Podróże

Wczasowicze wezwali do zachowania ostrożności po wzroście kosztów wynajmu samochodu w całej Europie

  • 12 maja, 2023
  • 6 min read
Wczasowicze wezwali do zachowania ostrożności po wzroście kosztów wynajmu samochodu w całej Europie




Wczasowicze są proszeni o zachowanie ostrożności podczas wsiadania za kierownicę wynajętego samochodu na wakacje tego lata, po tym jak ceny w całej Europie gwałtownie wzrosły.

Średni koszt wynajmu samochodu w niektórych popularnych europejskich destynacjach tego lata będzie ponad dwukrotnie wyższy niż poprzednio, co sprawi, że najnowsze badania firmy Who będą miały kluczowe znaczenie dla podróżujących.

Mistrz konsumentów przeanalizował dane Zest Car Rental i stwierdził, że tygodniowy wynajem samochodu w sierpniu będzie kosztował średnio o 77 procent więcej w tym roku w porównaniu z 2019 r.

Ceny wzrosły o 100 procent na Cyprze, o 106 procent w Wielkiej Brytanii, a wzrost o 126 procent można zaobserwować we Włoszech, gdzie tygodniowy czynsz w sierpniu wzrósł ze średniej 209 funtów do 473 funtów.

Najdroższym krajem do wynajęcia samochodu są Stany Zjednoczone, gdzie tygodniowy wynajem prawdopodobnie obniży zwiedzających średnio o oszałamiające 546 funtów, co oznacza wzrost o 92 procent od 2019 r.

Nazwy gospodarstw domowych Alamo (72 procent), Enterprise (72 procent) i Hertz (71 procent) zajęły odpowiednio trzecie i piąte miejsce (zdjęcie pliku)
Średni koszt wynajmu samochodu w niektórych popularnych europejskich miejscach docelowych będzie ponad dwukrotnie wyższy niż poprzednio (zdjęcie pliku)

Chociaż ceny są nieznacznie niższe niż w zeszłym roku, utrzymujący się wysoki popyt i wyczerpane zapasy oznaczają, że ceny ustabilizowały się na poziomach znacznie wyższych niż przed Covid.

Który? przyjrzał się liczbom dotyczącym ponad 8000 wynajmów w dziewięciu popularnych wakacyjnych destynacjach, w tym we Włoszech, Grecji i Hiszpanii.

Osobno mistrz konsumentów przeprowadził ankietę wśród prawie 2700 Who? członków, prosząc ich o ocenę firm wynajmujących samochody i pośredników w oparciu o szereg kryteriów, w tym przejrzystość dodatkowych opłat, wiek, przebieg i stan samochodu, obsługę klienta i stosunek jakości do ceny.

Warto przeczytać!  6 najlepszych miejsc, do których Kanadyjczycy powinni udać się tego lata w ramach niedrogiego wypoczynku

Ponieważ prawie połowa respondentów (47 procent) twierdzi, że martwi się, że ich wypożyczalnia może ich wykorzystać, ważne jest, aby konsumenci mogli dokonywać rezerwacji tego lata bez obaw.

Podróżujący na Wyspy Kanaryjskie są szczególnie dobrze obsługiwani, ponieważ na wyspach znajdują się jedyne dwie wypożyczalnie samochodów, które otrzymały nagrodę Which? Rekomendowany status dostawcy w tym roku, Auto Reisen i Cicar.

Oba uzyskały wyjątkowe oceny klientów na poziomie 91 procent i otrzymały pięć gwiazdek w kategoriach, w tym przejrzystości dodatkowych opłat, łatwości rezygnacji z tych dodatkowych opłat, przejrzystości ostatecznego kosztu wynajmu, obsługi klienta oraz tego, jak dobrze opisano dopasowana rzeczywistość.

Nazwy gospodarstw domowych Alamo (72 procent), Enterprise (72 procent) i Hertz (71 procent) zajęły odpowiednio trzecie i piąte miejsce.

Firmy siostrzane Alamo i Enterprise otrzymały w dużej mierze pozytywne recenzje od respondentów.

Firma Enterprise została nagrodzona przez podróżnych pięcioma gwiazdkami zarówno za rekordowe uszkodzenia samochodów, jakie otrzymali klienci, jak i za wiek, stan i przebieg ich pojazdów, i uzyskała nie mniej niż trzy gwiazdki w każdej z pozostałych kategorii.

Podobnie Alamo również otrzymało trzy i cztery gwiazdki, ale pokonało swoją siostrzaną firmę ceną, a klienci płacili średnio prawie 100 funtów mniej tygodniowo.

Warto przeczytać!  Najlepsze miejsca w Europie Południowej na rodzinne wakacje

Goldcar był jednym z najgorszych wyników ankiety od lat i ponownie znalazł się na dole tabeli w tym roku z ponurym wynikiem klientów wynoszącym 54 procent.

Pomimo jednych z najniższych cen ze wszystkich firm biorących udział w ankiecie, przy średniej cenie tygodniowej wynoszącej 245 GBP, firma uzyskała zaledwie dwie gwiazdki za stosunek jakości do ceny.

Ceny wzrosły o 100 procent na Cyprze, o 106 procent w Wielkiej Brytanii, a wzrost o 126 procent można zaobserwować we Włoszech (zdjęcie pliku)

Otrzymał również dwie gwiazdki za łatwość rezygnacji z opcjonalnych dodatków i obsługę klienta, a wielu respondentów komentowało techniki sprzedaży pod presją stosowane w celu zachęcenia klientów do zakupu dodatkowego ubezpieczenia w wypożyczalni. wcześniej badał.

Kwestia ta wielokrotnie pojawiała się w odpowiedziach klientów Goldcar, a jeden z nich stwierdził, że istnieje „twarda sprzedaż ubezpieczenia”, co było „rozdzierające”.

Inny stwierdził, że jego zdaniem firma ma „obsesję na punkcie sprzedaży dodatkowej ochrony”, podczas gdy inny respondent skarżył się, że musi „cierpieć przez twardą sprzedaż, która czasami stawała się bliska groźby”.

Zauważyli nawet, że widzieli innych klientów „płaczących przy biurku, kiedy poproszono ich o zapłacenie setek euro za ubezpieczenie”.

Goldcar nie był jednak w tym osamotniony. Ogólnie rzecz biorąc, jedna na siedem osób, która wykupiła dodatkową polisę ubezpieczeniową w wypożyczalni samochodów, powiedziała Która? czuli się pod dużą presją, aby to zrobić.

Rory Boland, redaktor którego? Travel, powiedział: „Podróżujący tego lata mogą spodziewać się znacznie wyższych cen za wynajem samochodu niż przed pandemią, przy dużym popycie i ciągłym niedoborze pojazdów, co podnosi koszty. Chociaż istnieją oferty, ludzie powinni unikać firm z najniższymi cenami podstawowymi, ponieważ zbyt często zostaną później ukąszeni przez ukryte opłaty.

Warto przeczytać!  Kobieta, która rzuciła pracę, aby żyć „za darmo” w drodze w vanie, mówi, że „nie zawsze są tęcze i motyle”

„Korzystaj wyłącznie z renomowanego brokera lub firmy wynajmującej, aby mieć pewność, że otrzymujesz najlepszą możliwą usługę za swoje pieniądze. Płacenie z góry, jeśli możesz, często jest ogólnie tańsze i pomaga zabezpieczyć rezerwację. Zalecamy również wykupienie ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej przed podróżą, ponieważ w przeszłości znaleźliśmy firmy wynajmujące, które sprzedawały gorsze polisy po znacznie zawyżonych cenach.

Goldcar powiedział w oświadczeniu: „Sprzedaż pod ciśnieniem jest nie do przyjęcia. Jeśli chodzi o ochronę ubezpieczeniową, oferujemy naszą ochronę premium, aby zapewnić bezproblemowy proces w przypadku wystąpienia szkody podczas wynajmu klienta.

„Klient ma oczywiście prawo do wykupienia ubezpieczenia osobno, jednak w takim przypadku zostanie obciążony za wszelkie szkody powstałe podczas wynajmu, a następnie będzie musiał ubiegać się o zwrot kosztów od wybranego dostawcy . Jest to wyjaśniane wszystkim klientom w momencie wynajmu.

Który? przeprowadziła ankietę wśród 2657 członków swojego panelu internetowego w styczniu 2023 r. na temat ich doświadczeń związanych z wynajmem samochodów w okresie od stycznia 2021 r. do stycznia 2023 r. Ocena klientów łączy w sobie ogólną satysfakcję i prawdopodobieństwo rekomendacji.


Źródło