Filmy

Według dyrektora Disneya, wirusowe chwyty marketingowe sprawiły, że „Deadpool” stał się hitem wartym 1 mld dolarów

  • 11 sierpnia, 2024
  • 4 min read
Według dyrektora Disneya, wirusowe chwyty marketingowe sprawiły, że „Deadpool” stał się hitem wartym 1 mld dolarów


Według szefa marketingu Disneya, gwiazdy filmowe, takie jak Ryan Reynolds, od występów epizodycznych w klipach K-popowych po gotowanie chimichanga ze znanymi szefami kuchni, próbują coraz bardziej niekonwencjonalnych sztuczek, aby dotrzeć do podzielonej widowni pokolenia Z.

Gigantyczne hollywoodzkie studio ma za sobą pełne przebojów lato, a jego najnowszym dziełem jest niekonwencjonalny film o superbohaterach „Deadpool i Wolverine”, który ma zarobić ponad miliard dolarów w światowych box office w ten weekend.

W przemówieniu wygłoszonym w sobotę na konwencie fanów Disneya D23, dyrektor ds. marki Asad Ayaz przyznał, że w dużej mierze ten przełomowy sukces zawdzięczamy gwiazdom Reynolds i Hugh Jackmanowi, którzy przesuwają granice tradycyjnego marketingu.

Gwiazdy wystąpiły w teledysku „Chk Chk Book” z koreańską gwiazdą popu Stray Kids, a także wzięły udział w konkursie kulinarnym na YouTube wraz z Gordonem Ramsayem i jego 22-letnią córką.

Zagrali także w Niemczech, gdzie w ramach trasy koncertowej obejrzeli mecz piłki nożnej w ramach Mistrzostw Europy, odwiedzili londyńską restaurację z kurczakiem (w ramach popularnego internetowego serialu komediowego) i przemokli się na festiwalu balonów z wodą.

„Mieliśmy wielkie szczęście i mieliśmy talent… którzy są gotowi robić rzeczy, których aktorzy czasami nie chcą robić, jak na przykład robić rzeczy w charakterze” – powiedział Ayaz agencji AFP.

Warto przeczytać!  Jesse Tyler Ferguson tworzy sztukę, aby podnieść na duchu naszą społeczność

Przedstawiciele generacji Z, czyli osoby w wieku od 12 do 27 lat, są w ostatnich latach wyjątkowo trudni do osiągnięcia dla Hollywood i kin, co wywołało niepokój w branży.

Jednak nietypowe wyczyny trafiają do młodych widzów, którzy większą uwagę zwracają na swoje telefony, media społecznościowe, influencerów YouTube’a i reklamy gier wideo niż na tradycyjne reklamy telewizyjne czy zwiastuny filmowe – powiedział Ayaz.

Duży nacisk położony jest na tworzenie nietypowych treści, które szybko rozprzestrzeniają się w sieci.

Bardzo sugestywne wiaderko na popcorn do filmu, rzekomo „zaprojektowane” przez uwielbiającego aluzje Deadpoola, granego przez Reynoldsa, miało stać się (i udało mu się) viralem na całym świecie.

Reynolds i Jackman nakręcili również przed seansem filmowym komunikat ostrzegający widzów o konieczności wyłączenia telefonów komórkowych – wcielając się w dowcipnych superbohaterów.

„Wycisz swój telefon” – warczy agresywny Wolverine grany przez Jackmana, grożąc kamerze przekleństwem, które obejrzano setki tysięcy razy na YouTube.

„To był przykład tego, jak stworzyliśmy wyjątkową treść z Ryanem i Hugh… w pełnych kostiumach” – powiedział Ayaz.

Warto przeczytać!  Filmy na wynos Zobacz, czy masz ochotę na wrażenia teatralne

– Marketing gotowy na memy –

„Deadpool i Wolverine” szczególnie dobrze wpisywał się w podejście gonzo, ponieważ postać Deadpoola wielokrotnie zwracała się bezpośrednio do widzów w trakcie filmu.

Bohater grany przez Reynoldsa, pełen wulgaryzmów, często kpi z firmy macierzystej Disney, a nawet żartuje na temat „ratowania” serii superbohaterów Marvela, która od kilku lat przeżywa stosunkowo słabe lata.

Jednak coraz powszechniejsze staje się podejście nieszablonowe.

W zeszłym roku konkurencyjne studio Warner zbudowało prawdziwy „Malibu DreamHouse”, aby promować „Barbie”, który stał się popularny po tym, jak został wystawiony na wynajem na Airbnb.

Inny niedawny wielki hit Disneya, „W głowie się nie mieści 2”, porusza takie problemy jak lęk i depresja, które są tematami często poruszanymi w Internecie przez pokolenie Z.

Analitycy ostrzegają, że wiele popularnych memów filmowych zawiera pirackie nagrania lub fragmenty nielegalnie nakręcone przez widzów w kinach.

Jednak Disney udostępnił twórcom TikToka i YouTube’a specjalne klipy i cyfrowe zestawy narzędzi do filmu „W głowie się nie mieści 2”, którzy szybko zaczęli rozpowszechniać memy na temat filmu, powiedział Ayaz.

Warto przeczytać!  Neve Campbell powraca do serii „Krzyk” w związku z nadchodzącym, siódmym filmem po zakończeniu sporu dotyczącego równości wynagrodzeń

„To grupa odbiorców, która intensywnie korzysta ze swoich urządzeń. Ich konsumpcja mediów jest bardzo różna” od konsumpcji starszych pokoleń, powiedział.

„Kluczowe jest zadbanie o to, abyśmy byli obecni na platformach, na których pokolenie Z spędza najwięcej czasu” – dodał Ayaz.

amz/nro


Źródło