Marketing

Wideo może ulepszyć Twoją strategię marketingową

  • 27 marca, 2023
  • 8 min read
Wideo może ulepszyć Twoją strategię marketingową


Wiele firm wykorzystuje wideo do promowania swojej marki, produktów i usług w ramach ogólnego planu marketingowego. Wideo to fascynujące i zapadające w pamięć medium, które personalizuje i humanizuje Twoją firmę w oczach docelowych odbiorców.

Korzystanie z wideo w ramach strategii marketingu treści pozwala potencjalnym i klientom zobaczyć Twoją ofertę w akcji, zwiększając rozpoznawalność marki i generując więcej potencjalnych klientów. Według Wyzowl 86% firm promuje wideo, a 92% marketerów uważa wideo za istotną część swojej strategii marketingowej.

Zbadamy, w jaki sposób firmy mogą wykorzystać wideo do wzmocnienia swojej strategii dotyczącej treści, i wyjaśnimy, w jaki sposób wideo korzystnie wpływa na wyniki finansowe firmy.

Jak wykorzystać wideo do skuteczniejszej strategii content marketingu

Jedną z najlepszych cech filmów marketingowych jest to, że nie ma jednego sposobu wykorzystania filmów. Dostosuj wykorzystanie wideo do swoich produktów i usług i wywrzyj trwałe wrażenie na docelowych odbiorcach. Oto pięć sposobów wykorzystania wideo w marketingu.

1. Używaj filmów, aby zdobywać linki zwrotne i wydłużać czas odwiedzających Twoją witrynę.

SEO i marketing treści są ze sobą ściśle powiązane, więc wszelkie ulepszenia strategii SEO prawdopodobnie przyniosą korzyści Twoim celom marketingu treści.

Dodając treści wideo do swojej witryny, możesz podnieść swoją pozycję w wynikach wyszukiwania poprzez:

  • Poprawa czasu na miejscu: Jeśli strona ma wysoki średni czas spędzony w witrynie, Google rozpoznaje, że zawiera cenne informacje dla odwiedzających i prawdopodobnie przyzna jej wyższą pozycję w rankingu.
  • Wzmacnianie linków zwrotnych: Gdy inne witryny zawierają linki do Twoich treści, jest to jak wotum zaufania co do Twojej wiarygodności. Wysokiej jakości linki zwrotne mogą podnieść Twoje rankingi wyszukiwania.

Włączanie treści wideo do Twojej witryny może być organiczne. Załóżmy na przykład, że napisałeś post na blogu o prostych ćwiczeniach, które mogą przyspieszyć utratę wagi. Możesz stworzyć odpowiedni film trwający od dwóch do trzech minut, przesłać go do YouTube i osadzić link w swoim poście na blogu. Czas, jaki Twoi czytelnicy spędzą na oglądaniu osadzonego wideo, będzie liczony jako czas spędzony na Twojej stronie.

Warto przeczytać!  Ekspozycja krajowa - zarządzanie szklarniami

Przesyłając film do serwisu YouTube, w opisie filmu dołącz link zwrotny do wpisu na blogu, w którym umieściłeś film. Są to linki zwrotne nieobowiązkowe, ale nadal są pomocne w wysyłaniu ruchu polecającego i budowaniu profilu linków.

Kilku wiodących blogerów korzysta z tego podejścia, aby skrócić swój średni czas spędzony na stronie.

Przykład wideo osadzonego w witrynie z tekstem

Techniczna struktura SEO Twojej witryny może mieć wpływ na jej rankingi w wyszukiwarkach. Aby ulepszyć podstawy SEO, współpracuj z niezawodnym hostem, zapewnij optymalną prędkość ładowania strony i użyj responsywnego motywu witryny.

2. Utwórz krótkie filmy wyjaśniające, aby przyciągnąć odwiedzających.

Strony docelowe o wysokiej konwersji często zawierają filmy wyjaśniające. Krótkie filmy wyjaśniające (od dwóch do trzech minut) pomagają użytkownikom szybko zrozumieć wartość Twojej oferty i sposób, w jaki może ona rozwiązać ich problemy.

Filmy instruktażowe szczególnie dobrze sprawdzają się na stronie docelowej Twojej witryny. Przybywający goście mogą szybko obejrzeć film, aby lepiej poznać Twoją firmę i jej ofertę. Jeśli Twój film jest wciągający, mogą przejść do Twojej strony sprzedaży, strony Informacje i innych sekcji Twojej witryny i spędzić czas na poznawaniu Twojej firmy i produktów.

Przykładowy film CrazyEgg na stronie

3. Wykorzystaj referencje wideo, aby zdobyć zaufanie potencjalnych klientów.

Rozważ utworzenie angażujących, trwających od 40 do 60 sekund, referencji wideo od zadowolonych klientów i partnerów, aby wzmocnić reputację Twojej firmy. Uczciwe, wiarygodne i krótkie referencje od zadowolonych klientów i znanych osobistości z branży mogą znacząco wpłynąć na wizerunek Twojej marki i wyniki sprzedaży.

Według Wyzowl 77% osób, które obejrzały filmy z recenzjami marki, zdecydowało się na zakup, a 9 na 10 klientów twierdzi, że bardziej ufa temu, co inni klienci mówią o firmie, niż temu, co mówi sama firma.

Bardzo ważne jest, aby proces składania referencji wideo był jak najłatwiejszy dla uczestników, którzy mogą czuć się niekomfortowo przed kamerą. Oto kilka wskazówek, o których warto pamiętać:

  • Film powinien być krótki (minuta lub krócej).
  • Uzyskaj od nich szczery wkład, a następnie napisz dla nich scenariusz.
  • Jeśli jest to wygodniejsze, pozwól im nagrać film za pomocą smartfona.
  • Zaproś ich na rozmowę wideo, aby nagrać ich referencje.
  • Jeśli się zgodzą, zaproś ich do profesjonalnego studia lub poproś o wizytę profesjonalnego kamerzysty.
Warto przeczytać!  Rynek sprzedaży gipsu dentystycznego będzie rósł intensywnie w niepowstrzymanym tempie |Heraeus Kulzer, USG, Kerr Dental, Yoshino Gypsum, Whip-Mix, Saint-Gobain Formula, SDMF, Nobilium, ETI Empire Direct, Dentona AG, Gyprock, Georgia-Pacific Gypsum, Saurabh Minechem

Generowanie referencji wideo nie jest tak proste, jak uzyskanie pozytywnych recenzji klientów, ale ich siła sprawia, że ​​warto się tym zająć.

Włącz prośby o referencje do swojego procesu sprzedaży. Gdy będziesz już zadowolony, poproś go o nakręcenie krótkiego filmu opisującego, co mu się podoba w Twoim produkcie lub usłudze.

4. Zwiększaj sprzedaż e-commerce dzięki filmom instruktażowym dotyczącym produktów.

Według badania Vidyard-Aberdeen firmy e-commerce wykorzystujące filmy zwiększają przychody o 49% szybciej niż sklepy internetowe bez wideo. To logiczne, że marketing treści wideo to skuteczny sposób na budowanie zaufania klientów e-commerce. Kupujący online nie mogą dotknąć ani dotknąć produktów przed zakupem, ale wideo może dostarczyć im czegoś więcej.

Rozważ dodanie krótkich filmów instruktażowych, aby pokazać, jak działają Twoje produkty i pokazać je w działaniu. Filmy instruktażowe doskonale sprawdzają się w sprzedaży internetowej i pokazują potencjalnym klientom, w jaki sposób mogą wdrożyć rozwiązania w swoim codziennym życiu. Filmy instruktażowe dobrze sprawdzają się w przypadku stron produktów w handlu elektronicznym, witryn z recenzjami produktów i innych rodzajów treści sprzedażowych.

Artykuł na temat ulepszeń domu z dołączonym filmem.

3. Oferuj bezpłatne seminaria internetowe, aby generować nowych potencjalnych klientów.

Generowanie leadów to jeden z głównych celów większości kampanii content marketingowych. Webinaria to doskonałe narzędzia do generowania leadów, które zapewniają również wartość potencjalnym i klientom.

Według raportu B2B Content Marketing 2022 ponad 51% marketerów B2B uważa webinary za najskuteczniejszą technikę marketingu i generowania leadów.

Seminaria internetowe są skuteczne, ponieważ klienci i potencjalni klienci mogą bezpośrednio nawiązać kontakt z marką w czasie rzeczywistym i zadawać bezpośrednie pytania. Dodatkowo webinaria pomagają humanizować Twoją markę oraz budować zaufanie i wiarygodność wśród potencjalnych klientów.

Warto przeczytać!  Inwestycja o wartości 1 miliarda dolarów w centrum Greenville dodaje 2 nowych sprzedawców detalicznych > GSA Business

Inwestycja w webinar może się opłacić. Możesz nagrać swoje seminarium internetowe, wykorzystać je jako magnes wiodący i organizować kolejne seminaria internetowe w oparciu o opinie klientów.

Korzyści z wideo dla content marketingu

Jeśli rozważasz wideo jako część swojej strategii marketingowej, weź pod uwagę liczne korzyści, jakie przynosi ono Twoim kampaniom, w tym następujące:

  • Wideo może poprawić SEO. Tworząc i osadzając film, możesz skatalogować słowa kluczowe, na które chcesz kierować klip. Google priorytetowo traktuje wideo w swoich wynikach wyszukiwania, zwłaszcza po przejęciu YouTube. Ponadto algorytm Google może rozpoznać tysiące obrazów w filmie. Oznacza to, że Google może ekstrapolować kluczowe momenty filmu i wykorzystać je jako część wyników wyszukiwania. Pomaga to zwiększyć ruch w witrynie i przyciągnąć więcej uwagi do treści.
  • Wideo utrzymuje odwiedzających na stronie dłużej. Filmy wydłużają średni czas, jaki użytkownicy spędzają w Twojej witrynie. Według danych Wistii odwiedzający spędzają na stronie internetowej bez wideo około 4,3 minuty, ale podczas odtwarzania wideo aż do sześciu minut. Gdy użytkownicy pozostaną na Twojej stronie, masz czas na lepsze przekazanie przekazu marketingowego, który ich przyciągnie i zachęci do zakupu. Dłuższe wizyty w witrynie mogą również poprawić SEO, pokazując Google, że Twoje treści są cenne.

Oceny efektywności wykresu taktyki B2B

  • Filmy konwertują więcej. Wideo pomaga zwiększyć liczbę skutecznych konwersji potencjalnych klientów. Według Yans Media e-maile wideo uzyskują o 96% wyższy współczynnik klikalności w porównaniu do e-maili marketingowych zawierających wyłącznie tekst.
  • Wideo można łatwo udostępniać. Filmy sprawdzają się w wielu kanałach marketingowych. Możesz udostępniać je w wiadomościach e-mail i na stronach internetowych oraz wykorzystywać w marketingu w mediach społecznościowych. Możesz umieszczać filmy w serwisie YouTube, gdzie użytkownicy będą je samodzielnie wyszukiwać i oglądać. Im więcej sposobów wykorzystania wideo w swoim marketingu, tym więcej korzyści zobaczysz.


Źródło