Warner Bros. Discovery pozywa wytwórnię Paramount za prawa do transmisji strumieniowej „South Park”.
Stan Marsh, Kyle Broflovski, Eric Cartman i Kenny McCormick biorą udział w The Paley Center for Media prezentując specjalną retrospektywę na cześć 20 sezonów „South Park” w The Paley Center for Media 1 września 2016 r. w Beverly Hills w Kalifornii.
Tibrina Hobson | Obrazy Getty’ego
Warner Bros. Discovery pozwał Paramount Global, chcąc wyegzekwować prawa do transmisji strumieniowej „South Park”, przygotowując grunt pod prawną bitwę między dwoma gigantami medialnymi w miarę nasilania się wojen strumieniowych.
W piątek Warner Bros. Discovery złożył pozew przeciwko Paramount, South Park Digital Studios i MTV Entertainment, domagając się setek milionów dolarów za to, co uważa za naruszenie umowy.
Warner powiedział, że zgodził się w 2019 roku zapłacić ponad 500 milionów dolarów, czyli około 1,69 miliona dolarów za odcinek, za licencję na „South Park”, długoletnią kreskówkę z wulgarnymi dziećmi ze szkoły podstawowej, która była emitowana w sieci telewizji kablowej Paramount Comedy Central dla dziesięcioleci, dla własnej platformy streamingowej HBO Max.
W zgłoszeniu stwierdzono, że podczas przetargu na prawa do „South Park” Paramount rzekomo zapytał, czy Warner Bros. Discovery rozważy udostępnienie praw do programu dla własnej usługi przesyłania strumieniowego Paramount.
„Warner / HBO odrzucił propozycję jako„ nie startującą ””, zgodnie z pozwem.
Jednak Warner zarzucił w swoim pozwie, że Paramount wycofał się z umowy i wstrzymał promocje „South Park” i inne powiązane treści. Pozew wskazuje na własną raczkującą usługę przesyłania strumieniowego Paramount, Paramount +, jako powód.
Rzecznik Paramount zaprzeczył twierdzeniom Warnera w piątkowym pozwie, dodając, że Warner przestał płacić opłaty licencyjne.
„Uważamy, że te roszczenia są bezpodstawne i czekamy na wykazanie tego w procesie prawnym” – powiedział rzecznik Paramount w oświadczeniu. „Zauważamy również, że Paramount nadal przestrzega umowy stron, dostarczając nowe odcinki South Park do HBO Max, pomimo faktu, że Warner Bros. Discovery zawiódł i odmówił uiszczenia opłat licencyjnych, które jest winien Paramount za odcinki, które już zostały zostało dostarczone i które HBO Max nadal transmituje”.
Chociaż umowa przewidywała, że HBO Max otrzyma pierwsze odcinki najnowszego sezonu „South Park” w 2020 roku, Paramount powiedział, że powiadomił Warnera w marcu, że wstrzyma produkcję sezonu w wyniku pandemii
Warner twierdzi następnie, że „South Park” i jego twórcy posunęli się naprzód w produkcji innych rodzajów treści, takich jak dwa programy specjalne o tematyce pandemicznej, które były emitowane między wrześniem 2020 r. a marcem 2021 r.
Warner dalej twierdzi, że plan był w trakcie prac, gdy MTV, spółka zależna Paramount, podpisała umowę z twórcami „South Park” w 2021 roku, która wymagała ekskluzywnych treści dla Paramount +, podobno wartych 900 milionów dolarów.
„Uważamy, że Paramount i South Park Digital Studios rozpoczęły wieloletni plan nieuczciwych praktyk handlowych i oszustw, rażąco i wielokrotnie łamiąc naszą umowę, która wyraźnie dała HBO Max wyłączne prawa do transmisji strumieniowej istniejącej biblioteki i nowych treści z popularnej animowanej komedia Park Południowy”, powiedział rzecznik Warner Bros. Discovery w piątkowym oświadczeniu.
Ostateczna rozgrywka ma miejsce, gdy usługi przesyłania strumieniowego walczą o subskrybentów i chcą osiągnąć rentowność w najbliższej przyszłości. Firmy medialne wydają miliardy dolarów na treści, aby przyciągnąć klientów, a ostatnio zaczęły ciąć koszty, ponieważ zwiększona konkurencja doprowadziła do spowolnienia wzrostu liczby abonentów.
W tym tygodniu Warner Bros. Discovery odnotował dużą stratę w swoich kwartalnych zyskach, ponieważ firma stoi w obliczu osłabienia rynku reklamowego, co odbiło się na jej dochodach. Firma powiedziała jednak, że dodała 1,1 miliona globalnych abonentów transmisji strumieniowych, co daje łączną liczbę 96,1 miliona dla usług, w tym HBO Max i Discovery +. Straty w branży przesyłania strumieniowego również zmniejszyły się do 217 milionów dolarów w tym okresie, co oznacza „poprawę o 511 milionów dolarów rok do roku”.
Warner Bros. Discovery planuje wiosną uruchomić połączoną usługę przesyłania strumieniowego HBO Max i Discovery+.
Tymczasem Paramount powiedział w zeszłym tygodniu, że Paramount + osiągnął 56 milionów subskrybentów w ostatnim kwartale. Firma planuje podnieść cenę swojej usługi przesyłania strumieniowego, łącząc Paramount + i Showtime jeszcze w tym roku. Paramount powiedział również, że miał na to wpływ trudny rynek reklamowy.