Więcej lotów do Londynu w związku z rewizją paktu przez Indie i Wielką Brytanię
Bombaj:
Indie i Wielka Brytania dokonały przeglądu swojej umowy o usługach lotniczych, która umożliwi przewoźnikom z obu krajów obsługę dodatkowych 14 lotów tygodniowo z Londynu Heathrow do lotnisk w Delhi i Bombaju.
- Przeczytaj także:Air India i Vistara pominą trasy do Iranu; Loty do Europy mogą zająć dodatkowe 30 minut
Protokół ustaleń został podpisany przez przedstawicieli ministerstwa lotnictwa cywilnego i brytyjskiego departamentu transportu (DFT) 1 maja, ale jak dotąd nie został formalnie ogłoszony.
W oświadczeniu brytyjskie linie DFT podały, że umowa o usługach lotniczych między Wielką Brytanią a Indiami oznacza, że od sezonu zimowego liczba lotów między londyńskim Heathrow do Delhi i Bombaju może wzrosnąć z 56 do 70 tygodniowo zarówno dla brytyjskich, jak i indyjskich linii lotniczych. Jednak to linie lotnicze decydują, o ile dodatkowych lotów i kiedy je dodać – dodał.
„Co miesiąc między Indiami a Wielką Brytanią podróżuje około 300 000 osób, a całkowity handel towarami i usługami między tymi krajami w 2023 r. wyniósł 39 miliardów funtów. Oczekujemy, że wartość ta wzrośnie jeszcze bardziej wraz z większą liczbą lotów, konsolidując nasze silne relacje z Indiami i w dalszym ciągu wspierając biznes, handlu i turystyki” – stwierdził DFT.
Na zmianie skorzystają przewoźnicy brytyjscy, którzy wyczerpali przysługujące im uprawnienia do 56 lotów tygodniowo, podczas gdy przewoźnicy indyjscy (Air India i Vistara) obsługują 38 lotów tygodniowo między londyńskim Heathrow a Delhi i Bombajem.
W zeszłym miesiącu Virgin Atlantic ogłosiła uruchomienie drugiego połączenia Londyn–Bombaj od końca października, spodziewając się zwiększenia praw przewozowych.
logiczny krok
„Rozszerzenie praw przewozowych między Indiami a londyńskim lotniskiem Heathrow to logiczny krok. Było to już dawno spóźnione. Jednak ograniczenia dotyczące slotów na lotnisku Heathrow pozostają poważnym problemem” – powiedział Kapil Kaul, dyrektor generalny firmy konsultingowej CAPA India.
W 2023 r. między Indiami a Wielką Brytanią przewinęło się prawie cztery miliony pasażerów. Największy ruch między obydwoma krajami odbywał się na lotniskach w Delhi i Londynie Heathrow. Podczas gdy na drugim miejscu znalazły się lotniska w Bombaju i Londynie Gatwick, trzecie miejsce przypadło portom lotniczym w Manchesterze i Kochi.
Air India, British Airways, Emirates, Virgin Atlantic i Etihad byli największymi przewoźnikami na rynku w 2023 r., a Emirates odpowiadały za prawie 10% ruchu. Według źródła udział Air India w ruchu pasażerskim wyniósł około 30 procent. Air India lata także do Gatwick i Birmingham i obsługuje głównie rynki bezpośrednie, podczas gdy British Airways i Virgin Atlantic obsługują duży ruch dalej do USA.
- Przeczytaj także:Air India przesadza z bezpieczeństwem i umieszcza 71 pasażerów na liście pasażerów objętych zakazem lotów w 2023 r
„Wielka Brytania zawsze była ulubionym kierunkiem podróży – i dotyczy to wszystkich naszych segmentów podróży służbowych, wypoczynku i MICE (spotkania, konferencje, wystawy). Dlatego zmieniona umowa o usługach lotniczych, która powoduje zwiększenie liczby lotów, jest dla nas rzeczywiście pozytywną wiadomością. Dodatkowa przepustowość na trasie z Bombaju i Delhi na Heathrow posłuży złagodzeniu obecnych ograniczeń w zakresie popytu i podaży oraz w pewnym stopniu zracjonalizuje ceny biletów lotniczych na tej trasie” – powiedział Indiver Rastogi, prezes i szef grupy ds. globalnych podróży służbowych w firmie Thomas Cook (Indie) i SOTC Travel.
To jest Twój ostatni darmowy artykuł.