Wewnątrz „niewiarygodnej” trasy Eras Taylor Swift
Muzyka
24 marca 2023 | 20:01
Od ponad tuzina zmian kostiumów po 90 przyczep traktorowych — oto, czego potrzeba, aby na stadionie po stadionie ożywić ogromną trasę Eras Tour Taylor Swift.
Kompozyt zdjęć z NY Post
Pięćdziesiąt dwa stadiony, 10 albumów, 44 utwory trwające ponad trzy godziny: Eras Tour Taylor Swift, która rozpoczęła się 17 marca w State Farm Arena w Glendale w Arizonie, to produkcja na epicką skalę.
Nieustanne zmiany kostiumów, zamiany scenografii na dużą skalę i akrobacje na skandalicznym porządku rezydencji w Las Vegas.
„To prawie jak inny musical na Broadwayu dla każdej piosenki” – powiedział The Post Dave Brooks — starszy dyrektor Billboard ds. Muzyki na żywo i tras koncertowych.
„Jakość produkcji znacznie wyprzedza wszystko, co było wcześniej [done] … Budują te bardzo rozbudowane zestawy, których używają do kilku piosenek, a nie do całego koncertu”.
Cena też jest astronomiczna.
„Koszt musi być daleko na północ od 100 milionów dolarów… prawdopodobnie o wiele więcej” – powiedział Brooks. „To będzie jedna z najdroższych tras w historii, ale także jedna z najbardziej dochodowych pod względem finansowym. Więc w zasadzie to się opłaca.”
I wydaje się, że postawił cały dramat katastrofy Ticketmaster za piosenkarką „Anti-Hero” z jej legionem Swifties.
Erica Gabriel, producentka wydarzeń, która 18 marca podróżowała z Salt Lake City do Glendale, aby zobaczyć drugi koncert trasy, powiedziała The Post, że doświadczenie było „niewiarygodne”.
„Dosłownie przekroczyło wszelkie oczekiwania, jakie sobie postawiłem — jakieś 10 razy — a już miałem wysokie oczekiwania”.
Oto rzut oka na nowy poziom spektaklu Swifta.
Ustawianie sceny
Gigantyczny wybieg rozciąga się niemal przez całą długość stadionu, tym lepiej dla Swifta, gdy wybieg pracuje z kilkunastoosobową armią tancerzy.
Proces budowania tej sceny — i całej reszty scenografii — zaczyna się w miejscu, w którym odbywa się koncert, na kilka tygodni przed tym, jak księżniczka popu zacznie otwierać „Lover”, „Miss Americana & the Heartbreak Prince”.
W przypadku wycieczki po stadionie tej wielkości Brooks powiedział: „Mają zaawansowane zespoły, które mogą przygotowywać i budować”.
Bliżej daty, zespół około 90 ciężarówek wjeżdża na miejsce, aby zbudować rozległą scenę, na której Swift zaśpiewa przeboje obejmujące całą karierę, od jej debiutanckiego albumu z 2006 roku po jej najnowszy LP, „Midnights” z 2022 roku.
„O ile mi wiadomo, zajmuje to od dwóch do trzech tygodni” — powiedział Brooks.
Duży stały fragment
Jedna z konstrukcji – porośnięta mchem chata, na szczycie której Swift śpiewa w sekcji „Folklor” – wydaje się szczególnie trudna do zbudowania i rozbicia z miasta do miasta.
„To prawie tak, jakbyś myślał, że musieliby mieć dwa”, powiedział Brooks, „żeby mogli budować jeden, podczas gdy drugi [being used]”.
Odważny wyczyn
Swift przenosi nurkowanie sceniczne na zupełnie inny poziom.
Zamiast rzucić się w tłum, 33-letnia supergwiazda rzuca się głową w dół w zapadnię na scenie po zaśpiewaniu swojego przełomowego przeboju „Tim McGraw”. Potem wydaje się, że przepływa przez stadion po wypełnionym wodą wybiegu, po czym wychodzi na powierzchnię — sucha i świeża w nowym kostiumie — by wykonać „Lavender Haze”.
Ten wyczyn prawdopodobnie polega na wylądowaniu na macie, a następnie użyciu tego samego urządzenia „rakietowego sań”, którego użyła do przeskakiwania przez stadion ukryty przed wzrokiem podczas trasy koncertowej „Reputation” w 2018 roku. Brooks przypisuje oceaniczną iluzję precyzyjnie zsynchronizowanym, nakręconym wcześniej wizualizacjom, które „są prawie jakby drugim wykonawcą z nią tam na górze”.
Mnóstwo kostiumów
Swift miała na sobie ponad tuzin różnych kreacji podczas premiery, w tym złotą sukienkę flapper Roberto Cavalli, lawendową suknię Alberty Ferretti i olśniewające body od Atelier Versace i Oscar de la Renta.
Szybkie zmiany to podstawa.
„Wszystkie kostiumy są zazwyczaj modyfikowane w taki sposób, że naprawdę łatwo jest wejść i wyjść” — powiedział The Post Dan George, były kierownik trasy koncertowej, który pracował dla Shakiry i Britney Spears. „Sukienka, która zwykle ma guziki, może zamiast tego dodają zamek błyskawiczny. Lub wykonawca może potrzebować etui na akumulator w kostiumie. Wiesz, małe dostosowania, które ułatwiają sprawę.
Playlista maratonu
A na koniec Swift — która zabierze ją na trasę koncertową Eras Tour na stadion MetLife w dniach 26–28 maja — jest najlepszym efektem specjalnym, bez względu na to, jak masowa jest produkcja.
„Jej wytrzymałość to dla mnie kolejny poziom” — powiedział Brooks. „Fakt, że będzie robić te maratony, ponad trzygodzinne pokazy – to musi być wyczerpujące”.
George zauważa jednak, że jej styl śpiewania nie jest tak męczący jak niektóre divy.
„Taylor jest bardziej stylistyczną wokalistką. Ma bardzo ładny głos, ale nie jest potężną wokalistką. Więc kiedy śpiewa na żywo, nie krzyczy na całe gardło” – powiedział. „Więc to nie jest dla niej super wyzwanie wokalne”.
Mimo to występ jest niesamowitym wyczynem.
Brooks powiedział: „Możesz wprowadzić innowacje na scenie, element trasy koncertowej. Ale tak naprawdę nie można zbytnio wprowadzać innowacji do ludzkiego ciała – i zdolności danej osoby do dostarczania”.
Załaduj więcej…
{{#isDisplay}}
{{/isDisplay}}{{#isAniviewVideo}}
{{/isAniviewVideo}}{{#isSRVideo}}
{{/isSRVideo}}