Rozrywka

Więcej Marvel Mess – Różnorodność

  • 28 marca, 2023
  • 7 min read
Więcej Marvel Mess – Różnorodność


Od rozczarowania kasowego „Quantumania” po zarzuty napaści na gwiazdę Jonathana Majorsa, Marvel Studios stoi w obliczu jednego kryzysu po drugim

Od 2008 roku Marvel Studios jest wzorem nowoczesnego mini studia.

Dyrektor kreatywny Kevin Feige i jego niewielka grupa dyrektorów niezawodnie dostarczyli do kin nieprzerwany ciąg światowych hitów, a od 2021 r. przebojowe programy telewizyjne dla platformy Disney+. I zrobili to, nie dopuszczając do ujawnienia się publicznie praktycznie całego ich zakulisowego dramatu.

Wystarczył tydzień, aby ta nienaganna reputacja prawie upadła, kiedy Disney, firma macierzysta Marvela, zwolniła najbardziej znaną porucznik Feige, Victorię Alonso, po 17 latach pracy w firmie, ostatnio jako prezes ds. Fizyki, postprodukcji, grafiki efekty i animacje.

„Zawsze była ogromną częścią Marvela” – powiedział były dyrektor wykonawczy Marvel Studios, Jeremy Latcham („Strażnicy Galaktyki”). Różnorodność 26 marca. „Byłem bardzo zaskoczony, gdy zobaczyłem wiadomości. Mam nadzieję, że wszystko się ułoży i wszyscy zostaną przyjaciółmi. To wspaniała grupa ludzi, którzy zawsze byli dla siebie bardzo życzliwi. Miejmy nadzieję, że to się nie zmieni”.

Niestety, to już jest. Źródła Disneya twierdzą, że Alonso została zwolniona za swoją decyzję o dorabianiu w Amazon Studios jako producent nominowanego do Oscara międzynarodowego filmu „Argentyna, 1985”, bez powiadomienia firmy Management Audit Organisation, komisji zatwierdzającej pozalekcyjne zajęcia biznesowe. (Na przykład dyrektor wykonawczy Disneya, Sean Bailey, uzyskał zgodę na inwestycję w Teremana, firmę zajmującą się tequilą Dwayne’a Johnsona).

Te źródła podają, że sprawy stały się nie do utrzymania po tym, jak Alonso nadal promował „Argentyna, 1985” podczas sezonu nagród, mimo podpisania zmienionej umowy o pracę, która wyraźnie jej tego zabrania. Adwokat Alonso, Patty Glaser, nazywa to twierdzenie „absolutnie absurdalnym” i sprzeciwia się temu, że dyrektorka została zwolniona „kiedy odmówiła zrobienia czegoś, co uważała za naganne” – choć nie jest jasne, co to było.

Warto przeczytać!  Jamie Foxx nadal hospitalizowany w Georgii po „komplikacjach medycznych”

Przedstawiciele Marvela i Alonso odmówili komentarza w tej sprawie.

Dodatkową goryczą jest twierdzenie Alonso, że została „uciszona” po przemówieniu na gali GLAAD Awards 2022, w którym dyrektor, który jest jawnym gejem, nazwał ówczesnego dyrektora generalnego Disneya, Boba Chapka, po imieniu za traktowanie Florydy „Don’t” Ustawa „Powiedz gejowi”. Chociaż Alonso udzieliła kilku wywiadów w ciągu kilku miesięcy po jej przemówieniu, wydaje się, że nie udzielała żadnych informacji prasowych dla „Czarnej Pantery: Wakanda Forever” — pierwszego głównego pretendenta do nagrody w sezonie studia od czasu oryginalnej „Czarnej Pantery” — poza premiera filmu na czerwonym dywanie, z którą krótko rozmawiała Różnorodność i inne placówki.

Dominującym tematem prasy, którą Alonso zrobiła ostatnio, jest jej żarliwa wiara w poszerzenie reprezentacji w Marvelu, co sprawia, że ​​jej zjadliwe odejście od Disneya jest o wiele bardziej zauważalne. Jest prawdopodobnie najwybitniejszą latynoską dyrektorką w branży filmowej, stara się sprzymierzać się z organizacjami na przecięciu społeczności, które reprezentuje — takimi jak ReFrame, inicjatywa założona i prowadzona przez Women in Film i Sundance Institute w celu promowania różnorodności na planach filmowych oraz w apartamentach typu executive.

„Za każdym razem, gdy dzwoniliśmy do Victorii i prosiliśmy o coś, czy to w jej oficjalnej roli w Marvelu, czy o udział jako mentor, zawsze odpowiadała tak” — mówi CEO Women in Film, Kirsten Schaffer, opisując Alonso jako osobę, która miała ogromny wpływ na równość płci w biznes. „Jej gotowość do angażowania się i stawania w obronie kobiet i innych niedostatecznie reprezentowanych osób jest niezrównana. Niewiele jest osób, które robią to, co ona.

Podobnie prezes i dyrektor generalny GLAAD, Sarah Kate Ellis, nazywa Alonso „pionierem” w branży rozrywkowej, który opowiadał się za włączeniem osób LGBTQ, kobiet i osób kolorowych, zarówno przed kamerą, jak i za kulisami. „Jej widoczność jako czołowego dyrektora branży wciąż zwraca uwagę na pilną potrzebę zwiększenia różnorodności wśród liderów w studiach i sieciach” — mówi Ellis.

Warto przeczytać!  Fani Carrie Underwood nazywają gwiazdę na nowych zdjęciach „nie do poznania”.

Ben Lopez, który pracował z Alonso, gdy był dyrektorem wykonawczym w National Association of Latino Independent Producers, mówi, że nie był zaskoczony, że Alonso wykorzystała swoją pozycję w branży, by poprowadzić „Argentyna, 1985”, projekt opowiadający o procesie junt wojskowych. która rządziła jej miejscem urodzenia.

„Jest to zgodne z jej etosem, który polega na upewnianiu się, że zawsze przemawia w imieniu niereprezentowanych, w imieniu ludzi, którzy nie mogą mówić za siebie” — mówi. „Naprawdę nie mogę się doczekać, aby zobaczyć, gdzie wyląduje dalej. Niezależnie od tego, czy jest to globalne studio, czy jej własna firma, zamierza nadal wprowadzać innowacje i być potężnym głosem niedostatecznie reprezentowanych społeczności”.

Podczas gdy branżowe łańcuchy wiadomości tekstowych i rozmowy na Slacku roiły się od spekulacji na temat tego, co się stało i gdzie Alonso wyląduje jako następny, nie było znaczącej publicznej wrzawy.

„Myślę, że ludzie boją się rozbujać łódź” ​​— mówi jeden z weteranów produkcji Różnorodność pod warunkiem zachowania anonimowości, domysły. „Nikt nie chce denerwować Disneya”.

Inny lider branży zakwestionował wpływ odejścia Alonso na jej nadchodzące wspomnienia, które pierwotnie miały zostać opublikowane przez wydawnictwo Disney’s Hyperion Avenue w maju.

„Jeśli dasz komuś tego kalibru platformę jak książka i przedstawisz tę osobę jako świetny przykład – gdzie można ją wykorzystać nie tylko do tego, aby marka wyglądała dobrze, ale także do wzmocnienia pozycji następnego pokolenia – nie chcesz, żeby to zostać zmatowiony w drodze do wyjścia” – mówi dyrektor wykonawczy. „Wydaje się to niespójne”.

Bez względu na wszelkie możliwe okoliczności łagodzące, weteran producenta postrzega decyzję Disneya w kategoriach ogólnych.

„Wielu ludzi w tym biznesie uważa, że ​​są niezbędni i latają zbyt blisko słońca, a potem są zszokowani, gdy odkrywają, że nie mają już pracy” — mówi producent. Dodają, że chociaż osiągnięcia Alonso są z pewnością „niezwykłe i imponujące, a ona zasłużyła na prawo do szczerości, nie sądzę, aby ktokolwiek zasługiwał na prawo do zerwania umowy”.

Warto przeczytać!  Priyanka Chopra o byciu „kobiecym Jamesem Bondem”: „Dlaczego nie?”

Niechlujne wyjście Alonso byłoby wystarczająco złe dla Marvela, ale pojawia się wśród gwałtownych przeciwnych wiatrów ze wszystkich kierunków. „Ant-Man and the Wasp: Quantumania”, z globalnymi dochodami dochodzącymi do 500 milionów dolarów, jest mało prawdopodobne, aby wyszedł na zero w swoim występie kinowym, co czyni go pierwszą stratą pieniędzy dla firmy poza pandemią. Ten film był najnowszym z kilku tytułów Marvela (od „Thor: Miłość i grzmot” do „She-Hulk: Attorney at Law”), który przetrwał krytykę za drugorzędne efekty wizualne – jedną z kluczowych domen Alonso – jak artyści VFX wielokrotnie zawołał studio, twierdząc, że zmusza ich to do zaakceptowania niemożliwych godzin i obniżonej stawki.

Tymczasem jedna z gwiazd „Quantumania”, Jonathan Majors, została 26 marca oskarżona o liczne napaści i nękanie nienazwanej kobiety. Adwokat aktora twierdzi, że istnieją dowody wideo, które go uniewinniają, a sprawa jest w toku. Ale postać Majorsa, Kang, ma być najnowszym Big Bad Marvela. Nakręcił 2. sezon „Lokiego” z Tomem Hiddlestonem, którego premiera ma się odbyć jeszcze w tym roku, a w 2025 r. ma pojawić się w nagłówku „Avengers: Dynastia Kang”. Proces karny jednej z jej najnowszych gwiazd to dokładnie taki ból głowy Marvel nie potrzebuje.

Co więcej, Disney obecnie nie ma harmonogramu wyznaczania dyrektora wykonawczego — lub kadry kierowniczej — do przejęcia obowiązków Alonso, nawet jeśli kilka tytułów — takich jak tegoroczne „The Marvels” i „Captain America: New World Order” z 2024 r. rurociąg.

„To z pewnością duża pozycja do zastąpienia” — mówi Latcham. „To naprawdę ogromna praca”.

Matt Donnelly i Marc Malkin przyczynili się do powstania tego raportu.


Źródło