Technologia

Warner Bros. omawia „lotne” gry na konsole AAA, skupi się na grach free-to-play i urządzeniach mobilnych

  • 5 marca, 2024
  • 4 min read
Warner Bros. omawia „lotne” gry na konsole AAA, skupi się na grach free-to-play i urządzeniach mobilnych


Podczas niedawnego wystąpienia w Morgan Stanley szef gier Warner Bros. Discovery, JB Perrette, omówił niektóre strategie firmy dotyczące gier na przyszłość, obejmujące więcej gier dostępnych na żywo, mobilnych i darmowych.

Powiedział: „Koncentrujemy się na grach jako obszarze, w którym naszym zdaniem istnieje o wiele więcej możliwości rozwoju, które możemy wykorzystać dzięki posiadanej przez nas własności intelektualnej i niektórym możliwościom, jakie mamy w studiu, w którym jesteśmy wyjątkowi pozycję zarówno jako wydawca, jak i twórca gier.”

Perrette powiedział, że ostatnia produkcja WBD w zakresie gier skupia się na grach AAA na konsole i to wspaniale, gdy gra taka jak Hogwarts Legacy sprzedaje się w 22 milionach egzemplarzy i staje się najlepiej sprzedającą się grą roku, ale tego rodzaju sukces nigdy nie jest gwarantowany, jak powiedział Perrette był rynkiem „niestabilnym”. Podkreślił, że jedna z ostatnich dużych gier WBD, Suicide Squad: Kill the Justice League, była dla firmy rozczarowaniem.

Zatem plan na przyszłość, powiedział, zakłada pomoc w zmniejszeniu zmienności poprzez skupienie się na podstawowych franczyzach i przeniesienie przynajmniej części z nich do przestrzeni mobilnej i darmowej, a także dalsze inwestowanie w gry udostępniane na żywo, które ludzie grać i wydawać pieniądze przez dłuższy czas. Pomoże to WBD w generowaniu bardziej stałych przychodów, powiedział, a następnie drażnił się, że w tym roku WBD wyda kilka nowych mobilnych gier free-to-play. Warto również zauważyć, że to, że WBD może wkroczyć w nowe miejsca, nie musi to koniecznie oznaczać, że przestanie tworzyć duże gry AAA dla jednego gracza.

Warto przeczytać!  Powrót Hoi Poi, Ultra Instinct Goku i nie tylko

„Zamiast wypuszczać jednorazową grę na konsolę, jak możemy opracować grę na przykład związaną z Dziedzictwem Hogwartu lub Harrym Potterem, czyli usługą na żywo, w której ludzie mogą mieszkać, pracować, budować i bawić się w tym świecie na bieżąco?” powiedział.

Perrette dodał dalej, że WBD ma wyjątkową pozycję, ponieważ ma popularne marki – jako największe wymienił Mortal Kombat, Game of Thrones, Harry Potter i DC – a także 11 różnych wewnętrznych studiów zajmujących się tworzeniem gier. Zażartował również, że WBD ma „strategiczny plan inwestycyjny”, który ma pomóc w zwiększeniu sukcesu przyszłych gier, dodając, że firma niedawno zatrudniła osobę do pomocy w zarządzaniu marką i zrównoważonym rozwoju.

Perrette powiedział, że jeśli WBD będzie w stanie to osiągnąć, spodziewa się, że gry przyniosą firmie „znaczący rozwój” w nadchodzących latach. Tworzenie gier wymaga jednak czasu, dlatego Perrette przestrzegł, że firma kładzie już podwaliny pod zwroty, które mogą nastąpić w latach 2025, 2026 i 2027.

Perrette dodał dalej, że nie ma pojęcia, jak krajobraz gier będzie ewoluował z biegiem czasu, ale wierzy, że posiadanie praw własności intelektualnej i studiów może pomóc WBD odnieść sukces tam, gdzie inni mogą nie. Podkreślił także, że wirtualna rzeczywistość i „wirtualne światy” to miejsca, których skala i zastosowanie będą w przyszłości „zwiększane”.

Warto przeczytać!  Google Pixel 9 otrzymuje panel LTPO w Indiach, Malezji i innych krajach

Niektóre z nadchodzących gier wideo WBD obejmują grę Quidditch o Harrym Potterze i tytuł Wonder Woman od twórców Shadow of Mordor.

Podejście WBD do gier bardzo różni się od podejścia Disneya. Firma wiele lat temu sama opracowywała i wydawała gry, ale obecnie udziela licencji na swoje franczyzy innym firmom. Na przykład Disney właśnie zapłacił Epic 1,5 miliarda dolarów za przeniesienie swoich franczyz do Fortnite.

Disney współpracuje także z różnymi firmami, w tym z EA, Ubisoft, Zynga i Quantic Dream przy grach Star Wars, a także ma umowę z Microsoft/Bethesdą na Indiana Jones oraz Great Circle i Blade.


Źródło