Podróże

„Więcej niż jazda na nartach”: jak przystosowały się ośrodki górskie: Travel Weekly

  • 14 kwietnia, 2023
  • 4 min read
„Więcej niż jazda na nartach”: jak przystosowały się ośrodki górskie: Travel Weekly


BANFF, Alberta — W 1978 roku, kiedy Michael Pierson objął stanowisko szefa sprzedaży w ośrodku narciarskim Crested Butte w Kolorado, szybko podjął próbę poszerzenia świadomości zimowych podróżników.

„Kiedyś nazywali to wakacjami na nartach, a jedną z pierwszych rzeczy, które próbowaliśmy zrobić, kiedy pracowałem w Crested Butte, było to, że nie nazywaliśmy tego wycieczką na narty, nazwaliśmy to zimowymi wakacjami w górach, ponieważ było czymś więcej niż tylko jazdą na nartach”. Pierson, wieloletni szef konferencji Mountain Travel Symposium (MTS), powiedział podczas wywiadu na konferencji pod koniec zeszłego miesiąca.

To mogło być trochę fantazyjne myślenie w tamtych wczesnych dniach, kiedy branża narciarska i turystyka górska była w okresie dojrzewania. A może to było po prostu prorocze. Ponieważ teraz, 45 lat później, kiedy Pierson odchodzi na emeryturę z branży podróży górskich, uważa szeroką dostępność całego zakresu działań w zimowych górskich miejscach za jedną z najgłębszych zmian, jakie zaszły w jego długiej karierze.

„Nadejście turystyki kulinarnej, pójście do spa lub zakupy podczas tego typu wycieczek tak naprawdę nie istniało w tamtym okresie” – powiedział Pierson.

Warto przeczytać!  Loty wodnosamolotem w Seattle: 4 kierunki na letni wypad

Jednak obecnie stoki konkurują z tego typu zajęciami, a także opcjami na świeżym powietrzu, takimi jak wędrówki w rakietach śnieżnych i jazda na skuterach śnieżnych, o uwagę turystów.

„Tutaj, w Banff, możesz wybrać się na przejażdżkę psim zaprzęgiem. Zrobiłem to cztery lata temu” – powiedział Pierson. „Chodzi mi o to, jak zabawne jest to? Tego typu rzeczy nie było około 40 lat temu w takiej ilości, jaką mamy teraz”.

Zmieniający się krajobraz górski

Pierson przedstawił swoje poglądy z centrum konferencyjnego Fairmont Banff Springs, gdzie ponad 900 osób uczestniczyło w MTS w ostatnim tygodniu marca. Konferencja jest własnością firmy macierzystej Travel Weekly, Northstar Travel Group, od 2014 roku, kiedy to kupiła ją od firmy Piersona, Resort Industry Marketing. Do tego czasu Pierson był właścicielem lub współwłaścicielem MTS od 1996 roku, a ostatnio był strategicznym doradcą programu. W tym roku odbył się ostatni MTS Piersona, który skorzystał z okazji, aby porozmawiać o wielu zmianach, które zaszły w ciągu jego dziesięcioleci w biznesie związanym z podróżami górskimi.

Powiedział, że obsługa, zarówno w górach, jak iw obiektach noclegowych, znacznie się poprawiła. Przypomniał sobie, że przez cztery lata, kiedy prowadził sprzedaż w Crested Butte, nie miał nawet wglądu w lokalne rezerwacje hotelowe na nadchodzący tydzień.

Warto przeczytać!  Marka USA tworzy nową kampanię konsumencką, widzi, że podróże przyjazdowe pozostają silne

„Teraz, dzięki technologii, wiesz, czy w przyszłym tygodniu do ośrodka przyjedzie mała, średnia czy duża liczba osób. Możesz więc zwiększyć lub zmniejszyć skalę” – powiedział. „Możesz zapewnić jakość usług, której nigdy nie mogłeś w dawnych czasach”.

Wraz z pojawieniem się ekspansywnych produktów sezonowych, w szczególności Epic Pass Vail Resorts i Ikon Pass Alterra Mountain Co., Pierson powrócił do rozwoju alternatyw dla narciarstwa i jazdy konnej w górach.

Przepustki, powiedział, oferują bardzo pożądaną elastyczność klientom. Dotyczy to oczywiście szerokiego wyboru kurortów, jaki mają posiadacze przepustek, ale oznacza to również, że osoby fizyczne mogą łatwiej zrównoważyć swój czas między zajęciami w górach i poza nimi.

„Nie musisz kupować trzydniowego biletu i być zmuszonym do jazdy na nartach przez wszystkie trzy dni” – powiedział Pierson.

Zastanawiał się również nad zmianami w branży targów górskich podróży. Przed pojawieniem się Internetu linie lotnicze prowadziły seminaria, aby edukować doradców ds. podróży na temat ich ofert związanych z nartami. Firma Michael J Pierson Associates pomogła połączyć te seminaria w większe targi z udziałem wielu linii lotniczych i innych dostawców, zanim Internet w większości wyeliminował samodzielne seminaria na żywo.

Warto przeczytać!  PVL 2023: Holenderski sędzia Schut o potrzebie lepszej dyscypliny w indyjskiej siatkówce

Pierson powiedział, że podstawowa struktura MTS pozostała w dużej mierze taka sama od dziesięcioleci, z wymianą handlową i grupową oraz dwudniowym forum edukacyjnym. Ale nacisk zmienił się z pokazu rezerwacji, w którym strony często podpisywały kontrakty na parkiecie, na bardziej skoncentrowany na relacjach.

„To networking i relacje” – powiedział. „Ludzie dowiedzieli się, że po Covid można rozmawiać przez Zoom, Teams lub cokolwiek innego, ale jesteśmy istotami ludzkimi. Nie jesteśmy robotami”.


Źródło