productions twierdzi jednak, że właśnie do tego został zaprojektowany. Widać to wyraźnie w sposobie opracowywania pomysłów dla marketerów.

Ogólna strategia Wall of Productions

W przypadku każdego programu wyprodukowanego przez Wall of Productions talent jest rozwijany i angażowany przez siostrzaną markę Wall of Talent, a gotowy produkt jest promowany przez Wall of Comedy.

„Spędziliśmy dużo czasu na opracowywaniu formatów, co pozwoliło nam utrzymać biznes” — powiedział Makopa. „Teraz wchodzą w życie, więc odlatujemy z tego sukcesu”.

Zwłaszcza, że ​​wybrane przez Wall of Productions platformy, YouTube i Instagram, przechodzą obecnie poważne zmiany strukturalne i strategiczne — żadna z nich nie jest łatwym zadaniem dla każdego marketera.

Ale bycie stosunkowo małą rybką w dość dużym stawie nie zniechęciło Makopy i jego zespołu do konkurowania o budżety z większymi konkurencyjnymi agencjami. Właściwie on wierzy, że za kilka lat będzie to o wiele bardziej sprawiedliwa walka.

„Tradycyjna telewizja umiera i to działa na naszą korzyść” – powiedział. „Marki wydają teraz więcej na digital, więc rynek rośnie dla nas. Wydaje się, że wszyscy są teraz na naszym boisku, czyli tam, gdzie byliśmy siedem lat temu. Czekaliśmy na nadejście tego trendu”.

Warto przeczytać!  Wykorzystaj w pełni renesans modelowania Marketing Mix

Dokładnie to zauważył Ali Mankani, współproducent kreatywny w Z2C Limited, akceleratorze przedsięwzięć dla marketingowych startupów technologicznych. Wyjaśnił, że od czasu covidu wzrost oglądalności treści over-the-top i treści cyfrowych wzrósł wykładniczo i nadal rośnie z roku na rok.

„Marki bardziej uciekają się do subtelnych integracji treści markowych, aby generować świadomość bez zakłócania oglądania przez konsumentów” — powiedział Mankani. „Ekspozycja marek znacznie wzrasta, gdy marki zyskują wirusowość dzięki treściom osób trzecich, które są bardziej udostępniane społecznie i możliwe do odniesienia dla współczesnej publiczności”.

Weźmy na przykład flagowy program Wall of Productions dla Footasylum zatytułowany „Does The Shoe Fit?”, który po raz pierwszy wyemitowano w 2020 r. Długość odcinków wahała się od nieco ponad siedmiu minut do zaledwie 18 minut, w zależności od treści, odcinka i strukturę potrzebną do stworzenia najlepszego filmu. 27 filmów z programu zgromadziło do tej pory prawie 23 miliony wyświetleń.

„Wiele firm produkcyjnych przed nami wie, jak tworzyć reklamy o określonej długości, ale my tworzymy treści tak długie lub tak krótkie, jak to konieczne. I to jest obce sposobowi myślenia innych firm” – powiedział Makopa. „Nie martwimy się długością treści. Naszym głównym celem jest zaangażowanie i utrzymanie tego fragmentu treści”.

Podczas gdy YouTube i Instagram najlepiej służą biznesowi i jego głównym odbiorcom, Wall of Productions inwestuje teraz znacznie więcej czasu w TikTok, zwłaszcza biorąc pod uwagę jego szybki wzrost, jego założenie koncentrowało się na krótkich filmach i, oczywiście, jego intensywnym użyciu wśród pokolenia Z.

Tworzenie pakiety obejmujące różne platformy

Pomimo dodania kolejnej sieci społecznościowej do swojego miksu mediów, sedno procesu twórczego zespołu Wall of Productions nie uległo zmianie. Makopa wyjaśnił, że kiedy marka przedstawia zespołowi brief, ludzie w nim pracują wszystkie poziomy w każdym dziale przygotowują pomysły na spotkanie poświęcone pomysłom, a najlepsze pomysły są przedstawiane klientowi.

Warto przeczytać!  Nieformalny catering przechodzi gruntowną metamorfozę

„Wrócimy i udoskonalimy wybrany pomysł na podstawie opinii klienta — tutaj nasz scenarzysta, szef produkcji, producent, reżyser i menedżerowie talentów spotykają się, aby naprawdę rozwinąć pomysł” — powiedział Makopa. „Nasze treści muszą się wyróżniać, dlatego nasze możliwości są nieograniczone — to jeden z powodów, dla których nasi klienci lubią nasze podejście”.

W porównaniu z tradycyjnymi agencjami produkcyjnymi, Wall of Productions ma kluczową, unikalną zaletę, powiedział Mankani.

„Dzięki ujednoliconej strukturze wewnętrznej, która obsługuje produkowane treści, od pomysłu po wykonanie i dostawę, mogą realizować bardziej ukierunkowane kampanie treści markowych na najwyższym poziomie dla swoich klientów, zmniejszając koszty pozyskiwania talentów, produkcji i dystrybucji, pomagając osiągają lepsze marże” – dodał Mankani.

Najważniejszym aspektem procesu twórczego Wall of Productions jest jednak zapewnienie, że każdy pomysł może obsługiwać więcej niż jedną platformę.

„To nigdy nie jest pomysł na TikToka, YouTube czy telewizję. Treść musi działać na co najmniej dwóch platformach i być trwała” – powiedział Makopa.

Ta strategia wymaga głębokiego zrozumienia każdej platformy i odbiorców. W związku z tym Makopa powiedział, że tak bardzo angażuje się w uzyskiwanie opinii, czy to pytając kolegów z branży o opinie, zagłębiając się w komentarze na temat treści, czy przeprowadzając podsumowanie zespołu po każdej sesji zdjęciowej i po premierze programu.

„Mamy oczekiwania co do tego, jak naszym zdaniem ludzie powinni zareagować” — powiedział Makopa. „Jeśli ktoś mówi, że film nie jest świetny, jest coś w produkcie, nad czym musimy popracować”.


Źródło