Rozrywka

Warner Bros. Discovery pozywa wytwórnię Paramount za prawa do transmisji strumieniowej „South Park”.

  • 24 lutego, 2023
  • 4 min read
Warner Bros. Discovery pozywa wytwórnię Paramount za prawa do transmisji strumieniowej „South Park”.


Stan Marsh, Kyle Broflovski, Eric Cartman i Kenny McCormick biorą udział w The Paley Center for Media prezentując specjalną retrospektywę na cześć 20 sezonów „South Park” w The Paley Center for Media 1 września 2016 r. w Beverly Hills w Kalifornii.

Tibrina Hobson | Obrazy Getty’ego

Warner Bros. Discovery pozwał Paramount Global, chcąc wyegzekwować prawa do transmisji strumieniowej „South Park”, przygotowując grunt pod prawną bitwę między dwoma gigantami medialnymi w miarę nasilania się wojen strumieniowych.

W piątek Warner Bros. Discovery złożył pozew przeciwko Paramount, South Park Digital Studios i MTV Entertainment, domagając się setek milionów dolarów za to, co uważa za naruszenie umowy.

Warner powiedział, że zgodził się w 2019 roku zapłacić ponad 500 milionów dolarów, czyli około 1,69 miliona dolarów za odcinek, za licencję na „South Park”, długoletnią kreskówkę z wulgarnymi dziećmi ze szkoły podstawowej, która była emitowana w sieci telewizji kablowej Paramount Comedy Central dla dziesięcioleci, dla własnej platformy streamingowej HBO Max.

W zgłoszeniu stwierdzono, że podczas przetargu na prawa do „South Park” Paramount rzekomo zapytał, czy Warner Bros. Discovery rozważy udostępnienie praw do programu dla własnej usługi przesyłania strumieniowego Paramount.

Warto przeczytać!  Katie Gallagher, nowojorska projektantka, która ubrała Lady Gagę, została śmiertelnie odurzona: policjanci

„Warner / HBO odrzucił propozycję jako„ nie startującą ””, zgodnie z pozwem.

Jednak Warner zarzucił w swoim pozwie, że Paramount wycofał się z umowy i wstrzymał promocje „South Park” i inne powiązane treści. Pozew wskazuje na własną raczkującą usługę przesyłania strumieniowego Paramount, Paramount +, jako powód.

Rzecznik Paramount zaprzeczył twierdzeniom Warnera w piątkowym pozwie, dodając, że Warner przestał płacić opłaty licencyjne.

„Uważamy, że te roszczenia są bezpodstawne i czekamy na wykazanie tego w procesie prawnym” – powiedział rzecznik Paramount w oświadczeniu. „Zauważamy również, że Paramount nadal przestrzega umowy stron, dostarczając nowe odcinki South Park do HBO Max, pomimo faktu, że Warner Bros. Discovery zawiódł i odmówił uiszczenia opłat licencyjnych, które jest winien Paramount za odcinki, które już zostały zostało dostarczone i które HBO Max nadal transmituje”.

Chociaż umowa przewidywała, że ​​HBO Max otrzyma pierwsze odcinki najnowszego sezonu „South Park” w 2020 roku, Paramount powiedział, że powiadomił Warnera w marcu, że wstrzyma produkcję sezonu w wyniku pandemii

Warner twierdzi następnie, że „South Park” i jego twórcy posunęli się naprzód w produkcji innych rodzajów treści, takich jak dwa programy specjalne o tematyce pandemicznej, które były emitowane między wrześniem 2020 r. a marcem 2021 r.

Warto przeczytać!  Dua Lipa zaskoczyła fanów, występując z australijską ikoną Tame Impala w „niezapomnianym” duecie podczas długo oczekiwanego występu na Glastonbury

Warner dalej twierdzi, że plan był w trakcie prac, gdy MTV, spółka zależna Paramount, podpisała umowę z twórcami „South Park” w 2021 roku, która wymagała ekskluzywnych treści dla Paramount +, podobno wartych 900 milionów dolarów.

„Uważamy, że Paramount i South Park Digital Studios rozpoczęły wieloletni plan nieuczciwych praktyk handlowych i oszustw, rażąco i wielokrotnie łamiąc naszą umowę, która wyraźnie dała HBO Max wyłączne prawa do transmisji strumieniowej istniejącej biblioteki i nowych treści z popularnej animowanej komedia Park Południowy”, powiedział rzecznik Warner Bros. Discovery w piątkowym oświadczeniu.

Ostateczna rozgrywka ma miejsce, gdy usługi przesyłania strumieniowego walczą o subskrybentów i chcą osiągnąć rentowność w najbliższej przyszłości. Firmy medialne wydają miliardy dolarów na treści, aby przyciągnąć klientów, a ostatnio zaczęły ciąć koszty, ponieważ zwiększona konkurencja doprowadziła do spowolnienia wzrostu liczby abonentów.

W tym tygodniu Warner Bros. Discovery odnotował dużą stratę w swoich kwartalnych zyskach, ponieważ firma stoi w obliczu osłabienia rynku reklamowego, co odbiło się na jej dochodach. Firma powiedziała jednak, że dodała 1,1 miliona globalnych abonentów transmisji strumieniowych, co daje łączną liczbę 96,1 miliona dla usług, w tym HBO Max i Discovery +. Straty w branży przesyłania strumieniowego również zmniejszyły się do 217 milionów dolarów w tym okresie, co oznacza „poprawę o 511 milionów dolarów rok do roku”.

Warto przeczytać!  Ci szefowie kuchni i restauracje z Los Angeles i Orange County zdobyli nagrody przewodnika Michelin

Warner Bros. Discovery planuje wiosną uruchomić połączoną usługę przesyłania strumieniowego HBO Max i Discovery+.

Tymczasem Paramount powiedział w zeszłym tygodniu, że Paramount + osiągnął 56 milionów subskrybentów w ostatnim kwartale. Firma planuje podnieść cenę swojej usługi przesyłania strumieniowego, łącząc Paramount + i Showtime jeszcze w tym roku. Paramount powiedział również, że miał na to wpływ trudny rynek reklamowy.


Źródło