Rozrywka

Warner Bros. zmienia decyzję w sprawie „Kojot kontra Acme” po buncie filmowców – The Hollywood Reporter

  • 13 listopada, 2023
  • 6 min read
Warner Bros. zmienia decyzję w sprawie „Kojot kontra Acme” po buncie filmowców – The Hollywood Reporter


Z szybkością porównywalną z Road Runnerem Warner Bros. Discovery zmieniło decyzję o zakopaniu Kojot kontra Acme.

Studio umożliwi teraz reżyserowi Dave’owi Greenowi kupowanie jego hybrydowego filmu akcji i animacji innym potencjalnym nabywcom, zamiast odkładać projekt na półkę w celu uzyskania ulgi podatkowej, Reporter z Hollywood potwierdził. Mówi się, że Amazon jest konkurentem w tym miksie, a pokazy dla potencjalnych nabywców odbędą się w tym miesiącu. Krążek do hokeja jako pierwszy przekazał wiadomość o odwróceniu sytuacji.

Przesunięcie następuje kilka dni po Reporter z Hollywood przekazał tę wiadomość Kojot kontra Acme stałby się trzecim już nakręconym filmem Warnera, który został odłożony na półkę po wcześniejszym anulowaniu prawie ukończonych projektów Dziewczyna nietoperz I Scoobie! Wakacyjne nawiedzenie w sierpniu 2022 r.

Po Dziewczyna nietoperz I Scoobie! zostali porzuceni, grupa filmowców mających interesy w studiu uruchomiła łańcuch SMS-ów – swego rodzaju grupę wsparcia – aby podzielić się swoimi nadziejami i obawami, a także zachętami i wskazówkami dotyczącymi poruszania się po studiu. Wszyscy mieli jedno pytanie: co się dzieje z ich filmami?

The Kojot odwołanie zmartwiło społeczność twórczą może nawet bardziej niż Dziewczyna nietoperz I Scoobie!, ponieważ uznano je za jednorazową zmianę strategii, która nigdy się nie powtórzy. Według źródeł, po Kojot kontra Acme W zeszłym tygodniu rozeszła się wieść o tym, że kilku filmowców poleciło przedstawicielom, aby odwoływali spotkania w sprawie ksiąg z Warners. Ale teraz to Kojot może w końcu znaleźć nowy dom, ci filmowcy przyjmują podejście wyczekujące.

Warto przeczytać!  Horoskop na tydzień 19 marca 2023, Horoskop tygodniowy

W przeciwieństwie do innych filmów anulowanych przez Warners, Kojot kontra Acme został w pełni ukończony i wielokrotnie testowany w latach 90-tych. (Zwycięzca za najlepsze zdjęcie ArgoZarówno Deadpool filmy i pierwszy Obecność należą do filmów, które również testowano w latach 90.) Według źródeł, które widziały film — w którym występują Will Forte, John Cena i Lana Condor — Kojot kontra Acme to rozrywka w stylu popcornu, która zadowoli tłumy.

Kojot kontra Acme to świetny film” – napisał na Twitterze scenarzysta i reżyser BenDavid Grabinski, który współpracował z Greenem Szczęśliwie. „Najlepszy w swoim rodzaju od tamtej pory [Who Framed] Królik Roger … Główni bohaterowie są bardzo sympatyczni. To pięknie nakręcone. Animacja jest świetna. Zakończenie sprawia, że ​​wszyscy płaczą. Myślałem, że celem tego biznesu jest kręcenie hitowych filmów?

Po Dziewczyna nietoperz został odłożony na półkę, pojawiła się narracja, że ​​film został porzucony, ponieważ nie był zbyt dobry. „Naszym zadaniem jest ochrona marki DC i właśnie to zamierzamy zrobić” – zadeklarował dyrektor generalny Warner Bros. Discovery, Zaslav, podczas rozmów telefonicznych z inwestorami w 2022 r., kilka dni po anulowaniu. Peter Safran, który później został szefem DC Studios Dziewczyna nietoperz został odłożony na półkę, stwierdził, że zespół odpowiedzialny za film jest utalentowany, ale to wszystko Dziewczyna nietoperz „nie można było opublikować” w uwagach dla prasy w styczniu.

Przyjaciele Greena z branży zmobilizowali się, aby zapobiec szkodzeniu reputacji tego rodzaju wiadomości Kojot kontra Acme. Według źródeł, w tym tygodniu na terenie Warners nadal planowany jest „pokaz pogrzebowy”, choć „pogrzeb” nie jest już trafnym określeniem projektu, który może zyskać nowe życie.

Warto przeczytać!  Lesnar w meczu Omos; Plotki WWE na temat Vince'a McMahona, Reignsa, Cody'ego Rhodesa i Bad Bunny'ego

„Nie wiem, jak można obejrzeć ten film, a potem stwierdzić: «To nie mogło mi się przytrafić»” – mówi Brian Duffield, reżyser stojący za śpiącym hitem Hulu Nikt Cię nie uratuje. Duffield nie brał w tym udziału Kojot kontra Acmeale przyjaźni się z Greenem i dawał notatki na temat filmu.

Mówi, że frustrację Duffielda stanowiło to, że Green zrobił wszystko, o co go poproszono: dostarczył film, który według źródeł kosztował 72 miliony dolarów, zgodnie z budżetem. Uzyskał odpowiednie wyniki w testach. Przeprowadził się nawet od przyjaciół i rodziny do Londynu na 18 miesięcy, aby zaoszczędzić studio na kosztach postprodukcji. Wszystko po to, by zobaczyć, jak jego film spada w przepaść.

Duffield w to wierzy Kojot można zarobić – z pewnością więcej niż na odpisie podatku.

„Myślę, że Kojot jest naprawdę podobny do lalka Barbie na wiele sposobów” – mówi Duffield. „Bawią się ikonografią w naprawdę zabawny, przypominający popcorn sposób”.

Doświadczeni reżyserzy filmowi przyznają, że odłożenie filmu na półkę w celu uzyskania ulgi podatkowej – oraz uniknięcie kosztów dystrybucji i marketingu – może poprawić wyniki kwartału, ale może być krótkowzroczne w przypadku studia zajmującego się budowaniem franczyzy i majątku.

Decyzja ta była następstwem gwałtownego zwrotu w branży po złotym wieku boomu na streaming, w którym studia wydały bezprecedensowe miliardy na treści, zwłaszcza tytuły związane ze znanym adresem IP, takie jak Kojot kontra Acme. Niektórzy postrzegali bezwzględność Warnera jako nie tyle nowy sposób złego traktowania talentów, ile powrót do dawnego Hollywoodu.

Warto przeczytać!  Komedia Adama Pally'ego i Steph Curry „Mr. „Throwback” otrzymuje paw odbioru

„Pomysł, że byłoby tam małe okienko, w którym wiele osób mogłoby spróbować wielu rzeczy, których w normalnych okolicznościach nie spróbowaliby, jest to anomalia” – powiedział jeden z czołowych scenarzystów i producentów. „Wersja z czerwonymi zębami i pazurami [conducting business]paskudność – myślę jest to norma.”

Mimo to łatwo sobie wyobrazić, że jeśli twórca cieszący się dużym zainteresowaniem ma w zasadzie taką samą możliwość wyboru w przyszłości współpracy z Warners lub innym studiem, to agresywne strategie podatkowe Zaslava mogą spowodować prawdziwą pauzę – nawet w przypadku odwrócenia sytuacji. Zaslav wcześniej cofnął niepopularną decyzję – patroszenie TCM – po protestach ze strony twórców, w tym Stevena Spielberga, Martina Scorsese i Paula Thomasa Andersona.

Co ciekawe, fabuła Kojot kontra Acme podąża za niemym, zawsze zdeterminowanym Wilem E. Coyotem, który łączy siły z prawnikiem (Forte) w walce z wielką korporacją ACME. Podobnie jak w kreskówkach, Coyote kupuje urządzenia ACME, aby spróbować zabić Road Runnera, ale nigdy nie działają poprawnie i często gwałtownie eksplodują. Innymi słowy, trzeci film Warners odłożony na półkę to historia słabszego, który mierzy się z bezduszną firmą, której dyrektorzy nie zdają sobie sprawy, że wysadzenie jej produktów w twarz może mieć realne konsekwencje.

—Pamela McClintock przyczyniła się do powstania tej historii.


Źródło