Marketing

Więcej CMO wezwanych do napędzania wzrostu i napędzania sprzedaży bliskiej sprzedaży

  • 19 marca, 2023
  • 6 min read
Więcej CMO wezwanych do napędzania wzrostu i napędzania sprzedaży bliskiej sprzedaży


Sztuczna inteligencja jako kluczowy element budowania marki i sprzedaży: Wydaje się, że trudne czasy gospodarcze są tuż za rogiem. A dzięki temu reakcje prezesów na te oczekiwania co do recesji będą w wielu przypadkach przewidywalne. Niedawna ankieta przeprowadzona przez Chief Outsiders wskazuje, że te obawy przed recesją i środowiskiem inflacyjnym skłaniają kadrę kierowniczą do aktywizacji popytu i krótkoterminowej sprzedaży, a odchodzą od długoterminowego budowania marki.

To, co ma miejsce, to znacząca rekalibracja strategii budowania marki i aktywacji popytu na korzyść tej drugiej.

Nowy nacisk na aktywację popytu jest bardzo zrozumiałą reakcją na wszystkie rozmowy o inflacji, nawet jeśli dane ekonomiczne niekoniecznie potwierdzają ten wniosek. Niemniej jednak rolą CMO stanie się teraz zapewnienie, aby w obecnym klimacie gospodarczym firmy nie zapomniały o całkowitym inwestowaniu w swoje marki. Porzucenie wizerunku marki na rzecz krótkoterminowej sprzedaży byłoby kluczowym błędem dla każdej firmy.

Porozmawiajmy o wzroście

Z badania wynika, że ​​CMO uważają obecnie, że ochrona wzrostu jest ich najwyższym priorytetem w tym roku. Dyrektorzy generalni coraz częściej przekazują dyrektorom ds. marketingu odpowiedzialność za kierowanie tymi wysiłkami, oferując dyrektorowi ds. marketingu bardziej stałą rolę w podejmowaniu strategicznych i krytycznych dla biznesu decyzji.

Co może sprzyjać tak pożądanemu wzrostowi?

Większość dyrektorów ds. marketingu uważa, że ​​ponowne spojrzenie na rynek i wiedzę o konkurencji, odświeżenie strategii i przyspieszenie możliwości marketingu cyfrowego będą najważniejszymi czynnikami, które pomogą firmom rozwijać się w 2023 roku.

Warto przeczytać!  Założyciel Go Ads, Nicholas Kohlschreiber, O roli wielokanałowego marketingu internetowego

Wyzwania ze strategią

W powyższym kontekście priorytetów rozwojowych firm pojawiają się dwa rodzaje wyzwań. Po pierwsze, jak powiedziano, nacisk kładziony jest na aktywację popytu. Chociaż nie ma nic złego w podwojeniu aktywacji na żądanie, CMO będą musieli pomóc swoim firmom nie zapomnieć o marce. Wysokie rabaty podczas recesji mogą wydawać się mądrym posunięciem, ale klienci mogą mieć długą pamięć. Po recesji często przypisują markom dyskontowym niższą jakość i unikają ich, gdy gospodarka się ożywi. W szczególności, jak stwierdzili Peter Fields i Les Binet, „poprawa kondycji marki o 1% skutkuje 10% wzrostem długoterminowej wartości klienta i 10% redukcją wrażliwości cenowej”. Tak więc zrównoważenie marki i generowania popytu będzie jednym z ważnych wyzwań.

Innym ważnym wyzwaniem jest to, że niezależnie od tego, jakie połączenie brandingu i generowania popytu się stosuje, dyrektorzy ds. marketingu zgłaszają, że często sprzedaż i marketing są niespójne. Wtedy strategie sformułowane przez marketing nie przekładają się dobrze na możliwe do zastosowania taktyki dla zespołów sprzedażowych. Rozkazy zespołu sprzedaży zostaną utracone w tłumaczeniu bez ścisłej koordynacji między dwoma zespołami. W końcu nie ma wyrównania, nie ma sprzedaży. Te problemy z wyrównaniem będą musiały zostać złagodzone, jeśli jakakolwiek strategia ma być pomyślnie realizowana. Na szczęście zwiększone wykorzystanie kanałów cyfrowych do generowania popytu jest już dużą pomocą w osiągnięciu lepszego dostosowania.

Warto przeczytać!  Marketing Mix: lista kontrolna wiosennych porządków

Przyspieszenie możliwości marketingu cyfrowego

ChatGPT – i ogólnie sztuczna inteligencja – szturmem podbiły wyobraźnię opinii publicznej. A kadra kierownicza nie jest zwolniona z dostrzegania prawdziwych możliwości w wykorzystaniu uczenia maszynowego do wykorzystania swoich mocnych stron i zminimalizowania słabości.

Po uruchomieniu ChatGPT dyrektorzy ds. marketingu coraz częściej dostrzegają, że ChatGPT i inne generatywne aplikacje sztucznej inteligencji będą przydatne zwłaszcza w tworzeniu treści i zarządzaniu nimi. Ci dyrektorzy stawiają nawet sztuczną inteligencję przed tradycyjnymi elementami badań rynku i marketingu cyfrowego.

Specjaliści od marketingu z pewnością powinni wykorzystać sztuczną inteligencję na wiele sposobów, w jakie technologia może pomóc im w wydajnej obsłudze klientów. Sztuczna inteligencja nie zastąpi doświadczonych marketerów i wszystkiego, co mają do zaoferowania swoim klientom, ale marketerzy, którzy znają się na sztucznej inteligencji, zastąpią tych, którzy nie rozumieją technologii. CMO oczekują, że sztuczna inteligencja będzie miała największy wpływ na marketing w kontekście targetowania i modelowania zachowań klientów. Automatyzacja AI skraca ramy czasowe potrzebne do targetowania i pozyskiwania nowych klientów, a nawet szybko dociera do najlepszych klientów na podstawie zidentyfikowanych osób. Zwiększa to popyt na produkty i usługi w szybszym tempie.

Wniosek

Tradycyjne dążenia marketingowe do doświadczenia klienta, badania rynku i opracowywanie strategii pozostają filarami wzrostu każdej nowoczesnej firmy, ale obok tych ustalonych elementów są nowsze cyfrowe programy marketingowe, a także prawdopodobnie rewolucyjna sztuczna inteligencja. Będą to najważniejsze czynniki napędzające wzrost w tym roku.

Warto przeczytać!  Czy w mieszance gorącej czekolady i brownie znajduje się ołów i kadm?

Firmy muszą zadbać o to, by pamiętać o tym, jak ważne jest utrzymanie marki – w reagowaniu na zmieniające się zachowania klientów, jak podejmować bardziej wartościowe decyzje zakupowe i jak to się odbywa w trudnym otoczeniu gospodarczym. Długoterminowych korzyści nie należy poświęcać dla krótkoterminowych korzyści, jakkolwiek cenne mogą być te ostatnie.

Nadchodzący pełen wyzwań rok zapewni dyrektorom ds. marketingu wspieranym przez dyrektorów generalnych możliwości nie tylko zwiększenia bilansów własnych firm, ale także udowodnienia siły nowych programów kampanii marketingowych opartych na technologii cyfrowej i sztucznej inteligencji.


Napisane przez Pete’a Hayesa.
Czytałeś?
Dlaczego pracodawcy powinni zapewniać większą elastyczność w celu podniesienia jakości pracy, Joe Mull.
Jak zostać ekspertem w budowaniu zaufania Larry Jacobson.
Jak historia twoich pieniędzy wpływa na sposób, w jaki traktujesz swoje finanse Clare Wood.
Czynnik ludzki: postcovidowa era przywództwa i lojalności pracowników, Deepak Ohri.
ROLA UWAŻNOŚCI I JAK ZAPOBIEGA WYPALNIU by Melo Calarco.

Śledź najnowsze wiadomości na żywo w magazynie CEOWORLD i otrzymuj aktualności ze Stanów Zjednoczonych i całego świata. Wyrażone poglądy są poglądami autora i niekoniecznie są poglądami magazynu CEOWORLD.

Śledź nagłówki magazynu CEOWORLD na: Wiadomości Google, LinkedIn, Świergoti Facebooka.
Dziękujemy za wsparcie naszego dziennikarstwa. Zapisz się tutaj.

W przypadku pytań od mediów prosimy o kontakt: info@ceoworld.biz




Źródło