większa produktywność, mniejszy dług cyfrowy
![większa produktywność, mniejszy dług cyfrowy](https://oen.pl/wp-content/uploads/2023/12/9lGk9kpTURBXy8wZWQ0MGY0MjA3ZThkMDk5ODYyODg0ZWQ3MzYwZTcwMi5qcGeSlQMGAM0Gg80DqpMFzQSwzQJ23gABoTAB-770x470.jpeg)
Ostatnie 12 miesięcy to również czas wzmożonej dyskusji o tym, jakie zagrożenia niesie ze sobą powszechne wykorzystanie sztucznej inteligencji i w jaki sposób rozwijać i stosować tę technologię bezpiecznie i odpowiedzialnie. Staje się także jasne, że aby w pełni wykorzystać możliwości sztucznej inteligencji trzeba poszerzać swoją wiedzę i umiejętności, ponieważ współpraca z AI – przy użyciu języka naturalnego – stanie się tak samo nieodłącznym elementem naszej pracy, jak dostęp do internetu czy posiadanie komputera. Krytyczne myślenie, analityczna ocena sytuacji, rozwiązywanie złożonych problemów oraz kreatywność i oryginalność – to nowe kluczowe kompetencje, i to nie tylko w przypadku stanowisk technicznych czy ekspertów od AI.
Najnowsze technologie stanowią kluczowy element budowy odporności biznesu. Żyjemy w czasach następujących po sobie wieloaspektowych kryzysów – ekonomicznych, gospodarczych, finansowych, energetycznych, geopolitycznych i społecznych. Jak widzimy wystąpienie jednego kryzysu nie chroni przed kolejnymi – wynieśmy z tego doświadczenia lekcję na przyszłość, myśląc strategicznie i z dużym wyprzedzeniem, inwestując w cyfryzację i kształcenie umiejętności cyfrowych. W obliczu tego wszystkiego, nie ma już pytań czy, a jak działać. Odpowiedź jest jasna: poprzez inwestowanie w cyfrowy rozwój i innowacje.
|
mat. prasowe
Zaledwie osiem miesięcy temu wprowadziliśmy Microsoft Copilot, a już widzimy efekty w zmniejszaniu długu cyfrowego i zwiększaniu produktywności. Według naszych badań 70% użytkowników Copilot stwierdziło, że są bardziej produktywni, a 68% zgłosiło poprawę w jakości wykonywania pracy. Użytkownicy byli o 29% szybsi w określonych zadaniach i prawie 4 razy szybciej nadrabiali zaległości w spotkaniach. Aż 64% użytkowników stwierdziło, że Copilot pomaga im spędzać mniej czasu na przetwarzaniu wiadomości e-mail, a 87%, że ułatwia rozpoczęcie pracy nad pierwszym szkicem. Nic więc dziwnego, że 77 proc. użytkowników Copilota nie chce z niego rezygnować.
W miarę jak sztuczna inteligencja staje się coraz bardziej dostępna, jej wpływ ekonomiczny będzie znaczący, a organizacje dopiero zaczynają rozumieć zakres tego, co jest możliwe. Według badań IDC organizacje osiągają zwrot z inwestycji w AI w ciągu 14 miesięcy, przy średnim zwrocie 3,5x na każdego zainwestowanego dolara.
Wobec tak gwałtownego rozwoju technologii jednym z pierwszoplanowych tematów staje się kwestia zaufania i bezpieczeństwa. Dlatego tak ważny jest trwający globalny dialog na temat wdrażania norm gwarantujących, że organizacje będą rozwijać i wdrażać sztuczną inteligencję w sposób odpowiedzialny. Tak, aby sztuczna inteligencja była sprawiedliwa, niezawodna i bezpieczna, chroniła prywatność, była inkluzywna, przejrzysta i odpowiedzialna.
Autorka: Dominika Bettman, dyrektor generalna Microsoft w Polsce