Weekend Box Office: Deadpool i Wolverine w górę, Obcy: Romulus w dół
Przy 92 milionach dolarów w ten weekend, krajowe brutto za sierpień powinno zrównać się z 2023 r. lub zbliżyć się do niego po raz pierwszy od marca. Za to należą się nagrody za przesiadki: trzy nowe szerokie premiery zarobiły łącznie 19 milionów dolarów, co stanowi około 20 procent weekendowego brutto.
„Blink Twice” (Amazon MGM), reżyserski debiut Zoë Kravitz z Channingiem Tatumem w roli głównej, wypadł najlepiej, zajmując czwarte miejsce z rozczarowującym wynikiem 7,3 mln dolarów. Przy koszcie 20 mln dolarów i Amazonie streamingowym przed premierą, ta odważna historia miliardera goszczącego grupę młodych kobiet w swojej kryjówce na wyspie przynajmniej przyciągnęła wystarczająco dużo uwagi, aby wzbudzić zainteresowanie, pomimo nie do końca mocnego startu w kinach.
Dwa najlepsze tytuły Disneya z zeszłego tygodnia zamieniły się miejscami. „Deadpool & Wolverine”, spadając tylko o 39 procent w piątym tygodniu, zarobił 18,3 mln dolarów, co daje 577 mln dolarów w kraju, znacznie powyżej oczekiwań i jest najlepszym tytułem Marvela od czasu „Avengers: Endgame”. Przewiduje się, że osiągnie 625–640 mln dolarów, co da mu drugie miejsce latem za „Inside Out 2” zarówno w kraju, jak i na świecie.
Inny tytuł Disneya, „Obcy: Romulus”, spadł o 61 procent na drugie miejsce z 16,2 milionami dolarów, co daje łączny dochód krajowy w wysokości 72 milionów dolarów. Dzięki znacznie silniejszej reakcji zagranicznej (rzadkość tego lata dla filmów studyjnych) wynoszącej 153 miliony dolarów do tej pory, sequel z budżetem 80 milionów dolarów powinien ostatecznie przynieść zysk.
„It Ends with Us” (Sony), największy nieoczekiwany film tego lata, zajął trzecie miejsce z wynikiem nieco poniżej 12 milionów dolarów (spadek o 50 procent w trzeci weekend). Obecnie film zarobił 121 milionów dolarów w kraju, a podobny wynik za granicą, co jest zupełnie nieoczekiwane w przypadku filmu za 25 milionów dolarów, którego głównym odbiorcą są kobiety.
„Kuźnia”
Sony, za pośrednictwem swojego partnera religijnego Affirm, miało drugi najlepszy film otwierający „The Forge” od scenarzysty i reżysera „Fireproof” Alexa Kendricka. Film z budżetem 5 milionów dolarów jest na 5. miejscu z 6,6 milionami dolarów w 1818 kinach. To o 1249 mniej niż „Blink Twice”, a mimo to zarobił prawie tyle samo. Historia bezcelowego absolwenta szkoły średniej, którego życie zmienia się, gdy odnajduje wiarę, otrzymała ocenę A+ Cinemascore. To stało się standardem dla tego gatunku.
„The Crow” (Lionsgate) był najgorszym z trzech premier, nie osiągając lepszego wyniku niż #8 z 4,6 mln dolarów. Remake adaptacji komiksu Brandona Lee kosztował 50 mln dolarów. Lionsgate ma tylko krajowe i twierdzi, że późniejsze przychody uczynią to przedsięwzięcie dochodowym. Zarobił mniej niż drugi tydzień reedycji „Coraline” Fathom, którą można wypożyczyć online za 3,99 dolara, i był wyświetlany w 1150 kinach mniej (i miał dużą liczbę biletów w cenie dla dzieci).
W pierwszej dziesiątce znalazły się „Twisters”, „Despicable Me 4” (oba Universal) i „Inside Out 2”, które spadły o mniej niż 40 procent. Wszystkie trzy są również dostępne w PVOD w domu i nadal świetnie sobie radzą pod koniec swoich kinowych występów.
Dwa bardzo dobrze oceniane niezależne filmy unikały platform i otwierały się szerzej, żaden z nich nie osiągnął szczególnie imponujących wyników. „Strange Darling” (Magenta Light), nieliniowy thriller, zarobił 1,14 miliona dolarów w 1135 kinach lub 1008 dolarów na kino. „Between the Temples” (Sony Pictures Classics) z Jasonem Schwartzmanem w roli pogrążonego w żałobie kantora w kryzysie, który nawiązuje kontakt ze swoją nauczycielką muzyki (Carol Kane), zarobił 678 000 dolarów w 576 kinach, co daje 1118 dolarów na kino. Czy te strategie zadziałają, okaże się lepiej po następnym weekendzie.
Roczny spadek wpływów z kas wynosi 14 procent, co jest najniższym wynikiem od początku roku. Ponieważ „Sok z żuka” z 6 września jest pierwszym z serii silnych premier po lecie, jest nadzieja na osiągnięcie 8 miliardów dolarów w 2024 roku.
Najlepsza 10
1. Deadpool i Wolverine (Disney) Tydzień 5; Ostatni weekend #2
18 300 000 USD (-39%) w 3840 (-120) kinach; PTA (średnia na kino): 4766 USD; Skumulowane: 577 203 000 USD
2. Obcy: Romulus (Disney) Tydzień 2; Poprzedni tydzień nr 1
16 200 000 USD (-61%) w 3915 (+30) kinach; PTA: 4138 USD; Skumulowane: 72 639 000 USD
3. Kończy się na nas (Sony) Tydzień 3; Ostatni weekend #3
11 850 000 USD (-50%) w 3839 (+100) kinach; PTA: 3087 USD; Skumulowane: 120 824 000 USD
4. Mrugnij dwa razy (Amazon MGM) NOWOŚĆ – Cinemascore: B-; Metacritic: 66; Szacunkowy budżet: 20 milionów dolarów
7 300 000 $ w 3 067 kinach; PTA: 2 388 $; Łącznie: 7 300 000 $
5. Kuźnia (Sony) NOWOŚĆ – Cinemascore: A+; Szacowany budżet: 5 milionów dolarów
6 600 000 $ w 1818 kinach; PTA: 3630 $; Łącznie: 6 600 000 $
6. Trąby powietrzne (Universal) Tydzień 6; Ostatni weekend #4; również na PVOD
6 200 000 USD (-38%) w 3 206 (-277) kinach; PTA: 1 934 USD; Skumulowane: 248 670 000 USD
7. Koralina (Fathom/Focus) REISSUE Tydzień 2; W zeszły weekend #5; także na VOD
5 006 000 USD (-49%) w 1600 (+168) kinach; PTA: 3521 USD; Skumulowane (skorygowane): (szacowane) 134 100 000 USD
8. Kruk (Lionsgate) NOWOŚĆ – Cinemascore: B-; Metacritic: 29; Szacunkowy budżet: 50 milionów dolarów
4 600 000 $ w 2752 kinach; PTA: 1672 $; Łącznie: 4 600 000 $
9. Jak ukraść księżyc 4 (Universal) Tydzień 8; Ostatni weekend #6; również na PVOD
4 400 000 $ (-30%) w 2 788 (-221) kinach; PTA: 1 698 $; Skumulowane: 348 280 000 $
10. Od wewnątrz na zewnątrz 2 (Disney) Tydzień 10; Ostatni weekend #8; także na PVOD
2 100 000 USD (-39%) w 1850 (-350) kinach; PTA: 1346 USD; Skumulowane: 646 311 000 USD
„Strange Darling” © Magenta Light Studios / dzięki uprzejmości Everett Collection
Inne specjalistyczne/niezależne tytuły
Filmy (limitowane, rozszerzenia limitowanych) są wymienione według tygodnia premiery, zaczynając od tych, które miały premierę w tym tygodniu; po pierwszych trzech tygodniach wymieniane są tylko filmy, których dochód przekroczył 5000 dolarów. Wyniki Metacritic i pierwsze festiwale filmowe nagrane jeśli dostępne.
Dziwne kochanie (Magenta Light) NOWOŚĆ – Metacritic: 83; Festiwale obejmują: Frightfest 2023
1 144 182 dolarów w 1135 kinach; PTA: 1008 dolarów
Między świątyniami (Sony Pictures Classics) NOWOŚĆ – Metacritic: 82; Festiwale obejmują: Sundance, Berlin, Tribeca 2024
677 948 dolarów w 576 kinach; PTA: 1177 dolarów
Mój przyjaciel pingwin (Atrakcje przydrożne) Tydzień 2
454 200 USD w 760 (-323) kinach; PTA: 519 USD; Łącznie: 2 047 000 USD
Góry (Pozytywka) Tydzień 2
11 478 dolarów w 5 kinach; PTA: 2 296 dolarów; łącznie: 20 569 dolarów
Kukułka (Neon) Tydzień 3
177 100 USD w 250 (-1151) kinach; Łącznie: 6 050 000 USD
Dobry (Metrograph) Tydzień 3
52 200 $ w 31 (+18) kinach; Łącznie: 157 700 $
Rzepka (Sony Pictures Classics) Tydzień 4
27 150 USD w 34 (-24) kinach; Łącznie: 1 010 000 USD
CatVideoFest 2024 (Oscyloskop) Tydzień 4
35 110 USD w 32 (-29) kinach; Łącznie: 586 780 USD
Didi (Skupienie) Tydzień 5
470 000 $ w 435 (+8) kinach; PTA: 1 079 $; Łącznie: 3 611 000 $
Wdowa Cliquot (Pionowo) Tydzień 6; także na PVOD
27 500 USD w 44 (-5) kinach; Łącznie: 866 170 USD
Śpiewaj Śpiewaj (A24) Tydzień 7
241 118 dolarów w 119 (+7) kinach; PTA: 1 262 dolarów; łącznie: 1 598 000 dolarów
Długonogi (Neon) Tydzień 7; także na PVOD
320 590 USD w 375 (-270) kinach; Łącznie: 73 586 000 USD