Marketing

Wewnątrz strategii marketingowej IPL JBL z Vikramem Kherem

  • 25 kwietnia, 2023
  • 6 min read
Wewnątrz strategii marketingowej IPL JBL z Vikramem Kherem


Kontynuując IPL Watch, Social Samosa rozmawia z Vikramem Kherem na temat strategii marki IPL, celów związanych ze sponsoringiem, miksu medialnego i nie tylko.

JBL, którego właścicielem jest HARMAN India, spółka zależna Samsung Electronics, aktywnie wykorzystuje swoje media marketingowe, aby stać się częścią kultury popularnej. Strategia marketingowa marki koncentruje się wokół aspektów popkultury, takich jak muzyka, memy, fitness i sport, które są wykorzystywane jako sposób na ukierunkowanie doświadczeń użytkowników.

W tym roku marka HARMAN odnawia współpracę z drużyną indyjskiej Premier League, Delhi Capitals jako oficjalnym nakryciem głowy i wyłącznym sponsorem audio, aby wzmocnić swoje związki ze sportem.

Delhi Capitals, wyceniane na 1,035 miliarda dolarów, przynosi silną walutę społecznościową 3,5 miliona obserwujących na Instagramie i 2,5 miliona obserwujących na Twitterze. JBL w pełni wykorzystuje to partnerstwo, publikując filmy skoncentrowane na mediach cyfrowych, przedstawiające graczy z drużyny Delhi Capitals.

Mówiąc o stowarzyszeniu, Vikram Kher, wiceprezes działu Lifestyle Audio w HARMAN India, powiedział: „W ramach tej współpracy zespół Delhi Capitals będzie nosił logo JBL na swoich kaskach przez cały turniej. Kampania będzie wsparta szeroko zakrojoną reklamą w kanałach tradycyjnych, cyfrowych i społecznościowych, a także aktywacjami BTL w kanale handlowym.”

Według raportu International Data Corporation (IDC) India Monthly Wearable Device Tracker, indyjski rynek prawdziwie bezprzewodowego stereo (TWS) wzrósł w 2021 roku o około 75 procent do 20,3 miliona sztuk, a JBL zajął piąte miejsce z 4,7 procentowym udziałem w rynku.

Warto przeczytać!  Paramount Upfront – narzędzia pomiarowe dla reklamodawców

Teraz, w ramach swojego ostatniego partnerstwa z IPL, Kher wspomniał, że marka ma nadzieję na nawiązanie silnego związku między marką JBL a kochającymi krykieta indyjskimi konsumentami, którzy poszukują najwyższej jakości dźwięku.

Przeczytaj także: Wypowiedź eksperta: W jaki sposób sztuczna inteligencja w reklamie raczej ułatwia niż zagraża

Mieszanka mediów JBL

Współpraca ta jest drugim powiązaniem marki z zespołem od 2019 roku i zostanie zaprezentowana we wszystkich kanałach medialnych poprzez wszechstronną kampanię 360 stopni o nazwie „Roar ka Shor”, która jest rozszerzeniem hymnu zespołu Delhi Capital, Roar Macha . Łączy w sobie również miłość JBL do muzyki.

Strategia JBL IPL obejmuje również tworzenie konkursów konsumenckich w mediach społecznościowych, w których kilku zwycięzców otrzyma przepustki do oglądania biletów na mecze DC.

Kher przyznaje, że kampanie będą strategicznie ukierunkowane na odpowiednich odbiorców w mediach cyfrowych, platformach handlu elektronicznego i mediach zewnętrznych; w tym terminale lotniska w Delhi, centra handlowe i aktywacje sklepów detalicznych.

Ponadto konsumenci i partnerzy handlowi będą mieli możliwość otrzymania wyselekcjonowanych towarów z autografami od JBL i Delhi Capitals.

Ogólnie rzecz biorąc, marka aktywnie wykorzystuje obecność graczy z zespołu DC, aby zwiększyć wartość działań marketingowych.

Warto przeczytać!  Marketing mix: jak agencje mogą zająć miejsce przy stole

JBL wcześniej sponsorował drużynę IPL Kolkata Knight Riders, drużynę piłkarską Mumbai City FC i wiele innych drużyn sportowych na całym świecie, aby dotrzeć do grupy docelowej, która obejmuje młodzież.

Według Khera, jako międzynarodowa marka, HARMAN zawsze planuje swoje inwestycje i plany marketingowe z myślą o długoterminowej wizji.

Właśnie dlatego, rozważając partnerstwa zespołowe, marka bierze pod uwagę takie czynniki, jak dotychczasowe osiągnięcia zespołu, oddźwięk sportu wśród docelowych odbiorców, atrakcyjność kluczowych graczy, entuzjazm graczy dla marki, na boisku i poza nim poziomy zaangażowania i ogólne rezultaty uzgodnione z ligą i JBL.

Muzyka i marketing

Oprócz sportu, większy mix medialny marki koncentruje się na współpracy z wydarzeniami muzycznymi, rekomendacjach celebrytów i zdrowej mieszance marketingu influencerów, aby zaprezentować swoje produkty.

Dzieląc się ideą stojącą za tą współpracą, Kher powiedział: „Współpracujemy tylko z wydarzeniami i sponsorami, którzy podzielają wiarę JBL w doskonały dźwięk”.

Partnerstwa marek z ambasadorami i promotorami, zarówno dawnymi, jak i obecnymi, wynikają ze wspólnej miłości do dźwięku we wszystkich jego formach i obejmują wykonawców, inżynierów dźwięku, osobistości filmowe, sportowców, twórców treści i audiofilów.

W tej chwili jego lista zawiera nazwiska takie jak Sara Ali Khan, Martin Garrix, Ranveer Singh i AR Rahman. Według Kher, marka dostrzega ogromną wartość w tej różnorodnej i wielokulturowej współpracy, która koncentruje się wokół sztuki opowiadania historii.

Warto przeczytać!  Będziemy odważni i zabawni w naszych nadchodzących kampaniach: Anna Ohlin z Ikea India | Aktualności

Swoim mottem „Odważ się słuchać” JBL wierzy w swoje zaangażowanie w prezentowanie i rozwijanie talentów i ich pomysłów. Mając to na uwadze, marka połączyła siły z Akademią Muzyczną ambasadora Martina Garrixa, aby pomóc w szkoleniu aspirujących muzyków i napędzać ich kariery.

Kher powiedział, że reakcja na Akademię JBL x Martin Garrix przerosła ich oczekiwania. „Otrzymaliśmy ponad tysiąc zgłoszeń z całego świata, w tym ponad 250 zgłoszeń z samych Indii. W sumie nasze platformy mediów społecznościowych uzyskały ponad 20 milionów wyświetleń, 2 miliony wyświetleń wideo i 1,5 miliona interakcji w całej kampanii”.

Marka ma tendencję do wprowadzania nowych produktów na wydarzenia, które sponsoruje. W ramach swojej strategii offline i online dość często wybierali drogę marketingu influencerów, aby wywołać szum wokół nowych produktów.

Oprócz tego JBL wskakuje również w aktualne trendy marketingowe i wykorzystuje marketing memów, aby uchwycić puls społecznego świata.

Kanały komunikacyjne JBL, zarówno cyfrowe, jak i tradycyjne, będą zawierały najnowsze premiery w kategoriach słuchawek z redukcją szumów, TWS i soundbarów, podsumowuje Kher.


Uwagi




Źródło