Biznes

Według doniesień Leapmotor rozpoczyna produkcję pojazdów elektrycznych w polskiej fabryce Stellantis

  • 17 czerwca, 2024
  • 4 min read
Według doniesień Leapmotor rozpoczyna produkcję pojazdów elektrycznych w polskiej fabryce Stellantis


Według Reutersa, pierwsze małe pojazdy elektryczne Leapmotor T03 zjechały z fabryki Stellantis w Polsce w zeszłym tygodniu i zgodnie z harmonogramem miały wejść do masowej produkcji we wrześniu.

(Leapmotor T03 zaprezentowany podczas salonu samochodowego w Pekinie w kwietniu 2024 r. Zdjęcie: CnEVPost)

Leapmotor International, spółka joint venture pomiędzy chińskim producentem pojazdów elektrycznych (EV) Leapmotor i drugim co do wielkości producentem samochodów w Europie pod względem sprzedaży, Stellantis NV (NYSE: STLA), rozpoczęła produkcję pojazdów elektrycznych w fabryce Stellantis w Tychach w Polsce, podała dzisiaj Reuters.

Analitycy Jefferies podali w niedzielnym raporcie, że kierownictwo Leapmotor poinformowało przez telefon analityków, że w zeszłym tygodniu z linii montażowej fabryki Stellantis w Polsce zjechały pierwsze małe pojazdy elektryczne T03 i według Reutersa planowana jest ich masowa produkcja we wrześniu.

Spółka joint venture planuje rozpocząć produkcję drugiego modelu, Leapmotor A12 SUV (samochód typu SUV), w polskim zakładzie Stellantis w pierwszym kwartale 2025 roku, powiedział Jefferies. Leapmotor nie ma obecnie modelu A12 na swoim rodzimym rynku chińskim.

Według agencji Reuters, Leapmotor rozpoczął także przygotowania do lokalnej produkcji komponentów.

Koszty produkcji w polskiej fabryce wynoszą od 400 euro (428 dolarów) do 500 euro za pojazd, czyli mniej więcej tyle samo, co w chińskiej bazie produkcyjnej Leapmotor, podczas gdy koszty produkcji we włoskiej fabryce wynoszą około 1000 euro, powiedział Jefferies.

Warto przeczytać!  Wiadomości z rynku akcji i akcji, Wiadomości z gospodarki i finansów, Sensex, Nifty, Rynek globalny, NSE, BSE Wiadomości z IPO na żywo

Analitycy twierdzą, że Leapmotor planuje zbudować SUV-a C10 w Chinach i początkowo wyeksportować go do Europy, ponieważ model ten ma wyższą cenę.

26 października 2023 roku Leapmotor powiedział, że Stellantis zainwestuje w niego 1,5 miliarda euro za około 20 procent udziałów, co czyni go największym zewnętrznym udziałowcem producenta pojazdów elektrycznych.

14 maja Leapmotor ogłosił utworzenie Leapmotor International, który we wrześniu rozpocznie sprzedaż pojazdów w Europie. Stellantis przewodzi spółce joint venture z 51 procentami udziałów, a Leapmotor posiada kolejne 49 procent.

Siedziba Leapmotor International znajduje się w Amsterdamie w Holandii, a na jej czele stoi Xin Tianshu, wiceprezes Stellantis China, który pełni funkcję dyrektora generalnego spółki joint venture.

Xin kieruje zespołem zarządzającym spółki joint venture przygotowującej się do europejskiej premiery modeli Leapmotor T03 i Leapmotor C10, powiedział Leapmotor w zeszłym miesiącu.

Według firmy Leapmotor International początkowo obejmowałby rynki obejmujące Belgię, Francję, Włochy, Niemcy, Grecję, Holandię, Rumunię, Hiszpanię i Portugalię, a według firmy planuje rozszerzyć swoją europejską sieć sprzedaży do 200 do końca roku.

22 marca agencja Reuters poinformowała, że ​​produkcja Leapmotor T03 rozpocznie się już w drugim kwartale tego roku przy zastosowaniu tzw. techniki semi-knocked down (SKD), która polega na przekształceniu częściowo zmontowanych zestawów w gotowe pojazdy.

Warto przeczytać!  Widziałem nowe Renault 5. Powrót po 28 latach był możliwy wyłącznie z jednego powodu

T03 to kompaktowy pojazd elektryczny z akumulatorem (BEV) i jest najtańszym z dostępnych obecnie modeli Leapmotor.

2 marca firma Leapmotor wprowadziła na rynek chiński model T03 2024, oferując trzy wersje w cenach początkowych odpowiednio 49 900 RMB (6880 USD), 59 900 RMB i 69 900 RMB. Ich zasięg CLTC wynosi odpowiednio 200 km, 310 km i 403 km.

Według danych zebranych przez CnEVPost w 2023 r. sprzedano 35 454 pojazdów T03, co stanowi 24,6 procent rocznej sprzedaży Leapmotor wynoszącej 144 155 sztuk.

Inne modele Leapmotor to droższe C10, C11 i C01, a te modele z serii C są oferowane zarówno w wersjach BEV, jak i pojazdach elektrycznych o zwiększonym zasięgu (EREV).

(1 dolar = 0,9347 euro, 1 dolar = 7,2560 juanów)

Nio twierdzi, że jego zaangażowanie na rzecz Europy pozostaje niezachwiane pomimo protekcjonizmu

Zostań członkiem CnEVPost

Zostań członkiem CnEVPost, aby czytać bez reklam i wspierać nas w tworzeniu treści o wyższej jakości.

Zostań członkiem




Źródło