Biznes

Wersja beta | Asystent sztucznej inteligencji Amazon Rufus jest już dostępny w Indiach

  • 26 sierpnia, 2024
  • 6 min read
Wersja beta | Asystent sztucznej inteligencji Amazon Rufus jest już dostępny w Indiach


Rufus to ekspert ds. zakupów, który przeszkolił się w zakresie katalogu produktów Amazon i informacji z całej sieci. Potrafi odpowiadać na pytania klientów dotyczące potrzeb zakupowych, produktów i porównań, formułować rekomendacje na podstawie kontekstu oraz ułatwiać odkrywanie produktów w tym samym środowisku zakupowym Amazon, z którego klienci korzystają regularnie.

Wersja beta aplikacji Rufus została udostępniona dziś części klientów aplikacji mobilnej Amazon.in, a w nadchodzących tygodniach będzie ona stopniowo udostępniana w Indiach.

Amazon od ponad 25 lat bardzo szeroko wykorzystuje sztuczną inteligencję, aby ulepszyć doświadczenia klientów. Spersonalizowane rekomendacje, które klienci otrzymują podczas zakupów na rynku Amazon.in, ścieżki wyboru w naszych centrach realizacji zamówień i możliwości konwersacyjne Alexy to tylko kilka przykładów doświadczeń napędzanych przez sztuczną inteligencję. I wierzymy, że generatywna sztuczna inteligencja zmieni praktycznie wszystkie znane nam doświadczenia klientów.

W zeszłym roku wprowadziliśmy szereg nowych, generatywnych możliwości opartych na sztucznej inteligencji na rynku Amazon.in, aby zakupy były jeszcze łatwiejsze i wygodniejsze. Nasze wyróżnione recenzje generowane przez sztuczną inteligencję dostarczają klientom wspólnych tematów z dziesiątek, setek, a nawet tysięcy recenzji na pierwszy rzut oka, aby pomóc im szybko zrozumieć spostrzeżenia klientów. Używamy również generatywnej sztucznej inteligencji, aby oferty produktów były jeszcze bardziej informacyjne dla klientów, pomagając naszym partnerom handlowym pisać bardziej angażujące i skuteczne tytuły i opisy produktów oraz wzbogacać istniejące oferty.

Amazon India ogłasza uruchomienie wersji beta Rufusa

Opierając się na tych innowacjach AI dla klientów, dziś uruchamiamy Rufusa w wersji beta dla klientów w Indiach. Klienci w USA zadali już Rufusowi dziesiątki milionów pytań i z radością wprowadzamy go w Indiach.

Warto przeczytać!  Mint Primer | Bankrut Byju's: Czy kryzys edtech się pogłębia?

Od szeroko zakrojonych badań na początku podróży zakupowej, takich jak „rzeczy do rozważenia przy zakupie pralki”, po porównania, takie jak „czy powinienem kupić opaskę fitness czy smartwatch?”, po bardziej szczegółowe pytania, takie jak „czy są trwałe?”, Rufus znacząco poprawia łatwość, z jaką klienci mogą znaleźć i odkryć najlepsze produkty spełniające ich potrzeby, płynnie zintegrowane z tym samym doświadczeniem zakupów w Amazon, z którego regularnie korzystają.

Amazon India ogłasza uruchomienie wersji beta Rufusa

Dzięki Rufusowi klienci mogą:

Dowiedz się, na co zwracać uwagę podczas zakupów w kategoriach produktów:Klienci mogą przeprowadzić bardziej ogólne badania produktów na stronie Amazon.in, zadając pytania takie jak „co wziąć pod uwagę przy zakupie słuchawek?” lub „co wziąć pod uwagę przy wyborze odpowiedniego kremu nawilżającego” i uzyskać pomocne informacje, które pomogą im w dokonaniu zakupów.

Kupuj według okazji lub celu: Klienci mogą wyszukiwać i odkrywać produkty na podstawie aktywności, wydarzenia, celu i innych konkretnych przypadków użycia, zadając szereg pytań, takich jak „pomysły na prezenty na urodziny mojej żony” lub „czego potrzebuję na moją pierwszą wędrówkę”. Rufus sugeruje kategorie produktów, które można kupić — od elektroniki użytkowej po modę, urodę i wystrój domu — oraz powiązane pytania, w które klienci mogą kliknąć, aby przeprowadzić bardziej szczegółowe wyszukiwania. Ponieważ Rufus może odpowiedzieć na szeroki zakres pytań, może pomóc klientom na każdym etapie ich zakupów, odpowiadając na pytania, które nie są oczywiście związane z zakupami, na przykład „czego potrzebuję, aby zrobić dal makhani?”

Amazon India ogłasza uruchomienie wersji beta Rufusa

Uzyskaj pomoc w porównywaniu opcji:Klienci mogą poprosić Rufusa o szybkie porównanie cech kategorii produktów, zadając pytania takie jak „który jest lepszy: telewizor 4K OLED czy telewizor 4K LED?”, dzięki czemu mogą znaleźć typ produktu, który najlepiej odpowiada ich potrzebom i podejmować jeszcze pewniejsze decyzje zakupowe.

Warto przeczytać!  "Mamy apetyt na dalszą ekspansję". MOL chce stawiać kolejne stacje paliw w Polsce

Znajdź najlepsze rekomendacje: Klienci mogą poprosić o rekomendacje dotyczące dokładnie tego, czego potrzebują, na przykład „jakie są dobre prezenty na Walentynki?” lub „najlepsze zabawki dinozaury dla 5-latka”. Rufus generuje wyniki dostosowane do konkretnego pytania i umożliwia klientom szybkie i łatwe przeglądanie bardziej szczegółowych wyników.

Uzyskiwanie najnowszych aktualizacji produktów: Klienci mogą robić zakupy, kierując się najnowszymi produktami i trendami, prosząc Rufusa o pomoc w informowaniu ich na bieżąco za pomocą pytań, takich jak „Polecane najlepsze laptopy do gier”.

Zadaj pytanie o konkretny produkt, będąc na stronie ze szczegółowymi informacjami o produkcie: Klienci mogą kliknąć „Co mówią klienci?”, aby uzyskać szybki i pomocny przegląd opinii klientów, gdy znajdują się na stronie ze szczegółami konkretnego produktu. Klienci mogą również użyć Rufusa, aby szybko uzyskać odpowiedzi na konkretne pytania dotyczące poszczególnych produktów, gdy przeglądają stronę ze szczegółami produktu, takie jak „czy tę kurtkę można prać w pralce?” lub „czy tę wiertarkę akumulatorową łatwo się trzyma?”. Rufus wygeneruje odpowiedzi na podstawie szczegółów oferty, opinii klientów i pytań i odpowiedzi społeczności.

Amazon India ogłasza uruchomienie wersji beta Rufusa

Dzięki aplikacji Rufus klienci mogą teraz robić zakupy z ekspertem sterowanym przez sztuczną inteligencję, który zna asortyment Amazon od podszewki i może połączyć te informacje z informacjami z całej sieci, aby pomóc klientom podejmować bardziej świadome decyzje zakupowe.

Warto przeczytać!  Co stanie się z usługami Paytm po 15 marca? Portfele, FasTag, UPI i odpowiedzi na wszystkie pytania

Rozpocznij pracę z wersją beta Rufusa

Rufus jest teraz udostępniany wybranym klientom, gdy następnym razem zaktualizują swoją aplikację zakupową Amazon.in. Aby korzystać z Rufusa, klienci w wersji beta mogą po prostu kliknąć ikonę w prawym dolnym rogu aplikacji mobilnej Amazon, a na ich ekranie pojawi się okno dialogowe czatu Rufusa. Klienci mogą rozwinąć okno dialogowe czatu, aby zobaczyć odpowiedzi na swoje pytania, stuknąć w sugerowane pytania i zadać dodatkowe pytania w oknie dialogowym czatu. Klienci mogą zamknąć Rufusa, aby powrócić do tradycyjnych wyników wyszukiwania w dowolnym momencie, przesuwając palcem w dół, aby odesłać okno dialogowe czatu na dół ekranu.

Amazon India ogłasza uruchomienie wersji beta Rufusa

Rufus generuje odpowiedzi, korzystając z istotnych informacji z Amazon.in i sieci, aby pomóc klientom podejmować lepsze, bardziej świadome decyzje zakupowe. To wciąż wczesny etap dla generatywnej AI, a technologia nie zawsze będzie działać idealnie. Będziemy nadal udoskonalać nasze modele AI i dostrajać odpowiedzi, aby Rufus był coraz bardziej pomocny w miarę upływu czasu. Klienci są zachęcani do pozostawiania opinii poprzez ocenianie swoich odpowiedzi kciukiem w górę lub w dół, a także mają możliwość udzielenia opinii w dowolnej formie.

Jesteśmy podekscytowani potencjałem generatywnej AI i będziemy nadal testować nowe funkcje, aby jeszcze łatwiej było znajdować, odkrywać, badać i kupować produkty na rynku Amazon.in. Nie możemy się doczekać stopniowego udostępniania wersji beta Rufusa kolejnym klientom w nadchodzących tygodniach.




Źródło