Rozrywka

Więcej przemocy niż w kreskówce

  • 23 lutego, 2024
  • 10 min read
Więcej przemocy niż w kreskówce


UWAGA SPOILER: Ta historia zawiera spoilery z filmu „Avatar: Ostatni władca powietrza”, który jest obecnie odtwarzany w serwisie Netflix.

Okrutny dyktator chwyta wrogiego żołnierza za nadgarstek. Oczy żołnierza rozszerzają się. Wydaje desperacki wrzask, gdy jego skóra zamienia się w chrupiącą skórkę – pali się go żywcem. Popielate zwłoki spadają na ziemię, a dyktator z łatwością idzie dalej, gotowy omówić taktykę wojenną ze swoimi ludźmi.

Ta scena ma miejsce zaledwie pięć minut po premierze „Avatar: Ostatni władca powietrza”, wyprodukowanej przez Netflix adaptacji na żywo serialu Nickelodeon pod tym samym tytułem, który pierwotnie był animowany, cieszył się dużym uznaniem i został stworzony przede wszystkim z myślą o dzieciach.

„To było naprawdę ważne, abyśmy zaczęli w ten sposób” – mówi showrunner Albert Kim o odważnym posunięciu, aby rozpocząć swoją wersję historii tak surowym obrazem brutalności Władcy Ognia Sozina (Hiro Kanagawa). „To bardzo wyraźny sygnał, że nie jest to tłumaczenie nuta po nucie. Jest to zgodne z mitologią oryginału, więc fani będą wiedzieć, co robimy, ale zmierzamy w nieco innym kierunku”.

Dalej odcinek przedstawia początek wojny stuletniej; oryginalna seria nieustannie kiwała głową na temat ludobójstwa Narodu Ognia wobec Nomadów Powietrza, ale nigdy nie została pokazana na ekranie tak szczegółowo. „Pokazanie ludobójstwa w Południowej Świątyni Powietrza wyznacza stawkę dla naszego świata” – mówi Kim. „Co innego powiedzieć 12-letniemu dziecku: «Muszę powstrzymać Naród Ognia». To co innego zobaczyć, co Naród Ognia zrobił z jego domem, rodziną i wszystkimi, których kocha”.

Rozmawiam z Różnorodność, Kim zagłębił się w historię „Awatara”, aby rozwikłać te i inne zmiany.

Oryginalny „Avatar” to pozornie serial dla dzieci, ale w akcji na żywo przemoc w tej historii staje się bardziej wyrazista. Czy kierowaliście się tutaj do bardziej starszych odbiorców? Jaka była Twoja filozofia podczas pisania bardziej brutalnych sekwencji?

Nie chodziło o to, żeby się zestarzeć. Chodziło o ustalenie stawek dla tego świata. Jedną z rzeczy, które chcieliśmy zrobić, było pokazanie, jak niebezpieczne może być zginanie się. Magia Ognia powinna wydawać się niebezpieczna; powinno czuć coś, co może cię zranić. Ponadto, jak fani wiedzą, ton oryginalnej serii zaczyna się zmieniać w późniejszych sezonach. Dociera do dość ciemnych miejsc, więc skorzystaliśmy z perspektywy czasu. Wiedzieliśmy, że fani rozumieją, dokąd zmierza serial, więc mogliśmy po prostu zacząć od tego miejsca. I powiem, że jeśli obejrzycie resztę sezonu, nie sądzę, że posuniemy się dalej. Jednak zawsze najważniejsze było dla nas wierność duchowi oryginału. Każdy wybór, jakiego dokonaliśmy, był sprawdzany przez papierek lakmusowy: czy to przypomina „Awatara”?

Warto przeczytać!  Hollywoodzcy pisarze aprobują strajk jako zamknięcie

Zagłębmy się trochę w fabułę. W twojej wersji Władca Ognia Sozin mówi, że jego plan polega na unicestwieniu magów powietrza zanim zostaje ujawniony nowy awatar. Dlaczego chce zabić Awatara, zamiast go uwięzić, skoro jego śmierć doprowadzi do narodzin nowego Awatara z Plemion Wody?

To coraz bardziej wnika w mitologię, niż większość widzów może się zorientować, ale pomiędzy śmiercią Awatara a narodzinami nowego Awatara zwykle upływa przerwa. A zanim osiągną odpowiedni wiek, aby stać się Awatarem, musi upłynąć pewien okres czasu — zazwyczaj mówi się im, gdy mają 16 lat. Sozin podejmuje skalkulowane ryzyko, ile czasu będzie mu potrzebne na przejęcie władzy nad światem. Pojawi się nowy, odrodzony Awatar, ale ma on czas, jeśli zabije obecnego, aby iść dalej i podbić świat. To problem na jutro. To trochę wchodzi do głowy Sozina – i to, czy jest to rozsądna strategia, jest kwestią dyskusyjną. Badacze awatara mogą nad tym debatować.

To, co chcieliśmy pokazać w strategii wojskowej, otwierając sezon, to to, że Sozin wprowadził trochę w błąd. Sprawia, że ​​myślimy, że zaatakuje Królestwo Ziemi, a zamiast tego atakuje Nomadów Powietrza. Zamykamy sezon z Ozaiem [Daniel Dae Kim] robiąc to samo. To taki mały podpórek do książek, który przygotowaliśmy.

Jak wyobrażałeś sobie te części wojny, których nie pokazujesz na ekranie? Na przykład, jeśli Naród Ognia uważa, że ​​udało mu się wytępić Nomadów Powietrza, skąd Zuko wie, że szuka awatara magika powietrza, a nie maga wody?

Właściwie nie jestem pewien, czy on wie. Minęło sto lat i nikt przez ten czas nie widział Awatara. W pokoju scenarzystów zdaliśmy sobie sprawę, że przypomina to trochę mitologię z przeszłości. Jest taka wiedza, jak: „Och, Awatar, czy to prawda?” Ponieważ minęło już kilka pokoleń, które nigdy w życiu nie spotkały Awatara. W mitologii istnieje możliwość, że linia Awatarów może się zakończyć, więc jestem pewien, że uczeni na tym świecie ją badali i myśleli, że się skończyła, a może przeszła na innego maniaka, a może się ukrywają.

Kiedy więc Zuko zostaje wysłany na swoją misję — to jedna z subtelnych zmian, jakie wprowadziliśmy — studiuje historię Awatara. Widzisz jego notatnik, półkę z figurkami. Podróżował po świecie, badając cykl Awatara i kto będzie następny w kolejce. Myślę, że rozważał możliwość istnienia magów powietrza, magów wody, aż do samego końca. Nie pozostawia żadnego kamienia bez zmian. Dlatego jest tak zaskoczony, kiedy widzi Aanga, ponieważ myśli, że może mieć do czynienia z kimś takim jak Kyoshi [Yvonne Chapman] lub Roku [C.S. Lee]ale potem pojawia się 12-letni mag powietrza.

Warto przeczytać!  Pete Davidson w końcu odniósł się do TYCH spekulacji na temat swojej męskości

Ta adaptacja oferuje także inne spojrzenie na króla Bumiego (Utkarsh Ambudkar). W oryginale jest głupkowatym starcem, który zasadniczo płata Aangowi figle, aby uświadomić mu, że jest jego starym przyjacielem sprzed 100 lat, ale tutaj Bumi ujawnia się natychmiast i jest nieco bardziej cyniczny w stosunku do Aanga. Skąd Bumi wiedział, że Aang jest Awatarem, skoro sam Aang nie wiedział tego aż do chwili, gdy został uwięziony w lodzie na sto lat? I dlaczego dodałeś tę animozję do ich związku?

Znów minęło 100 lat i Bumi przeżył te 100 lat. Myślę, że Bumi to ktoś, kto dużo myślał o: „Gdzie jest awatar? Co się stało?” Myślę, że przeprowadził własne badania na ten temat i doszedł do pewnych wniosków. Podczas gdy Zuko mógł szukać informacji w bibliotekach, Bumi żył w tym okresie. To coś, na co się zdecydował, wiedząc, kim jest Aang i znając jego umiejętności magów powietrza.

Coś, czego nie pokazaliśmy, ale to pokażemy, to to, że Bumi znał Gyatso [Lim Kay Siu] również, ponieważ Gyatso i Aang razem odwiedzali Omashu. Wiedział to wszystko i był w stanie wydedukować, że Aang był Awatarem, ale zniknął. W oryginale znajdują się wskazówki, że czuje się, jakby został porzucony przez Awatara. Masz rację. Nie ujawnia swojej tożsamości aż do końca odcinka serialu animowanego, ale wprowadziliśmy tę zmianę, ponieważ pomogła nam ona w opowiadaniu historii.

Jak to pomogło w opowiadaniu historii?

Pomaga Aangowi uświadomić sobie, z czym się mierzy. Oryginalny odcinek jest zabawny, w którym podejmuje różne wyzwania. Z różnych powodów nie sprawdziło się to w przypadku akcji na żywo i naszej historii. W oryginalnym odcinku Bumi chciał pokazać, przez co musi przejść Aang, aby stać się Awatarem, co również jest częścią naszej historii, ale odejście Aanga ze świata oznaczało dla Bumiego bardziej emocjonalną fabułę. Czuje się zdradzony przez przyjaciela.

Aang zaczyna odczuwać ciężar poczucia winy: „To się stało, ponieważ nie było mnie w pobliżu. Nie tylko wydarzyła się ta abstrakcyjna rzecz – wojna – ale mój naprawdę dobry przyjaciel został ranny, a ja go skrzywdziłem. W opowiadaniu tej historii pomogło to, że ta dwójka od razu wiedziała, kim jest.

Oprócz zmiany niektórych postaci, wprowadziłeś kilka nowych, takich jak Yukari (Tamlyn Tomita), matka Suki (Maria Zhang). Co spowodowało to dodanie? Czy myślisz, że będziesz nadal tworzyć nowe postacie w przyszłych sezonach?

Kiedy myślisz o wyspie Kyoshi, myślisz o społeczeństwie skupionym na kobietach, społeczności zbudowanej wokół przerażających wojowniczek wyspy. Wydawało się logiczne, że przywódczynią wyspy będzie kobieta, a kiedy zaczęliśmy składać te kawałki w całość, zdaliśmy sobie sprawę, że powinna być byłą wojowniczką Kyoshi i powinna być mamą Suki. Od początku miałem na myśli Tamlyn Tomitę; w pewnym sensie napisaliśmy to dla niej.

Warto przeczytać!  Kim Kardashian wygłasza przemówienie na Harvardzie po ślubie Kanye Westa

A jeśli chodzi o robienie tego w przyszłości, jedną z naszych misji było stopniowe wypełnianie świata i tworzenie nowych postaci lub ulepszanie postaci, które już istnieją. W serialach animowanych są pewne postacie, które są dość małe, jak na przykład porucznik Jee [Ruy Iskandar]i sprawiliśmy, że stał się bardziej konsekwentny w naszym opowiadaniu historii. Zmieniliśmy charakter Hahna [Joel Oulette] w finale. Są rzeczy, które wydawały nam się lepsze w wersji aktorskiej niż w serialu animowanym.

Czy było coś, czego nie udało Ci się uwzględnić w pierwszym sezonie serialu animowanego, a co chciałbyś odkryć w przyszłości?

Wciągnęliśmy elementy z sezonu 2 do tego sezonu, więc nie ma powodu, żeby nie można było zrobić odwrotnie. Najbardziej żałuję, że w pierwszym sezonie nie mogliśmy uwzględnić rzeczy, których nie mogliśmy uwzględnić. Oryginalna seria miała tak wiele niesamowitych postaci, historii i scen, że szkoda, że ​​nie mogliśmy ich stworzyć, ale ze względów praktycznych, finansowych lub po prostu związanych z opowiadaniem historii nie mogliśmy ich uwzględnić.

W świątyni Roku jest świetna scena, w której Aang i jego ekipa zastanawiają się, jak dostać się do świątyni. Bardzo chciałbym to zrobić. Po prostu zabrakło nam środków. Po drodze musimy podejmować trudne decyzje, ale to nie znaczy, że nie możemy do nich wrócić w pewnym momencie w przyszłości.

Najważniejszym wydarzeniem pierwszego sezonu było zobaczenie, jak rdzenni i azjatyccy aktorzy wcielają się w postacie inspirowane ich kulturami. Fani są również podekscytowani możliwością zobaczenia Toph w akcji na żywo. Czy jesteś zdecydowany obsadzić niewidomą aktorkę, która zagra ją w potencjalnym drugim sezonie?

Kto nie kocha Toph? Ona jest niesamowita. Ale jednocześnie całą moją uwagę skupiałem na doprowadzeniu Sezonu 1 do mety. Wszystkie te pytania – a wszystkie są pytaniami ważnymi – są problemem na jutro, a nie teraz. To nie jest tak, że podjęliśmy jakąkolwiek decyzję w tej sprawie. Jeśli jesteś podobny do mnie i jesteś trochę przesądny, nie chcesz od razu od razu zacząć myśleć o rzeczach, które mogą się nie wydarzyć, dopóki nie zobaczymy, jak sobie poradzimy. Całą moją uwagę skupiłem na tym, aby sezon 1 był jak najlepszy, abyśmy mogli zyskać możliwość prowadzenia takich rozmów.

Wywiad ten został zredagowany i skrócony.


Źródło