Warner Bros. pozywa Paramount w związku z kontraktem na „South Park”.
Twórcy „South Park” zrezygnowali z umowy o wartości ponad pół miliarda dolarów z HBO i jej spółką macierzystą, aby podpisać jeszcze bardziej lukratywną umowę z Paramount, aby stać się markową ofertą swojej usługi przesyłania strumieniowego, pozew, który złożył Warner Bros. na Manhattanie twierdzi.
HBO Max, którego spółką macierzystą jest WarnerMedia Direct, twierdzi, że przelicytowało wielu konkurentów, aby podpisać umowę z South Park Digital Studios (SPDS) w 2019 roku.
Warner Bros. twierdzi, że ta umowa o wartości ponad 500 milionów dolarów, ogłoszona z wielką pompą na stronie Comedy Central, dała im wyłączne prawa do transmisji strumieniowej całej biblioteki serialu oraz trzech nowych sezonów.
Następnie, jak twierdzi firma, Paramount opracował plan zwabienia franczyzy „South Park” do nowej usługi przesyłania strumieniowego – i obejścia zobowiązań umownych serialu poprzez „kampanię słownych oszustw”.
„Aby to osiągnąć, pozwani wykorzystali sztuczki gramatyczne, charakteryzując nowe treści jako„ filmy ”,„ filmy ”lub„ wydarzenia ”, aby ominąć zobowiązania umowne SPDS”, stwierdza pozew.
Oskarżonymi są Paramount Global, South Park Digital Studios i MTV Entertainment Studios.
HBO mówi, że do 2021 roku „South Park” nie dostarczył żadnego z 22-minutowych odcinków sezonu 24, które obiecano w ramach umowy. Paramount ogłosił uruchomienie usługi przesyłania strumieniowego na początku tego samego roku.
Niecałe sześć miesięcy po uruchomieniu Paramount+ dyrektor omówił plan „pomóc napędzać” platformę przez „South Park” i powiedział:[f]Ranchyzacja treści markizowych, takich jak South Park… jest sercem [their] strategię dalszego rozwoju Paramount+”, zgodnie z pozwem.
Warner Bros. mówi, że MTV, pośrednio zależna Paramount, ogłosiła zawarcie umowy z twórcami „South Park” Treyem Parkerem i Mattem Stone’em 21 sierpnia 2021 r.
„Jak Stone opisał to publicznie:„ mamy teraz pieprzone pieniądze ”- stwierdza pozew.
Dla Warner Bros. umowa opierała się na retorycznym lekceważeniu, aby odróżnić treści Paramount od ekskluzywnych treści HBO.
„W szczególności MTV publicznie ogłosiło, że w ramach umowy Paramount+ 14 „filmów stworzonych do przesyłania strumieniowego” (w przeciwieństwie do „odcinków” lub „wydarzeń”) będzie miało swoją premierę w Paramount+, zaczynając od dwóch „filmów” w 2021 r. pozew zarzuca.
Ale Warner Bros. twierdzi, że te „filmy” były „zasadniczo podobne” do „Pandemic Specials” dostarczonych HBO jako licencjonowane treści.
„Wszystkie cztery odcinki zawierały kultowe postacie z poprzednich 23 sezonów South Park, dotyczyły podobnej tematyki (COVID) i miały podobny czas trwania (około 50-60 minut na odcinek)”, mówi pozew.
„Niewiarygodne, to nie była jedyna dwulicowość oskarżonych w odniesieniu do treści post-COVID”, kontynuuje. „Kiedy MTV i Paramount+ ogłosiły zawartość Post-COVID, początkowo określiły odcinki jako„ filmy ”. Kiedy jednak WB zwróciło uwagę, że wykorzystanie kontynuacji filmu South Park: Bigger, Longer & Uncut wymaga pisemnej zgody WB na mocy umowy z 1998 r., MTV, w sprawie informacji i przekonań, we współpracy z Paramount i SPDS, zmieniło swoją charakterystykę Post- COVID Treść od „filmów” do „wydarzeń”.
Obejmowały one „wielkie” Pandemic Specials zatytułowane „The Streaming Wars Part 1” i „The Streaming Wars Part 2”.
Warner Bros. żąda ponad 200 milionów dolarów odszkodowania za pięć przyczyn powództw związanych z domniemanym naruszeniem umowy.
Paramount nie odpowiedział natychmiast na e-mail z prośbą o komentarz.
Przeczytaj pozew poniżej: