Rozrywka

Wideo z planu Megalopolis pokazuje Francisa Forda Coppolę całującego się ze statystami

  • 26 lipca, 2024
  • 6 min read
Wideo z planu Megalopolis pokazuje Francisa Forda Coppolę całującego się ze statystami


Na dwa miesiące przed premierą „Megalopolis” sytuacja zaczyna robić się niezręczna.

W sieci pojawiło się nagranie wideo reżysera Francisa Forda Coppoli, na którym widać, jak legendarny reżyser próbuje całować młode statystki na planie swojego ambitnego epickiego filmu science fiction. Różnorodność zdobył dwa filmy (zamieszczone poniżej), które zostały nakręcone w zeszłym roku przez członka ekipy podczas kręcenia sceny w klubie nocnym.

Dwa źródła poinformowały Różnorodność że Coppola wydawał się działać bezkarnie na planie. I w przeciwieństwie do tradycyjnych filmów, Coppola sam sfinansował cały budżet w wysokości 120 milionów dolarów, więc nie było żadnych tradycyjnych mechanizmów kontroli i równowagi. Filmy te wydają się potwierdzać sensacyjny raport w Guardian, który twierdził, że 85-letni reżyser „próbował pocałować niektóre topless i skąpo odziane statystki” i powiedział im, że „próbował 'wprowadzić je w nastrój’”. Historia Guardiana wybuchła tuż przed światową premierą „Megalopolis” w Konkursie w Cannes.

Scena, o której mowa, w której występuje aktorka Nathalie Emmanuel, została nakręcona 14 lutego 2023 r. w Tabernacle, sali koncertowej w Atlancie. Arkusz wywoławczy, który Różnorodność zrecenzował, stwierdzając, że aktorki grające uczestniczki imprez zostały „dopuszczone do pokazu nagości topless”, podczas gdy inne występujące na scenie zostały „dopuszczone do pokazu skąpo odziane”.

Źródła twierdzą, że zachowanie Coppoli było nieprofesjonalne. Jedno ze źródeł, które było na planie podczas sceny w klubie nocnym, oszacowało, że zgromadziło się od 150 do 200 osób, w tym aktorzy tła i ekipa, gdy Coppola zaczął reżyserować scenę. Filmowiec podskakiwał, by przytulić i pocałować kilka kobiet, często nieumyślnie wchodząc w ujęcie i psując je, co według źródła było niezwykłe.

Warto przeczytać!  Harvey Weinstein skazany na 16 lat więzienia za gwałt w Los Angeles

„Pracowałem z naprawdę ważnymi reżyserami i takie zachowanie jest niezwykłe — najwięcej, co kiedykolwiek widziałem, żeby reżyser powiedział, to coś w rodzaju: 'dużo energii, chłopaki’” — dodaje źródło. „Nigdy nie widziałem nikogo na planie, a dotyczy to operatora kamery, a nawet dotyka aktora”.

Źródło podało, że po kilku ujęciach Coppola wziął mikrofon i powiedział w obecności wszystkich obecnych: „Przepraszam, jeśli podejdę do ciebie i cię pocałuję. Wiedz, że to tylko dla mojej przyjemności”.

Rzecznik Coppoli odmówił komentarza na temat filmów lub twierdzeń o zachowaniu Coppoli. Jednak źródło bliskie filmowcowi zauważyło, że pomimo śmierci żony Coppoli, Eleanor Coppola, w kwietniu, „’Megalopolis’ został zrealizowany na czas, zgodnie z budżetem.

Zespół Coppoli przedstawił dwa oświadczenia osób zaangażowanych w produkcję. Darren Demetre, producent wykonawczy „Megalopolis”, zauważył, że „były dwa dni, kiedy kręciliśmy scenę klubową w stylu Studio 54, w której Francis chodził po planie, aby ustanowić ducha sceny, przytulając i całując w policzek obsadę i aktorów drugoplanowych. To był jego sposób na zainspirowanie i ustanowienie atmosfery klubowej, co było tak ważne dla filmu. Nigdy nie słyszałem o żadnych skargach na nękanie lub złe zachowanie w trakcie trwania projektu”.

W innym oświadczeniu zespołu Coppoli, Mariela Comitini, pierwsza asystentka reżysera filmu, opisała pracę z reżyserem jako „zaszczyt”.

„Oglądałam, jak Francis tworzył na planie tętniącą życiem, profesjonalną i pozytywną atmosferę” – dodała. „Jako jeden z najbardziej szanowanych mistrzów filmowych w branży, Francis nie zrażał się ogromnością tego przedsięwzięcia”.

Warto przeczytać!  50 Cent sprzedaje Netflixowi dokument o Diddym

Jednak źródła kwestionują jej przedstawienie „profesjonalnego środowiska”. Podczas kręcenia sceny w klubie nocnym członkowie ekipy patrzyli na siebie z zakłopotaniem, gdy Coppola całował i obejmował aktorów drugoplanowych, ale jedno ze źródeł twierdzi, że nikt publicznie nie sprzeciwił się jego zachowaniu ani nie próbował go powstrzymać. Może to mieć coś wspólnego z tym, jak dużą kontrolę Coppola była w stanie sprawować, ponieważ nie było zewnętrznego studia ani streamera z własnym działem HR zaangażowanym w produkcję.

„Ponieważ Coppola to sfinansował, nie było działu HR, który by to kontrolował” – mówi drugie źródło. „Z kim mieli rozmawiać? Skarżyć się Coppoli i donosić na Coppolę samemu sobie?”

Samantha McDonald i Ashley Anderson były dwoma koordynatorami intymności, którzy pracowali nad filmem, który zawierał wiele scen seksu, takich jak ta z udziałem gwiazd Aubrey Plaza i Shia LaBeouf. McDonald mówi Różnorodność że ani ona, ani Anderson nie byli na planie w dniu sceny w klubie nocnym. „Nie mogę powiedzieć, dlaczego zdecydowali się nas zaprosić, kiedy to zrobili, a nie, kiedy tego nie zrobili” – dodaje.

Według jednego ze źródeł z produkcji, kilka dni po nakręceniu sceny w klubie nocnym, starsi członkowie ekipy zaczęli się niepokoić, że w sieci krąży nagranie, na którym widać, jak Coppola całuje statystów. Przypomnieli im, że zgodnie z podpisanymi przez nich umowami o zachowaniu poufności nie mają prawa udostępniać materiałów zza kulis.

Warto przeczytać!  Allison Holker na premierze „Spider-Mana” z trójką dzieci: zdjęcie

Doświadczony koordynator ds. intymności Yarit Dor, który nie był zaangażowany w produkcję filmu, ale mógł ogólnie wypowiedzieć się na temat najlepszych praktyk, uważa, że ​​sytuacja wydaje się wysoce nieortodoksyjna.

„W społeczności zajmującej się koordynacją intymności zaleca się, aby sceny [with nudity involving extras] mieć więcej niż jednego koordynatora intymności na planie. Nadzorowanie i pomaganie w choreografii intymnej akcji dla tak wielu osób to nie jest coś, co jeden koordynator intymności może zrobić sam”, mówi Dor. „W dniu zdjęć koordynatorzy intymności pomogą ustalić wyraźną choreografię intymności z artystami wspierającymi, poinstruują ich o intymnym ruchu i sprawdzą, jak sobie radzą”.

Źródło zbliżone do Coppoli podało, że w trakcie realizacji poszczególnych scen i dat zdjęciowych na planie obecny był koordynator ds. intymności.

W czerwcu Lionsgate nabyło prawa do krajowej dystrybucji filmu i ustaliło datę premiery na 27 września. Coppola, który pokryje koszty marketingu filmu, szukał daty premiery kwalifikującej do nagród w czwartym kwartale. Film, w którym grają również Adam Driver, Giancarlo Esposito i Jon Voight, ma być konkurencyjny w kategoriach poniżej linii.

„Megalopolis” to najnowszy film nagrodzonego Oscarem reżysera trylogii „Ojciec chrzestny”. W zeszłym tygodniu został on mianowany laureatem Kennedy Center Honors i zostanie uhonorowany podczas dorocznej ceremonii w Waszyngtonie, DC, 8 grudnia.

„Uważam, że mam wielkie szczęście, że przez całą swoją karierę mogłam współpracować z wielkimi artystami i wspaniałymi ludźmi. Nigdy nie przestałam się uczyć” – powiedziała Coppola w oświadczeniu po otrzymaniu nagrody.


Źródło